Xbox 360 controller trigger probleem

Pagina: 1
Acties:

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 22:05
Beste tweakers en tweakerinnen,

Ik heb een behoorlijk vreemd probleem waarvoor ik tot op heden geen oplossing voor heb kunnen vinden. Het internet staat er helaas ook niet vol van dus alles lag eigenlijk bij mijzelf. Het probleem is als volgt:

Ik heb een draadloze controller die ik graag eens een ander uiterlijk wou geven, een nieuwe behuizing gekocht en die eromheen gezet. Vanaf dit punt begon het probleem eigenlijk ( ik denk dat het hieraan gerelateerd is) Wanneer ik nu een potje fifa speel en op het punt kom van bijvoorbeeld een vrije trap, corner of penalty activeert hij continu de LT(left trigger), het keuzescherm toont zich continu, als ik dan een andere speler kies krijg ik het ook. Ik kan dus in geen van die situaties een normale trap nemen...

Ik heb hierop de controller teruggezet in de oude behuizing maar ook dat mag niet baten, het blijft terugkomen. Op mijn bedrade controller heeft hier echter geen last van.. Voor het ombouwen had hij hier geen last van.

Enkele info:

Het betreft een oud wit model
De controller is verbonden via zo'n ebay xbox 360 receiver ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Niemand enig idee hoe ik dit mogelijk kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-08 19:36
Tja klinkt gewoon alsof je iets stuk hebt gemaakt bij het overzetten, maar dat kan echt van een draadje tot de druksensor zelf zijn. Zo alleen aan de hand van je verhaal is het moeilijk te zeggen wat het is.

Dat is een beetje het risico van modden. Als je geen geld hebt voor een vervanging als het misgaat kan je het beter laten zoals het is.

[ Voor 25% gewijzigd door ro8in op 18-02-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
ro8in schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:45:
Tja klinkt gewoon alsof je iets stuk hebt gemaakt bij het overzetten, maar dat kan echt van een draadje tot de druksensor zelf zijn. Zo alleen aan de hand van je verhaal is het moeilijk te zeggen wat het is.

Dat is een beetje het risico van modden. Als je geen geld hebt voor een vervanging als het misgaat kan je het beter laten zoals het is.
Dat dacht ik zelf ook, tot het moment dat ik ga spelen, hij merkt niks op elkel op het moment dat je in een van die situaties komt... Hierbuiten slaat een dergelijke sensor niet aan en werkt de controller goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-08 19:36
Het kan zijn dat hij continu een hele lichte druk registreert welke in andere situaties niet genoeg is om een actie te triggeren, maar bij die specifieke situatie wel. Al gekeken of de trigger misschien niet een heel klein beetje klem zit, waardoor hij net niet helemaal in de uiterste positie staat?

[ Voor 28% gewijzigd door ro8in op 18-02-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
ro8in schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:57:
Het kan zijn dat hij continu een hele lichte druk registreert welke in andere situaties niet genoeg is om een actie te triggeren, maar bij die specifieke situatie wel. Al gekeken of de trigger misschien niet een heel klein beetje klem zit, waardoor hij net niet helemaal in de uiterste positie staat?
Dit kan mogelijk zijn uiteraard. Het gekke is dan dat hij er bij overige acties dan niet op reageert (zoals het scrollen door het menu met de trekker)

Is er de mogelijkheid een controller te kalibreren ?

Ok, de controller is inmiddels gekalibreert maar het lijkt allemaal geen nut te hebben..

[ Voor 6% gewijzigd door ExilaaHH op 23-02-2015 17:16 ]

Pagina: 1