Printer niet zichtbaar in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 351546

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik zit met een probleempje en met KPN kom ik er niet uit.
Voor een bedrijf moet ik een netwerk printer installeren de utax cd 1018.
Hij is nieuw lid bij KPN met een experia box V8.
Als ik via windows een netwerk printer probeer te zoeken dan krijg ik ook geen ip adres.

Alles werkt prima behalve het toevoegen van een netwerk printer.
De printer is bekabeld aangesloten op de router (v8) alleen in de router zie ik de printer niet.
Wel brand er een groen lampje bij poort en op de printer.
Wanneer de printer met een usb kabel is aangesloten functioneert het wel.

Wie heeft wat goede tips voor mij ?

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 19:42
De beste tip ooit: http://lmgtfy.com/?q=utax+cd+1018+manual

:+

Wat minder flauw: heeft de printer een IP adres?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Topicstarter
Manual had ik gelezen.
de printer krijgt waarschijnlijk geen ip adres door van de experia box
Want in de log bestanden in de experia box staat ook niet dat de printer is aangesloten.
maar de printer heb ik met meerdere kabels aangesloten gehad maar steeds geen resultaat.
zou het aan de experia box liggen?

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 351546 op 12-02-2015 14:59 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42

Tazzios

..

Ik zou dan op de printer kijken wat de netwerkinstellingen zijn. Dan weet je het zeker.

Topicstarter
Op de printer heb ik een vast ip adres ingesteld 192.168.1.75
En wanneer ik de printer via dat ip adres probeer te benaderen zegt windows dat er geen printer actief is.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 07:47
en welk ip adres heeft de experiabox ?

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 19:42
Als de Epxeria box wel IP adressen aan andere apparaten uitgeeft zou ik het in de printer zoeken. Als de printer geen IP adres krijgt via DHCP en een fixed IP ook niet werkt is er dus iets mis in de communicatie tussen Experia box en printer. Misschien kan je de printer fysiek naast de experia box zetten en deze direct met een kabel erop aansluiten? Zo kan je uitsluiten dat tussenliggende switches en patches roet in het eten gooien.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Topicstarter
nou dat is het aparte.. de experiabox geeft geen ip adres weg aan de printer.
voor de experia box bestaat die printer niet eens maar wel zie ik groene lampjes branden op beide apparaten dat er een connectie is.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 07:47
Je moet nagaan of de printer wel in hetzelfde subnet zit dus welk ip adres heeft de experiabox ?

Topicstarter
de experia box heeft een ipadres 192.168.1.254 gateway
en de subnet is 255.255.255.0

In de printer heb ik dit ook ingevoerd, wat ik eigenlijk eens wil proberen is het volgende.
Hier ligt nog een tp link router en deze eens aansluiten op de wanpoort van de experia box.
En vervolgens de printer bekabeld op de tp-link aan sluiten om te kijken of deze dan wel verbinding maakt.

Ik heb zon vermoeden dat de experia box de boos doener is.

Anoniem: 39993

Anoniem: 351546 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:19:

In de printer heb ik dit ook ingevoerd, wat ik eigenlijk eens wil proberen is het volgende.
Hier ligt nog een tip link router en deze eens aansluiten op de wanpoort van de experia box.
En vervolgens de printer bekabeld op de tp-link aan sluiten om te kijken of deze dan wel verbinding maakt.

Als je de printer nu direct op de wan-poort hebt aangesloten, heb ik wel zo'n vermoeden waarom het niet werkt........ Ik neem aan dat je de printer in je LAN wil hebben?

Topicstarter
De printer heb ik niet op de wan poort aangesloten, hier gaat de tp link op komen offcourse

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42

Tazzios

..

Op de wan poort sluit je normaal gesproken internet aan indien je glasvezel hebt. Wat het nut is om de TP link daarop aan te sluiten ontgaat mij.

Kan de printer wel een IP adres van de TP link router? Dus alleen printer op LAN poort aansluiten van de TP link verder niks en printer op DHCP zetten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 351546 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:19:

Weet je het zeker ? meestal is het namelijk 192.168.2.254 <- (let op de twee)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 12-02-2015 16:33 ]

Iperf

Topicstarter
zojuist tp link ertussen geplaatst maar nog steeds kan de router de printer niet vinden.
Krijgt ook geen IP adres van de router.. welke mogelijkheden kan ik nog meer proberen?

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 08:38
Fish schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:39:
[...]

Weet je het zeker ? meestal is het namelijk 192.168.2.254 <- (let op de twee)
Was ook mijn eerste gedachte. Ik ben er vrij zeker van dat het hier fout gaat.

Ik zou die TP Link er tussen weglaten, dit maakt het alleen maar complexer. En no offence, maar dit lijkt me geen materie waar de TS erg in thuis is O-)

Wat gebeurt er als je het ip-adres van de printer fixeert op 192.168.2.75?

[ Voor 9% gewijzigd door HenkDePoema op 12-02-2015 17:26 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Twee keer alles gelezen, maar ik zie nog geen 100% bevestiging dat je de printer op DHCP (client) hebt gezet. Is dat zo?

Wel zie ik een cryptische zin:
"Als ik via windows een netwerk printer probeer te zoeken dan krijg ik ook geen ip adres."
Ik zie hier geen verband tussen DHCP, de Experia, de printer en een IP, wat bedoel je hier mee?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Topicstarter
meestal als ik een printer op het netwerk aansluit zoek ik deze via printer toevoegen en dan zie ik gelijk dat deze een ip adres heeft gekregen en dan functioneert de printer gelijk.
alleen nu is de printer niet zichtbaar voor de router. @ de bolle via dhcl client werkt het ook niet.
als ik de printer via usb aansluit op de pc werkt het wel.

kan ik de printer niet op een usb poort aansluiten op de router en zo via deze weg delen?

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 08:38
Anoniem: 351546 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:30:
kan ik de printer niet op een usb poort aansluiten op de router en zo via deze weg delen?
Afhankelijk van het type Experiabox is dat inderdaad ook een optie, bijvoorbeeld hier vind je aanwijzingen.
Maar dit is natuurlijk geen tweakerwaardige oplossing :9

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Anoniem: 351546 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:30:
[...]
alleen nu is de printer niet zichtbaar voor de router. @ de bolle via dhcl client werkt het ook niet.
[...]
Goed, nog een keer ... Heb je de printer aangesloten, via het menu op DHCP gezet (menu, systeeminstel, netwerkinstel, DHCP), de printer toen UIT gezet en weer aan, daarna gecheckt of de printer nog steeds op DHCP stond?

De printer hoort in die stand een IP te krijgen van de Experia, tenzij je die hebt ingesteld geen IP adressen uit te delen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 351546 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:17:
zojuist tp link ertussen geplaatst maar nog steeds kan de router de printer niet vinden.
Krijgt ook geen IP adres van de router.. welke mogelijkheden kan ik nog meer proberen?
Staat boven deze post van je

Iperf

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 15:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1