Bij mijn oma is net voor de tweede keer de datum ineens veranderd naar precies 1000 jaar in de toekomst, dus in dit geval 3015. Dit was al eens eerder gebeurd, en toen ging ik er vanuit dat het een toevalligheidje was of zo en verder gaat er nooit zoiets fout, maar nu ben ik toch nieuwsgierig hoe dat komt. Het is behoorlijk vervelend, want door de foute datum kan de PC geen beveiligde wifi-verbinding meer maken en kan ik het probleem dus ook niet verhelpen via teamviewer. In plaats daarvan moet ik proberen over de telefoon uit te leggen hoe je de datum verandert, en dat is niet eens zo eenvoudig (probeer maar eens in Windows 8.1 het jaartal te veranderen, je kunt het niet zomaar invullen).
Een google search levert eigenlijk niets op omdat je allerlei ongerelateerde links krijgt, maar het lijkt in ieder geval niet een superpopulair probleem. Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Malware lijkt me eigenlijk vrij vergezocht aangezien ik niet weet wat het nou zou uithalen om de datum zo te veranderen.
Een google search levert eigenlijk niets op omdat je allerlei ongerelateerde links krijgt, maar het lijkt in ieder geval niet een superpopulair probleem. Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Malware lijkt me eigenlijk vrij vergezocht aangezien ik niet weet wat het nou zou uithalen om de datum zo te veranderen.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."