Help! Ergonomische muis gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Ik zoek een?
Ik zoek een ergonomische muis aangezien ik steeds meer pijn krijg in mijn pols (rechterbuitenkant) omdat ik mijn hand/arm moet draaien.

Wat is je budget?
Aangezien ik geen inkomen heb (alleen zakgeld) wil ik er niet teveel aan uitgeven. Als de muis nog wat extra functies heeft of een zeer goede ergonomie ben ik bereid er 50 euro voor te betalen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gehoord dat de Logitech Performance mouse MX heel goed is op het gebied van ergonomie, maar ik moet mijn hand dan nog steeds een stuk draaien.

Zelf heb ik o.a. gekeken op een site waar muizen te koop zijn speciaal voor RSI
ik heb een lelijke, goedkoop uitziende en qua prestaties teleurstellende muis op het oog. Dit is vooral door de hoek van de muis en de prijs.

De Microsoft sculp-lijn staat bekend om zijn goed ergonomie (er zijn natuurlijk uitzonderingen)
Deze viel me wel op.

Ik hoop dat een tweaker/ervaringsdeskundige mij kan helpen met mijn zoektocht :)

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
Ik heb de Logitech Performance MX en dat is idd een hele fijne muis... wat aan de zware kant en daaraan kan je ook verder weinig veranderen, is het enige echte nadeel vind ik maar zal niet in het voordeel werken aan de pijn in de pols. Ligt verder fijn in de hand, zelfs met mijn brede handen en glijden doet het ook lekker soepel. Batterijen zijn wel heel snel leeg... 2 weken hooguit.

Maar als jij je pols niet wil draaien: pricewatch: 3M EM500 Ergonomic Mouse, large

Je hebt alleen heel beperkt knoppen maar is erg geschikt voor een pijnlijke pols... anders zou je toch naar iets van een trackball oid kunnen kijken, maar ik neem aan dat je wilt gamen? Heb je om die reden misschien al eens aan een game controller gedacht? De meeste games werken daar tegenwoordig wel mee, zelfs RTS games. Het is misschien alleen wat nadelig wanneer je veel shooters speelt...

• Pataar
Ik speelde juist erg veel shooters, niks anders. Ik heb nu al een paar weken niet gegamed dus ik denk dat ik een soort van afgekickt ben. Nu doe ik vooral video's editten en browsen, maar als ik dan een potje counter-strike wil spelen dan kan ik ook wel mijnLogitech M5000 gebruiken. Dan hoeft er geen overdreven dure ergonomische gaming mouse aangeschaft te worden.

• MicGlou
Pataar schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:29:
Ik speelde juist erg veel shooters, niks anders. Ik heb nu al een paar weken niet gegamed dus ik denk dat ik een soort van afgekickt ben. Nu doe ik vooral video's editten en browsen, maar als ik dan een potje counter-strike wil spelen dan kan ik ook wel mijnLogitech M5000 gebruiken. Dan hoeft er geen overdreven dure ergonomische gaming mouse aangeschaft te worden.
Lijkt mij in principe een geschikt plan toch? Zo'n 3M 'joystick' werkt prima voor je edit werk etc, ze worden bij mijn werkgever veel gebruikt door de CAD jongens... daar ken ik het ook van :) En als je dan gamed pak je een geschikte muis, dan is de belasting op je pols alleen met het gamen.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 12-02-2015 18:41 ]

• Pataar
Ik begrijp dat je niet moet bezuinigen op je gezondheid, maar 60 euro vind ik wel erg veel. Als dat echt de aller beste optie is dan moet ik eens opzoek gaan naar een tweedehansje/bruikleen.

• MicGlou
Pataar schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:57:
Ik begrijp dat je niet moet bezuinigen op je gezondheid, maar 60 euro vind ik wel erg veel. Als dat echt de aller beste optie is dan moet ik eens opzoek gaan naar een tweedehansje/bruikleen.
De performance MX kost hetzelfde... en het is idd je gezondheid. Gewoon normaal muiswerk doen met je pols in zijn natuurlijk stand... kan niet beter toch?

Je vind ze overigens niet vaak 2e hands... worden denk ik toch veel bij bedrijven gebruikt dus je zou eens richting een handelaar kunnen kijken die kantoorspullen opkoopt oid.
Pagina: 1