• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:55
Gisteren lag ik op bed TV te kijken met mijn telefoon naast me aan de oplader. Toen ik wou gaan slapen zag ik dat de deken er over was gevallen. Dus ik pakte mijn telefoon en hij was zo heet dat ik hem amper kon vast houden. Ik heb hem toen een half uurtje van de lader gehaald en daarna weer aan de lader gedaan en alles bleek weer goed te zijn.

Vandaag hield ik hem van de lader en alles leek goed. Ik ben toen in de bus naar school een serie gaan kijken (ong 45 min) en toen ik klaar was met kijken had ik nog maar 45% lading in mijn accu en weer was mijn telefoon aardig warm. Normaal is 45min serie kijken ongeveer 10% van mijn accu lading nu 55% dat is aardig wat meer.

En als hij in mijn broekzak zit dan gebruikt hij nu ongeveer 30% per uur. Dat is veelste veel.

Mijn conclusie is dat de accu defect is maar kan het ook zijn dat die laadchip in mijn telefoon defect is waardoor hij de accu heeft overladen?

iRacing Profiel

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:47
ik zou eerst even checken met CPU-Spy of de cpu wel in deep sleep gaat.

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:55
Telefoon staat nu ong 5 uur aan en daarvan heeft hij 3uur 50 min op 2265 MHz, 20 min op 1036mhz en 30 min op 300mhz gestaan. Lijkt me aardig lang O vol op de CPU.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ja, dat klopt voor geen meter. Kan je BetterBatterystats installeren en kijken wat wakelocks veroorzaakt?

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Did you try turning it off and on again?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
EcoR schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:23:
inderdaad... ergens is er een proces blijven hangen, je kan zoeken tot je een ons weegt, maar als het nooit meer terug komt is een reboot handiger.. als het snel nog een keer gebeurd is het handig even te kijken welke app dit veroorzaakt en deze eventueel verwijderen of vervangen.

een vriend van me had dit vorige week met zijn s4 mini, die vroeg raad voor een vervangende accu, want hij was ineens zo snel leeg, even zitten kijken in de accu log en "berichten" hield het toestel 50% awake, met een reboot was het opgelost, accu en hardware was nog prima

[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 12-02-2015 16:34 ]

Strava

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:57
EcoR schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:23:
Dat was ook mijn 1e gedachte. Mijn Nexus 5 loopt ook soms ineens veel sneller leeg dan anders, een keer restarten en het is weer weg.

Misschien is er door de extreem hoge temperatuur een stukje software geactiveerd dat normaal niet gebruikt wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door dennisfr op 12-02-2015 19:32 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Je hebt meerdere waarschuwingen gehad over een slechte openingstopic, en helaas is dit er weer eentje. Plaats deze vraag gewoon in het algemene Note 3 topic.

Op slot.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.