[UPDATE] Komt Tweakers naar je toe? JA, op 4 juni!

Pagina: 1
Acties:

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
Mede-auteurs:

Verwijderd

• Lancelot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-07 23:02

Lancelot

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Arpe7U1BROiK4zHiyoTQrPk7/full.png

Deze reactie stond vandaag bij de CGI bordspellen actie. En die reactie triggerde ons een beetje. Want is dat zo? Is die afstand naar Amsterdam vanuit Eindhoven, Groningen, Enschede of Maastricht een onoverbrugbaar probleem? Anders gezegd: zouden jullie het fijn vinden als we het Tweakers-gevoel oppakken uit Amsterdam en voor een vrijdagmiddag/avond naar jou toe komen?

Om tijdens een borrel bij te praten met elkaar, met bijvoorbeeld de leden van de Tweakers redactie en de devvers. Met een interessante spreker die een korte inleiding geeft over een thema en daarna discussie met de zaal. Of misschien een testpaneltje van een product waar je zelf aan kan meedoen. Natuurlijk een 'Tweakers-petje op-petje af'-quiz met wat prijzen, waaronder Tweakers-merchandise. En natuurlijk schalen vol bitterballen en andere happen, door onze frituurkoning Ch3cker persoonlijk geselecteerd.

De laatste vraag die ik heb is: zou je daar iets voor over hebben? Net als de Tweakers Express kunnen we dit niet om niet regelen, dus wel zullen iets moeten doen met de kosten. Dat kunnen we op een aantal manieren doen:
  • Het evenement volledig laten sponsoren.
  • Het evenement deels laten sponsoren en een kleine bijdrage van de bezoekers vragen. Dat kan via de drankjes of voor een vaste prijs voor een kaartje.
  • Het evenement zonder sponsors organiseren en de kosten via entreekaarten omslaan over de bezoekers.
Dat waren de vragen die wij hebben voor jullie. Maar misschien missen we wel een onderdeel of heb je een briljant idee. Vertel het ons in dit topic en we nemen het mee bij de uitwerking van de plannen. Kortom, is die wens van Tweakers-activiteiten buiten Amsterdam bij jullie aanwezig? Laat het ons weten! En vooral ook waar je ons zou willen ontmoeten. Als er voldoende interesse is en het financieel haalbaar is, dan gaan wij onze schouders eronder zetten om de zaak voor elkaar te krijgen.

Poll: Tweakers vrimibo borrel
Geen bijdrage. Veel sponsoring. Indicatie 0 euro en twee sponsorblokken.
Kleine bijdrage. Weinig sponsoring. Indicatie 10-20 euro en een sponsorblok.
Hogere bijdrage. Geen sponsoring. Indicatie 30-50 euro.
Weet niet/geen mening
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393761&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zeef schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:22:
[afbeelding]

Deze reactie stond vandaag bij de CGI bordspellen actie. En die reactie triggerde ons een beetje. Want is dat zo? Is die afstand naar Amsterdam vanuit Eindhoven, Groningen, Enschede of Maastricht een onoverbrugbaar probleem? Anders gezegd: zouden jullie het fijn vinden als we het Tweakers-gevoel oppakken uit Amsterdam en voor een vrijdagmiddag/avond naar jou toe komen?
Ik woon zelf in Enschede en als er 's avonds (tot laat in de avond) ergens in het westen een evenement is, dan is het na afloop niet mogelijk om met het OV thuis te komen, nachttreinen kennen we in het oosten niet en de laatste treinverbinding van A'dam naar hier is om 23:01.

Nou weet ik niet tot hoe laat zoiets normaal duurt, maar dat kan dus wel een probleem zijn. Andere gebieden zonder nachttreinen lopen waarschijnlijk tegen hetzelfde aan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[afbeelding]
Is die afstand naar Amsterdam vanuit Eindhoven, Groningen, Enschede of Maastricht een onoverbrugbaar probleem?
Nope, dat probleem is niet overbrugbaar.
En dat met dank aan het veel te drukke Nederlandse wegennet en het feit dat we hier geen 200KM/u mogen rijden.

Een stukje rijden heb ik namelijk helemaal geen bezwaar tegen, maar het is helaas praktisch onmogelijk voor mij om vanuit Wijchen waar ik tot 17:00 moet werken, om 18:00 in Amsterdam te zijn. Dat is 130 kilometer en volgens googlemaps is dat 1 uur en 22 minuten rijden.

Ik denk wel dat ik veel eerder naar een Tweakermeeting zou gaan als die hier meer in de buurt zou zijn, of als die op gunstigere tijden is (niet op een doordeweekse dag op een tijdstip waarvoor ik echt een paar uur vrij moet nemen van m'n werk).

Ik snap de keerzijde natuurlijk, het is voor jullie ook niet praktisch om in het weekend of laat in de avond op kantoor te zijn, maar het is denk ik wel de reden dat er genoeg mensen af moeten haken, ook al zouden ze graag komen.

Dichter in de buurt, ergens een zaaltje of een hal zou ik in elk geval wel verwelkomen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja, sowieso een bijdrage, zo dwing je af dat mensen ook daadwerkelijk komen.

Sponsoring het liefst in een interessante technische vorm, dus geen wervingspraatje, maar iets waar beide partijen wat aan hebben.

En de afstand is niet perse een issue, maar als ik een game-avond zie in Amsterdam-Noord op donderdagavond die tot 22:30 door gaat, betekend dat wel dat ik pas na middernacht in bed lig en dat doe ik liever niet.

Dus als er wat regionaals wordt georganiseerd, lijkt mij dat heel interessant, dan zou ik eerder even langs gaan om te kijken of het wat is. Die drempel is groter als het in Amsterdam is.

Sponsoring zou ook kunnen in de vorm van een locatie natuurlijk :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Liefst natuurlijk zo nu en dan in Amsterdam om de enige echte unieke Tweakbattle Arcade-kast een keer te mogen bespelen, en omdat het makkelijk voor mij bereikbaar is.

Uiteraard zou het ook tof zijn om eens een dergelijke meeting in andere hoeken van het land te doen, zo zie je ook eens andere Tweakers. Ik kom uit tot aan een straal van 60 km rond Utrecht op een doordeweekse avond. Als het 's weekends overdag is, maakt het mij niet echt uit waar het is. Komen lukt me altijd wel (tenzij het ergens in Eijsden, Terneuzen of Bad Nieuweschans is ;) )

Als het niet gratis kan, dan is een entree van max. €12,50 wel de limit voor mij, en het maakt mij niet uit of de rest gedekt kan worden door sponsoren. Kan natuurlijk weer leuk zijn, met free promo-meuk en test-apparaten die we op locatie daar kunnen uittesten (en e.v.t. reviewen) ... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 12-02-2015 14:53 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

/me Nostalgisch wordt van de topic titel...:

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
AW_Bos schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:51:
Uiteraard zou het ook tof zijn om eens een dergelijke meeting in andere hoeken van het land te doen, zo zie je ook eens andere Tweakers. Ik kom uit tot aan een straal van 60 km rond Utrecht op een doordeweekse avond. Als het 's weekends overdag is, maakt het mij niet echt uit waar het is. Komen lukt me altijd wel (tenzij het ergens in Eijsden, Terneuzen of Bad Nieuweschans is ;) )
Dat is dus precies mijn probleem. Ik woon in de buurt van Maastricht en een trip naar Amsterdam is al snel een 220 km en dan ook nog eens 220 km terug. Zelfs op een vrije zaterdag ga ik niet eens de moeite nemen om zo'n 450 km te reizen voor een meeting. Als het in de buurt van Maastricht is, wil ik best binnen wippen.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Waarom trekt tweakers in "het jaar van de community" niet het land door. Keertje in amsterdam, den haag/delft, maastricht en groningen/wageningen.

Lezing en meeting in uva, tu delft, uni utrecht, eindhoven en wagenigen/groningen (als dat betaalbaar is?).

Zo trek je namelijk ook veel nieuwe bezoekers aan.

polls zijn toch wel handig he? ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Frozen schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:24:
Waarom trekt tweakers in "het jaar van de community" niet het land door. Keertje in amsterdam, den haag/delft, maastricht en groningen/wageningen.

Lezing en meeting in uva, tu delft, uni utrecht, eindhoven en wagenigen/groningen (als dat betaalbaar is?).

Eens, ze hadden afgelopen jaar in het Belgische Leuven ook eens een bijeenkomst gehouden met een een paar lezingen over de architectuur van het serverpark en de websites. Als deze nou door het land trekt, plus afsluitend ergens een Bitterballen-meeting zou dat wel een leuk initiatief zijn.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• zeef
Frozen schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:24:

Daarom juist dit topic. 8)7

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
"Tweakers en de twaalf provinciën van Nederland"
Iedere maand 1 provincie bezoeken en dan een jaar lang dus :+

• zomertje
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik vind het een leuk idee :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
AW_Bos schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:43:
[...]

Eens, ze hadden afgelopen jaar in het Belgische Leuven ook eens een bijeenkomst gehouden met een een paar lezingen over de architectuur van het serverpark en de websites. Als deze nou door het land trekt, plus afsluitend ergens een Bitterballen-meeting zou dat wel een leuk initiatief zijn.
Verschil is wel dat niet Tweakers dat organiseerde maar de hogeschool van Leuven waar wij op uitnodiging een seminar voor onze Belgische tweakers kwamen verzorgen. Dit is echt een initiatief vanuit Tweakers :)

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ik woon zelf in Eindhoven. Als ik om 18.00 uur in Amsterdam moet zijn, dan moet ik ervoor zorgen dat ik rond 15.30 vertrek. Dit komt vooral door de mogelijke drukte tussen 16.00 uur en 17.30. Op de terugweg kan ik er vaak 60-75 minuten over doen om thuis te komen als ik me aan alle snelheidslimieten houd.
De benzinekosten en de kosten om onderweg te eten, heb ik er dan graag voor over.

Als een evenement bij me in de buurt gehouden zal worden, dan wil ik er graag extra geld aan uitgeven. De bovengrens wordt vooral bepaald door de afstand en het evenement.
Bij een afstand van zo'n 30km wil ik over het algemeen wel 20 euro neerleggen voor de entree. Als het team wilt gaan karten of de trein naar Gamescom wilt nemen met z'n allen, tja dan wordt de prijs uiteraard hoger.

Ik sta er dus absoluut voor open om een evenement in het zuiden/oosten van het land bij te wonen. Het liefst doe ik dit in het weekend, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor Tweakers vaak beter en goedkoper is om dit doordeweeks te doen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ehmm nee, want ik heb er ook utrecht en delft bij gezet.
Waarom? Omdat het mij juist lijkt dat tweakers in noord holland, zuid holland en utrecht zo'n vrijdagmiddagborrel ook wel zien zitten. Dus niet alleen in de "uithoeken" van Nederland.

Vergeet ook de suggestie niet om het op universiteiten te doen. Er zijn niet alleen veel mensen uit de doelgroep aanwezig, maar de panden zien er ook vaak mooi uit en zijn goed toegankelijk.

offtopic:
Overigens zou je wel wat vriendelijker mogen reageren. :)

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Frozen schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:18:
[...]

offtopic:
offtopic:
Zegt de gene met dit soort sneeren:
--------

Als die kleine bijdragen het wordt, dan imo wel een "intressante" sponsor spot (zie developer challenge etc), niet alleen maar een marketing praatje :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• zeef
Frozen schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:18:
[...]

Ehmm nee, want ik heb er ook utrecht en delft bij gezet.
Waarom? Omdat het mij juist lijkt dat tweakers in noord holland, zuid holland en utrecht zo'n vrijdagmiddagborrel ook wel zien zitten. Dus niet alleen in de "uithoeken" van Nederland.

Vergeet ook de suggestie niet om het op universiteiten te doen. Er zijn niet alleen veel mensen uit de doelgroep aanwezig, maar de panden zien er ook vaak mooi uit en zijn goed toegankelijk.
yadda yadda yadda

Kortom, is die wens van Tweakers-activiteiten buiten Amsterdam bij jullie aanwezig? Laat het ons weten! En vooral ook waar je ons zou willen ontmoeten. Als er voldoende interesse is en het financieel haalbaar is, dan gaan wij onze schouders eronder zetten om de zaak voor elkaar te krijgen.

yadda yadda yadda
De locatie staat ook niet in de poll. Die vraag staat juist heel open in de topicstart. vertel ons maar waar we naartoe moeten komen. :) Als voorbeelden heb ik juist steden die wat verder van Amsterdam liggen genomen. Delft en Utrecht hebben in principe een nachtnet verbinding, dus dat verhoogt de bereikbaarheid. Maar ik ben het met je eens dat Delft een uitstekende stad is voor een Tweakers vrimibo.
offtopic:
Ik ben de vriendelijkheid zelve. :P

[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 12-02-2015 16:55 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

T.net Vrijmibo ben ik wel voorstander van.
Maar waarom niet net ietsje breder trekken? Ik denk dan zelf aan een soort van HCC dagen idee. Nodig de mensen van Coolblue uit om zut te komen verkopen aan een geselecteerd publiek. De 2e hands hardware boeren mogen ook komen, evenals wat gamewinkels.

Qua locatie: Brabanthallen is wel een leuke en centrale. Hebben ze ook kleinere zaaltjes voor een man of 200 ofzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• zeef
The Eagle schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:59:
T.net Vrijmibo ben ik wel voorstander van.
Maar waarom niet net ietsje breder trekken? Ik denk dan zelf aan een soort van HCC dagen idee. Nodig de mensen van Coolblue uit om zut te komen verkopen aan een geselecteerd publiek. De 2e hands hardware boeren mogen ook komen, evenals wat gamewinkels.

Qua locatie: Brabanthallen is wel een leuke en centrale. Hebben ze ook kleinere zaaltjes voor een man of 200 ofzo :)
Dat idee hebben we natuurlijk ook bekeken. ;) Voor nu willen we 'klein' beginnen. Als het loopt, dan kunnen we altijd nog aan groter denken.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:04
Tweakers party's met een leuke spreker over een actueel onderwerp of een speciaal onderwerp / activiteit klink best goed. Hier zou ik wel een paar euro's voor over hebben als het "item" mij aanstaat.

Cloud ☁️

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-08 19:05
Wat leuk om mijn reactie terug te zien in de startpost :)

Amsterdam is voor mij 2 uur en 20 minuten rijden (zonder verkeer) wat voor mij persoonlijk te ver is. Als iets in de buurt van bijvoorbeeld Eindhoven georganiseerd zou worden zou ik het zeker wel overwegen. Een kleine bijdrage vind ik geen probleem.

Mooi om te zien dat jullie ook daadwerkelijk iets willen doen met de reacties van bezoekers (al was dit natuurlijk ook jullie voornemen). Ga vooral zo door ;)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

_David_ schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:42:
[...]
offtopic:
Zegt de gene met dit soort sneeren:
offtopic:
Was een "onderonsje" tussen zeef en mij. Ik bedoelde het in ieder geval positief, niet negatief. Als het zo op zeef is overgekomen, excuses.

Ik dacht overigens dat het wel leuk zou kunnen zijn om een wedstrijdje te doen: "Los het probleem op", denk dan aan kabeltje wat ergens niet goed in zit, een biosfout, ramlatje dat niet goed gemonteerd is, etc...

Geef de mensen een laptop waarop ze kunnen googlen naar het probleem (en de oplossing). Degene die het als eerst opgelost krijgt die krijgt een leuk stukje merch.

[ Voor 37% gewijzigd door Frozen op 12-02-2015 21:59 ]

• zeef
Dat hebben we eens op een MoaM gedaan. "Assembleer de PC met ovenwanten aan". :P

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11
Amsterdam is voor mij echt een roteind weg. Ik woon in Limburg en voor een borrel is dat gewoon echt niet te doen. Reistijd is met de auto minimaal 2 uur. Openbaar vervoer weet ik zo niet maar dan is de terugweg sowieso weer lastig. Voor mij zijn Eindhoven, Nijmegen en Maastricht nog wel te doen om wat bekendere plaatsen op te noemen. Verder wel een leuk idee hoor, altijd leuk om mensen achter de namen hier te ontmoeten.

Overigens ook een beetje hypocriet van mijzelf, ik heb ooit met die HP Envy 4 aktie in 2012 meegedaan en gewonnen. Daarvoor ben ik wel naar het Tweakers kantoor in Amsterdam gekomen. Maar goed, ik denk dat de meeste mensen daar wel wat extra moeite voor zouden doen. Was toen ook erg leuk, buiten het gebeuren met de laptops ook een rondleiding gekregen over de redactie, samen pizza gegeten en na afloop met zijn allen wat gedronken.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

zeef schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:01:
Dat hebben we eens op een MoaM gedaan. "Assembleer de PC met ovenwanten aan". :P
Precies, dat soort dingen zijn leuke vrijmibo dingen. Van die dingen waar je hard om kan lachen. Onderdeeltjes laten sponsoren door fabrikanten?

Of "mod" de kast. Geef de mensen een afbeelding van een lege kast (van één van de sponsoren) en laat ze deze met potlood modden. De winnaar wint de kast.

Samsung met 3 Samsung note phablets, teken de mooiste telefoon/schrijf zo snel mogelijk [insert tekst]

Tweaksjoelen. Stoelbakken regelen en op de sjoeltjes tweakers stickers plakken.

Zorg voor een oculus rift, die dingen doen het altijd goed.

Maak je eigen tweakersshirt, regel een aantal templates van logo, kledingstiften laat mensen een tweakers t-shirt ontwerpen.

Verkoop merchandise, goede inkomstenbron.

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:19

Gotiniens

Fairly odd Tim

Mischien niet helemaal on topic, maar ook handig om rekening mee te houden:

Ik heb ooit in 2009 kaartjes gewonnen via tweakers voor een "nerdcore" concert/evenement in Amsterdam. Maar ik kreeg pas laat op de ochtend van het evenement een mailtje dat ik gewonnen had. Destijds had nog niet iedereen een smartphone, dus ik zag pas laat dat ik gewonnen had. Op dat moment had ik nog maar 1/2 uur om iemand vinden om mee te gaan, misschien een overnachting te regelen in amsterdam, vrij te vragen van mijn werk, afspraken verzetten, richting Amsterdam te vertrekken (moet uit Enschede komen) en te eten. Lijkt me duidelijk dat dit niet mogelijk was op dat moment. Ik ben daarom (helaas) ook niet geweest.

Had ik 1/2 dagen eerder geweten dat ik gewonnen had, had ik dit allemaal wel kunnen regelen want het waren allemaal geen hele boeiende dingen. Wat ik mij kan herinneren waren er destijds meerdere mensen die het niet op zon korte termijn konden regelen.

Nu zijn de meeste acties die tweakers organiseerd give-a-ways, en dan is het niet zon probleem. Maar voor evenmenten iets eerder een notificatie zou fijn zijn :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

zeef schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:01:
Vergeet de Leen Bakkermeubels-met-ontbrekende-onderdelen-bouwwedstrijd niet. 8)7 Waarbij er voor het gemak maar niet bij verteld werd dat er onderdelen ontbraken. :+
Gotiniens schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:33:
Nu zijn de meeste acties die tweakers organiseerd give-a-ways, en dan is het niet zon probleem. Maar voor evenmenten iets eerder een notificatie zou fijn zijn :)
Je noemt een voorbeeld uit 2009. Volgens mij zijn er de laatste tijd geen plekken voor evenementen vergeven met een kortere tijd vooraf dan minstens een week. :P

[ Voor 50% gewijzigd door NMe op 12-02-2015 22:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• zeef
Die was ook hilarisch. :P

• The Eagle

The Eagle

Goed. Locatie wordt dus een oude sloperij ergens in het midden van het land. Graag met goed weer plannen. Dank u :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:14
Om 'even' vanuit Assen naar Amsterdam te rijden voor een meeting is inderdaad wat ver :P
Daarnaast werk ik tot 17.00u, dus 18.00u in Amsterdam zijn wordt dan een tikje krap.

Het 'Tweakers komt naar je toe' idee juich ik dan ook van harte toe, als jullie een keer in het noorden zijn ben ik er zeker bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zomaar een brainfart: kunnen jullie geen vrachtwagen met een stel containers laten sponsoren? Beetje ala Eigen huis in puin. Kun je zo mee door het land. Dr zijn vast wel tweakers met een vrachtwagenrijbewijs die willen sturen - of de chauffeur wordt meegesponsord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

The Eagle schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:48:
Zomaar een brainfart: kunnen jullie geen vrachtwagen met een stel containers laten sponsoren? Beetje ala Eigen huis in puin. Kun je zo mee door het land. Dr zijn vast wel tweakers met een vrachtwagenrijbewijs die willen sturen - of de chauffeur wordt meegesponsord.
Dan heb je het wel meteen over significante kosten en significante effort.

Dat mogen niet zomaar containers zijn, je moet vast een vergunning hebben als je dat ding ergens wilt stallen. Vervoer is een issue.

Je maakt er meteen een huge project van.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:01

Qwerty-273

Meukposter

Een "vrijmibo" is eigenlijk natuurlijk bij definitie iets in de buurt. Zeker op een vrijdag middag waar je eigenlijk direct uit je werk, of een uurtje eerder, gaat borrelen/meeten met anderen. Een lange reis hoort daar dus niet bij, omdat dat het geheel een stuk complexer maakt (vrij vragen - vervoer heen en terug).

Daarbij komt dat een deel van de doelgroep (in de leeftijd van jeugd/studenten) al vaak dingen gepland hebben op een vrijdag (avond) en dus een aankondiging zeker wel op tijd zal moeten plaatsvinden. Een student die alleen door de weeks in zijn/haar studentenkamertje zit, en het weekend gebruikt voor wassen en verstandig eten bij paps/mams zal het ook lastig inplannen vinden om een T.net vrijmibo aan te doen.

Leuk initiatief, en zeker als je klein schalig iets begint met "lokale" meetings in de grote steden is dat wel iets leuks waar ik denk dat je toch genoeg bezoekers zal zien. Sponsoring is natuurlijk lastig, hoe laat je een meeting informeel en leuk zijn zonder dat de groep in zaaltje moet gaan zitten en naar een reclame praat/film moet gaan kijken. Een hoge bijdrage zonder sponsoring zal natuurlijk wel weer een deel van mogelijke bezoekers afschrikken. Een mix daar tussen lijkt dan ook de uitkomst - waarbij bezoekers dan eventueel weer met de bekende gadgets (pennen/sticks/andere dingen) naar huis gaan. Toch een fysiek aandenken en (hopelijk) een leuke meeting.

Een zomer truuk idee klinkt leuk / maar lijkt mij veels te veel voor de gegeven insteek (en budget :P ).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Een student is dan ook wel wat flexibeler dan iemand die tot 17.00-17.30 werkt en dan nog langs drie filehubs naar Amsterdam moet rijden om er theoretisch om 18.00 te zijn. :+

Dan kan je wellicht beter om 19.00 beginnen met een hapje eten o.i.d.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:16 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Qwerty-273 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:07:
Een zomer truuk idee klinkt leuk / maar lijkt mij veels te veel voor de gegeven insteek (en budget :P ).
offtopic:
Mij ook. Waar ik stiekem wel eens aan denk is een reis naar de sneeuw. Overclocken in de vrieskou, skiën of snowboarden en een bier of skiwasser drinken met elkaar. Maar dat is (verre) toekomstmuziek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik roep Antwerpen of Brussel ( maar dat is onrealistisch ;) )

Maar waarom hebben jullie geen paintball ofzo georganiseerd in dat oude stuk van de Persgroep in Kobbegem dat nu tegen de grond ligt :+ gemiste kans op fun.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:59

ObAt

Loading...

Het topic is wat stil geworden de laatste twee weken, dat is jammer wat het klinkt als een goed initiatief!

Als Limburger is Amsterdam een hele reis, het is vrijwel niet haalbaar (tijdtechnisch en kostentechnisch) om vaak naar Amsterdam te reizen voor een evenement. Voor mij zal het ideaal zijn als de evenementen door het hele land worden georganiseerd in plaats van alleen in Amsterdam.

Tweakers heeft een erg goede community, dus als ik jullie was zou ik het anders aanpakken. Vraag (deels) de community te hulp om (kleinere) evenementen te organiseren! Laat een paar Tweakers een lokale gathering of the Tweakers organiseren (met behulp van Tweakers HQ) in verschillende steden door het land. Hierdoor kunnen er wat frequenter meetings worden opgezet in meer verschillende steden waardoor de evenementen voor veel tweakers makkelijker kunnen worden bezocht.

Het lijkt mij vanzelfsprekend dat deelnemers een (klein) bedrag moeten neerleggen voor een Tweakers evenement. De hoogte van dit bedrag lijkt mij volledig afhankelijk van het evenement (10-30 euro voor evenement met een lezer zoals door TS wordt genoemd lijkt mij goed).

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24
Overigens, gisteravond zat ik naast een Tweaker die uit de buurt van Antwerpen kwam. Dan ben je natuurlijk wel die-hard, maar het is dus niet voor iederéén een belemmering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

NMe schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:37:
[...]

Vergeet de Leen Bakkermeubels-met-ontbrekende-onderdelen-bouwwedstrijd niet. 8)7 Waarbij er voor het gemak maar niet bij verteld werd dat er onderdelen ontbraken. :+
offtopic:
...hardware-(golf/baseball/andere vorm van sportief geweld) 8)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

zeef schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:04:
[...]

offtopic:
Mij ook. Waar ik stiekem wel eens aan denk is een reis naar de sneeuw. Overclocken in de vrieskou, skiën of snowboarden en een bier of skiwasser drinken met elkaar. Maar dat is (verre) toekomstmuziek. :)
Wat let je om een meeting bij een skibaar te organiseren? Zoetermeer, Den Haag of Landgraaf hebben daar wel accommodatie voor. Den Haag is zelfs. Prima met het OV te bereiken :)

Of je moet aan PF vragen of de hele club naar de skibaan in de zandbak mag komen. Is voor iedereen even ver :+

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 08-03-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

momania schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:27:
[...]

offtopic:
...hardware-(golf/baseball/andere vorm van sportief geweld) 8)
offtopic:
Ik heb nog ergens een filmpje van hoe ik op een MoaM een all-in-one-printer in elkaar ros met een honkbalknuppel. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We zijn druk bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
KICK! En hier is het eerste resultaat: Tweakers Meet-up IT Edition powered by EBPI: :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Is dit een beetje wat jullie ervan verwacht hadden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Delft is voor de Tweakerscrew goed om mee te beginnen. Voor een aantal zal het wat verder weg zijn, maar voor de mensen die in "Holland" wonen, is het wellicht dichterbij.

De meeste users zijn erg positief dat dit wordt georganiseerd. Voor de mensen uit het noorden, zuiden en het oosten was het beter geweest om zoiets in Utrecht te hebben. De reistijd is nu nog steeds net zo veel.
Ik lees echter ook dat er veel belangstelling is voor Eindhoven. Als dat het geval is, wellicht kunnen jullie een meeting doen in augustus, in Oirschot. Ik denk dat de opkomst erg hoog zal zijn en ik zou zeggen, houd de kaartjes gewoon op €10,- ;)
http://www.campzone.nl/

p.s. als jullie daar toch zijn. Probeer dan de steaks @Sopranos. Het is voor mijn gevoel een goede concurrent van Loetje.

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 10-05-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het is een eerste keer he. We hebben het plan om dit te herhalen in alle steden met een technische universiteit.

Tijdens Campzone gaat niet lukken, dan hebben we een ander feestje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

zeef schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:51:
Het is een eerste keer he. We hebben het plan om dit te herhalen in alle steden met een technische universiteit.

Tijdens Campzone gaat niet lukken, dan hebben we een ander feestje. ;)
Doe inderdaad maar eerst de generale repetitie in Delft, daarna zal het in Eindhoven lekker vlot en stabieler verlopen ;)

Tweakers Express, yep, ik zal daar denk ik ook naartoe gaan.
Ik neem aan dat er op donderdag 6 augustus nog geen plannen zijn voor dit TU evenement ;) Donderdagavond = studentenavond in Eindhoven = een zeer gezellig stapavond voor de mensen die wat langer willen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ff een update, als je een kaartje koopt komt er ook 1.35 toeslag bij.
Een kaartje kost dus niet €10 maar: €11.35

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:43
Ik ben nog opzoek naar iemand met wie ik mee kan rijden naar delft vanuit barendrecht of omgeving.
Dus als iemand uit die richting komt zou het fijn zijn als ik mee mag rijden.
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:38:
Ff een update, als je een kaartje koopt komt er ook 1.35 toeslag bij.
Een kaartje kost dus niet €10 maar: €11.35
Ach, stop met zeuren. Het is 1,35. Hier koop je niet eens een biertje van. Of 9 chicken nuggets. Stop met zeuren hierover.
Als het nou 5 euro was, of 10 oke.
Het gaat hier over 1,35. Dat is een bedrag waarvoor ik niet eens de bank vanaf kom om het van tafel te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
rodebest schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:10:
Ik ben nog opzoek naar iemand met wie ik mee kan rijden naar delft vanuit barendrecht of omgeving.
Dus als iemand uit die richting komt zou het fijn zijn als ik mee mag rijden.

[...]

Ach, stop met zeuren. Het is 1,35. Hier koop je niet eens een biertje van. Of 9 chicken nuggets. Stop met zeuren hierover.
Als het nou 5 euro was, of 10 oke.
Het gaat hier over 1,35. Dat is een bedrag waarvoor ik niet eens de bank vanaf kom om het van tafel te pakken...
Lol? Is dit een troll? twee weken na mijn post reageren. En voor sommige mensen is €1,35 nou net wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:43
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:29:
[...]

Lol? Is dit een troll? twee weken na mijn post reageren. En voor sommige mensen is €1,35 nou net wel de moeite waard.
Ik bedoel dit niet als troll.
Maar ik vind het veelste veel fuss voor iets dat tweakers vooral voor ons als community doet.
Om dan van een mug een olifant te maken vind ik onbeleefd richting tweakers en dit geeft hun minder motivatie om het nogmaals te organiseren omdat elke fout enorm uitvergroot word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
rodebest schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:48:
[...]

Ik bedoel dit niet als troll.
Maar ik vind het veelste veel fuss voor iets dat tweakers vooral voor ons als community doet.
Om dan van een mug een olifant te maken vind ik onbeleefd richting tweakers en dit geeft hun minder motivatie om het nogmaals te organiseren omdat elke fout enorm uitvergroot word.
Mij gaat het er op, dat als er informatie geleverd word, dat die correct is.
Aangezien dit op moment van melden (2 weken geleden) nog nergens stond.

Pagina: 1