Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Powerpoint 2013] Fullscreen presentatie loopt vast.

Pagina: 1
Acties:

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 17:28

waztone

de enige echte

Topicstarter
Beste allemaal,
ik heb een probleem waar ik een beetje horendol van word.

Voor een vriend had ik een powerpoint presentatie gemaakt die fullscreen op een tv werd afgespeeld via een netbook. Dit deed het altijd prima. Totdat zijn laptop werd gestolen, dus ik had een nieuwe laptop voor hem besteld en daar de powerpoint (waar ik gelukkig nog een backup van had) hier weer op gezet.

Maar als hij hem nu afspeelt, blijft hij willekeurig hangen. Soms na een uur, soms na een half uur. Geen peil op te trekken.
Voorheen deed de presentatie het altijd gewoon goed. En de nieuwe laptop is net iets krachtiger, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Het vreemde is nu, dat ik het met mijn laptop en mijn eigen presentatie nu ook heb! Ligt het soms ergens aan een update van powerpoint? Ik loop al dagen te zoeken en kan niks vinden.

Heb het al geprobeerd met een oudere versie van office (2007), maar daar loopt alles heel schokkerig.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Over het algemeen is de laptop niet verbonden met internet, dus het lijkt me niet dat er een automatische update op is gekomen, maar je weet maar nooit.

Bij diavoorstelling instellen heb ik ingesteld dat hij moet doorspelen tot op esc word gedrukt, afspelen op externe monitor en hardwarematige versnelling voor afbeeldingen aangezet.
Hij speelt de presentatie in fullhd af.
Het is een simpele reclame-presentatie met een beetje tekst en kleine jpg foto's en een png logo'tje in beeld.
De presentatie is maar een paar Mb groot.

En weet iemand hoe ik het muisje uit beeld krijg als ik de presentatie wil afspelen met het beeldscherm dichtgeklapt? Hij speelt wel af, maar zodra ik het beeldscherm dichtklap, gaat het beeld even op zwart, dan doet hij het weer, maar dan staat de muisaanwijzer midden in beeld. En dat staat natuurlijk niet zo netjes.

Alle hulp is welkom!

All is fair in God of War

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Even aangenomen dat je Windows gebruikt, maar er zijn toch legio mensen die dit probeel ervaren, wat heb je al geprobeerd ?? Hardware acceleratie uitschakelen lijkt een hoop te verhelpen (of iig de oorzaak vast te stellen).

http://answers.microsoft....44-47ab-9f02-0681a400a495

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ik gebruik idd Windows.
Hardware acceleratie uitzetten helpt niet, dat zorgt er alleen voor dat de overgangen tussen dia's schokkerig verloopt. Heb al geprobeerd alle drivers te updaten via de acer website (het is een acer laptop).
Ik heb al geprobeerd de presentatie helemaal opnieuw te maken, dus vanaf een lege dia weer opbouwen.
Maar omdat het ook op m'n eigen laptop altijd heeft gewerkt en nu opeens ook hetzelfde probleem heeft, snap ik even niet meer waar ik moet zoeken.

• Herby

Herby

Stalknecht

En met safe-mode wat er in de link word aangehaald? Je zou dan als PP crashed een formulier moeten krijgen verwijzend naar het DOM element, kan je iig verder zoeken.

Je zou eens kunnen kijken of het logboek iets zinnigs meld.

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Hij crashed niet echt. Geeft ook geen foutmeldingen.
Heb office verwijderd, nieuwe versie geïnstalleerd, presentatie opnieuw gemaakt, videokaart drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, hardware-acceleratie uit en aangezet, toen deed hij het weer goed. Helaas duurde dit maar 2 dagen, daarna begon het euvel weer.

[ Voor 9% gewijzigd door waztone op 25-02-2015 13:44 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

Hmm dan zal het inderdaad met die ppt te maken hebben, maar probeer eens voor de grap je cache te legen, kijken wat er dan gebeurd?

https://support.office.co...7&ui=en-US&rs=en-GB&ad=GB

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Zal ik vandaag eens proberen. Thnx.
Alhoewel ik twijfels heb of het wat uitmaakt, aangezien de laptop niet online gebruikt word.

[ Voor 57% gewijzigd door waztone op 26-02-2015 07:13 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

Cache van office heb ik het over he ;)

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ik snap hem ;-). Maar in die link word de cache ook voornamelijk beschreven als een cache voor het synchroniseren van bestanden via onedrive etc. Maar ik heb het vandaag geprobeerd op beide laptops, de ene lijkt beter te gaan, de andere loopt nog steeds 'vast'. Hij draait wel langer, maar nog niet helemaal zoals het hoort dus. Blijft vreemd.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35
waztone schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:12:
Ik snap hem ;-). Maar in die link word de cache ook voornamelijk beschreven als een cache voor het synchroniseren van bestanden via onedrive etc. Maar ik heb het vandaag geprobeerd op beide laptops, de ene lijkt beter te gaan, de andere loopt nog steeds 'vast'. Hij draait wel langer, maar nog niet helemaal zoals het hoort dus. Blijft vreemd.
Maar wat doet hij dan zodra hij vastloopt? Hij geeft geen foutmelding zeg je, maar kan je de presentatie dna nog wel met esc sluiten? En daarna meteen weer starten? Of moet je dan powerpoint helemaal afsluiten of rebooten? Eventueel kan je met procmon kijken wat er exact gebeurt zodra hij vastloopt.

Omdat het af en toe wel meer dan een uur werkt moet je wel regelmatig je procmon legen. En geen meldingen in de eventviewer? Staat UAC aan?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
Is het een ppt of pptx bestand?
Mocht het een ppt bestand zijn : sla het bestand op als pptx.
Powerpoint opent legacy formaten (net als Word en Excel) in een vrij instabiele compatability mode.
Pagina: 1