Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twijfels tussen dev. laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Hopelijk kunnen jullie mij met de gegeven informatie goed helpen. Anders stel ze gerust in dit topic.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt voor mijn studie en mijn eigen onderneming gebruikt. Op dit moment bezit ik een alienware m15(5 jaar oud) hiermee maakte ik altijd games,apps en software. Met de nieuwe laptop wil ik dit ook gaan doen. De apps wil ik op meerdere platformen uitbrengen. Zelf twijfel ik tussen een windows laptop(geen specifieke voorkeur maar een dell spookt wel rond.) Of de macbook pro 13 inch van 1400-1500 euro. Het zit me namelijk in het releasen op iOS en het developer voor windows phone. Zelf wilde ik gaan dual booten maar wordt het mij afgeraden, omdat ik voor 1500 euro meer waar voor mijn geld kan krijgen.

Wat is je budget?
Max. 1500 euro prijs/kwaliteit moet wel in een goede verhouding zijn dan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja vooral voor mijn Software Engineering studie. En on the go werken. Batterij is wel belangrijk geworden voor mij. En zo licht mogelijk ik heb 5 jaar lang met 4 kilo op mijn rug gelopen en dat is geen pretje.....

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf zat ik aan Apple te denken zoals ik eerder heb aangegeven. Een dell XPS laptop lijkt mij ook aardig, maar door het te willen releasen op Apple is dit wel jamme dat het niet zou kunnen.

• smikkol
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-08 09:44
De nieuwe xps13 is wel een gave laptop.
Zelf word ik altijd erg blij van lenovo. Ben zelf student en sleep mijn u430 overal naar toe. De Thinkpad X serie is zeker een waardige opvolger.

Hoe het zit met apple/apps releasen weet ik niet..

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Heb je al eens een pricewatch search gedaan zoals deze: http://tweakers.net/categ...ihWi3MbnmrejBM9RV0bSnknL8
Je kunt OSX natuurlijk ook gewoon in een VM draaien er zijn daar meerdere guides op internet voor te vinden en ook voor hoe je IOs apps op windows maakt.
Voor die 1500 die een apple zou kosten heb je meestal echt een veel betere windows machine, maar dit is altijd een persoonlijke keuze.
Ik heb zelf een GS60 Ghost Pro gekocht en ben er heel erg blij mee, een laptop die maar 2 kg weegt is echt heel prettig als je onderweg bent, je kunt er echter helaas niet mee werken onderweg daar is de batterij duur te kort voor.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 14:28
Heb zelf laatst ook een 13" macbook pro aangeschaft omdat ik ook voor iOS/OSX bezig wou gaan. Heb hiervoor altijd windows laptops gehad. Wat mij erg bevalt is het trackpad, als je deze eenmaal gewend bent wil je echt geen standaard trackpad meer. Het scrollen, de gestures, het werkt allemaal perfect. Ook is het in OSX een stuk beter geregeld wat betreft de slaap/sluimer stand. Ben je klaar met werken, klap je laptop dicht op 80% accu en de volgende dag als je hem weer opent ben je misschien net 1-2% kwijt en is hij binnen een seconde volledig operationeel. Met parrallels heb ik windows 8 geinstalleerd voor visual studio zodat ik daar ook gewoon in bezig kan blijven. Het is een hoop geld, maar ik vind wel dat het het zeker waard is.