Bestaande website aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hallo,

Ik gebruik om nieuwe sites te maken RapidWeaver. Werkt perfect.
Maar ik krijg nu de vraag of ik een bestaande site (niet door mij gemaakt) wil aanpassen. Heb netjes alle gegevens gekregen (ftp-server, credentials, etc). Maar met RapidWeaver kan ik volgens mij geen bestaande site aanpassen.

Welke software kan ik daar voor gebruiken?

Bedankt vast!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit heeft weinig met Macs & Software te maken, en meer met Webdesign, Markup & Clientside Scripting dus een move die kant op

MS > WEB

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Iedere willekeurige teksteditor? Geany is een goeie maar er zijn er tientallen.

• mister9
  • Nu online
Sorry, had ik er niet bij vermeld. Ik werk op een macbook Pro.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Dreamweaver lijkt me een goede optie

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Rapidweaver ken ik niet.

Voor het beste resultaat kan je het beste een editor gebruiken waar het oorspronkelijk voor gemaakt is.
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar Notepad++. Maar dan zal je zelf toch wel aardig HTML en CSS moeten kunnen.

Het ligt er natuurlijk ook aan of deze website gebruik maakt van een CMS of andere programmeertalen dan HTML en CSS.

Edit: Ik ben nu even naar rapidweaver aan het kijken en zie dat hier compleet niets in wordt geprogrammeerd. Verglijkbare producten voor bestaande websites ken ik helaas niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Gertjuhjan op 12-02-2015 14:43 ]

Xbox: Gulpener88

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 11:08
Ik gok dat het probleem hier is dat TS geen html/css kennis heeft en een drag & drop editor gebruikt om sites te bouwen?

• mister9
  • Nu online
Inderdaad. Ik ben geen HTML tijger. Rapidweaver is een puur grafische interface.

Ik moet vooral tekstuele aanpassingen maken in een dus reeds bestaande site. En dat op een mac.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Als het puur textueel is en er wordt niet gebruik gemaakt van CMS (Content Managent Systeem), dan raad ik je aan om toch een klein beetje in HTML te duiken en de tekst aan te passen in HTML. Hier heb je bijna geen kennis HTML kennis voor nodig.

Xbox: Gulpener88

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mister9 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:44:
Inderdaad. Ik ben geen HTML tijger. Rapidweaver is een puur grafische interface.
Misschien moet je dan ofwel geen sites gaan aanpassen, ofwel tóch iets van HTML leren?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
mister9 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:44:

Ik moet vooral tekstuele aanpassingen maken in een dus reeds bestaande site. En dat op een mac.
En het is gewoon een statische HTML site? Dan zul je er wel uitkomen. Open de pagina in kwestie met een teksteditor (wel een geavanceerde zoals bijv Geany), zoek de betreffende tekst op en wijzig die. De HTML-tags gewoon zoveel mogelijk met rust laten al kom je daar ook wel uit met een beetje logisch nadenken en kijken naar hoe het er uit zag voordat je begon.

Ohja en niet te vergeten: Volgende keer websites met een CMS (laten) maken. Scheelt je weer ditsoort gedoe.

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 12-02-2015 15:26 ]

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:02:
[...]

Misschien moet je dan ofwel geen sites gaan aanpassen, ofwel tóch iets van HTML leren?
Eindelijk zie ik een post van jou voorbij komen waar ik het mee eens ben!

Ik snap niet dat mensen al snel denken dat ze websites kunnen bouwen en hunzelf als webdevelopers zien om vervolgens in Dreamweaver te werken zonder enige kennis van html/css/js

Ik kom het steeds vaker tegen dat mensen een opdracht aannemen en dan hulp vragen bij mensen die wél kennis hebben, door dit zulk mensen word het steeds moeilijker om als beunhaas aan opdrachten te komen, terwijl sommige beunhazen toch echt wel weten hoe ze een website moeten bouwen.

Vandaar, Ik ben het met NMe eens, Geen sites aanpassen, of daadwerkelijk leren coderen in html/css.
Als je niet kan coderen, ga het dan niet proberen voor bepaalde klussen.. Zo creëer je alleen maar een slecht daglicht voor beginnende (studenten) freelancers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Zonder kennis van HTML kom je er niet denk ik. Een simpele text-editor voor voor je mac is Sublime Text.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:02:
[...]
Ik snap niet dat mensen al snel denken dat ze websites kunnen bouwen en hunzelf als webdevelopers zien om vervolgens in Dreamweaver te werken zonder enige kennis van html/css/js

, Geen sites aanpassen, of daadwerkelijk leren coderen in html/css.
Nou moe. Ik zie TS zichzelf nergens webdeveloper noemen. En je mag alleen een site maken als je html kan? Wie ben jij, de internetpolitie? TS vraagt alleen maar of iemand hem kan helpen bij het vinden van software om een bestaande site aan te kunnen passen zonder dat hij/zij zich in html hoeft te verdiepen. Lijkt mij een hele valide vraag.

Ik ben niet van de apple dus ik ken daar geen software voor. Kun je in Word (of wat je ook voor vergelijkbaars hebt op een mac) niet ook html openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:15:
[...]

Nou moe. Ik zie TS zichzelf nergens webdeveloper noemen. En je mag alleen een site maken als je html kan? Wie ben jij, de internetpolitie? TS vraagt alleen maar of iemand hem kan helpen bij het vinden van software om een bestaande site aan te kunnen passen zonder dat hij/zij zich in html hoeft te verdiepen. Lijkt mij een hele valide vraag.

Ik ben niet van de apple dus ik ken daar geen software voor. Kun je in Word (of wat je ook voor vergelijkbaars hebt op een mac) niet ook html openen?
Het openen van HTML betekend toch het bewerken ervan? En dus heb je kennis nodig van HTML..Tuurlijk kan hij met bvb Dreamweaver aan de gang (WHSIWYG) maar zijn punt is meer dat een 'pro' die een opdracht aanneemt en vervolgens een post Tweakers plaats om hulp te zoeken omdat hij er niks van weet, niet bepaald 'pro' is en daarmee ook de klant eventueel opzadelt met een slecht product/dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien helpt hij gewoon zijn vriend of zijn pa. Als ik een krik heb en iemand anders niet en ik help die met het verwisselen van zijn banden ben ik ook niet meteen een automonteur.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
Marzman schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:10:
Misschien helpt hij gewoon zijn vriend of zijn pa. Als ik een krik heb en iemand anders niet en ik help die met het verwisselen van zijn banden ben ik ook niet meteen een automonteur.
Fair enough. Ik reageerde alleen op t stukje 'betaalde opdracht'. Voor hobby/fun is het compleet anders uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

De grote vraag is hier, denk ik, hoeveel je moet aanpassen.

- Moet je een nieuw ontwerp maken? Pak datzelfde proces als wat je doet bij nieuwe sites.
- Moet er enkel wat kleine dingetjes aangepast worden? Ga na met wat voor systeem de site gemaakt is. Wordt er een CMS (bijv. Joomla of Wordpress) gebruikt? Zo niet, dan wordt het toch HTML/CSS editten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaPPa03 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:01:
[...]

Het openen van HTML betekend toch het bewerken ervan? En dus heb je kennis nodig van HTML..Tuurlijk kan hij met bvb Dreamweaver aan de gang (WHSIWYG) maar zijn punt is meer dat een 'pro' die een opdracht aanneemt en vervolgens een post Tweakers plaats om hulp te zoeken omdat hij er niks van weet, niet bepaald 'pro' is en daarmee ook de klant eventueel opzadelt met een slecht product/dienst.
Precies. En mijn punt was dat TS nergens zegt dat hij een pro is. Dat wordt er door de rest even bijverzinnen als context, en dt lijkt me niet terecht. :)

Volgens mij hebben we het over hetzelfde. Kunnen we nu weer terug naar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:12:
[...]

Precies. En mijn punt was dat TS nergens zegt dat hij een pro is. Dat wordt er door de rest even bijverzinnen als context, en dt lijkt me niet terecht. :)

Volgens mij hebben we het over hetzelfde. Kunnen we nu weer terug naar de vraag.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook http://brackets.io/ proberen. Is deels een WYSIWYG editor... Je kan iig zo tekst aanpassen in HTML files. Zit een inbouwde webserver in dus je drukt op die "lichtflits" als je index.html open hebt en dan kan je volgens mij zo in Chrome de tekst aanpassen. Of de tekst zoeken in html en Live aanpassen. Je ziet direct het resultaat.
Pagina: 1