Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rijvaardigheidstraining Bleekemolen

Pagina: 1
Acties:

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:53
http://raceplanet.nl/part...s/rijvaardigheidstraining

Heeft iemand deze rijvaardigheidstraining (of soortgelijke) wel eens gevolgd? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Merken jullie dat jullie nu ook anders rijden in het dagelijks verkeer?

Ik zit erover na te denken dit cadeau te doen aan mijn vriendin die nu een jaartje haar rijbewijs heeft en uiteraard wil ik dan zelf ook deelnemen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

offtopic:
Heuj, ander icoon, had je niet herkend :X

Zelf geen ervaring mee, maar de slipcursussen zie ik her en der als paddestoelen uit de grond schieten. Zou er niet 1 of andere reviewsite voor zijn :?
* The Eagle ook wel geinteresseerd namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb geen ervaring met Bleekemolen, maar als je het cadeau wil doen aan je vriendin, zou ik niet dezelfde dag ook meedoen. Tenminste, dan wordt het een soort van wedstrijd, en daar zou ik mijn vriendin geen plezier mee doen. Nu ken ik jou, of je vriendin niet, dus jij kunt dat zelf veel beter inschatten. Ik zou, als ik zoiets aan mijn vriendin geef, die dag even om haar laten draaien.

Ik heb wel ervaring met een andere rijvaardigheidstraining. (bij de Verkehrswacht Aachen) In die zin, kan ik wel iedereen een rijvaardigheidstraining aanraden om te ervaren hoe een auto zich in minder optimale omstandigheden gedraagt, hoe je dit herkent, en hoe je het kunt corrigeren. Het mooie daaraan was dat het met mijn eigen auto was.
Ik rij sindsdien niet anders in het verkeer. Ik reed al heel relaxed; daar is niets aan veranderd. Maar, ik heb wel later een keer een slippartij meegemaakt, en mede dankzij die cursus heb ik dat aardig kunnen opvangen waardoor de schade zeer beperkt bleef. Ook heb ik al een aantal keren een uitwijkmanouvre moeten doen op de snelweg (een keer een pallet die op de rijbaan viel, de andere keer een wiel van een vrachtwagen). Deze training zal in al deze situaties geen kwaad hebben gedaan. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11 15:03
Een tijd geleden heb ik een antislipcursus bij Slotemakers gehad.

Naast dat het een hele leuke dag was, heb ik er in de praktijk ook al enkele keren (bij de spaarzame dagen met gladde wegen) iets aan gehad.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PdeBie schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:51:
http://raceplanet.nl/part...s/rijvaardigheidstraining

Heeft iemand deze rijvaardigheidstraining (of soortgelijke) wel eens gevolgd? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Merken jullie dat jullie nu ook anders rijden in het dagelijks verkeer?

Ik zit erover na te denken dit cadeau te doen aan mijn vriendin die nu een jaartje haar rijbewijs heeft en uiteraard wil ik dan zelf ook deelnemen.
Geen ervaring met deze specifieke training, maar wel een dag racen gehad bij Raceplanet.

Als ik kijk naar de voorzieningen die ze daar hebben vraag ik mij heel sterk af wat je echt gaat krijgen. Ik zou ze eens vragen naar een lijst met activiteiten die onder deze training vallen en de duratie er van. Ik gok namelijk dat het nog wel eens tegen kan vallen. Misschien ben je dan wel beter af met een slipcursus elders.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:34:
Ik heb geen ervaring met Bleekemolen, maar als je het cadeau wil doen aan je vriendin, zou ik niet dezelfde dag ook meedoen. Tenminste, dan wordt het een soort van wedstrijd, en daar zou ik mijn vriendin geen plezier mee doen. Nu ken ik jou, of je vriendin niet, dus jij kunt dat zelf veel beter inschatten. Ik zou, als ik zoiets aan mijn vriendin geef, die dag even om haar laten draaien.

Ik heb wel ervaring met een andere rijvaardigheidstraining. (bij de Verkehrswacht Aachen) In die zin, kan ik wel iedereen een rijvaardigheidstraining aanraden om te ervaren hoe een auto zich in minder optimale omstandigheden gedraagt, hoe je dit herkent, en hoe je het kunt corrigeren. Het mooie daaraan was dat het met mijn eigen auto was.
Ik rij sindsdien niet anders in het verkeer. Ik reed al heel relaxed; daar is niets aan veranderd. Maar, ik heb wel later een keer een slippartij meegemaakt, en mede dankzij die cursus heb ik dat aardig kunnen opvangen waardoor de schade zeer beperkt bleef. Ook heb ik al een aantal keren een uitwijkmanouvre moeten doen op de snelweg (een keer een pallet die op de rijbaan viel, de andere keer een wiel van een vrachtwagen). Deze training zal in al deze situaties geen kwaad hebben gedaan. :)
Zelf ooit een slipcursus gehad via anwb of iets dergelijks.
Vaak is het een grote groep en ga je in kleinere groepjes verschillende onderdelen doen. Je kan maar hoeft dus ook niet bij elkaar in de groep te gaan. Persoonlijk zou ik juist wel tegelijk gaan, je bent toch een stelletje, kun je gelijk op de terugweg bij kletsen.
Of je dus ook tegelijk met elkaar dezelfde onderdelen doet ligt aan de indeling, misschien is het leuk om op te splitsen, of niet, ligt aan jullie zelf.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:53
Hooglander1 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:25:
[...]

Geen ervaring met deze specifieke training, maar wel een dag racen gehad bij Raceplanet.

Als ik kijk naar de voorzieningen die ze daar hebben vraag ik mij heel sterk af wat je echt gaat krijgen. Ik zou ze eens vragen naar een lijst met activiteiten die onder deze training vallen en de duratie er van. Ik gok namelijk dat het nog wel eens tegen kan vallen. Misschien ben je dan wel beter af met een slipcursus elders.
ok. Dus wellicht ook een de ANWB cursussen etc. bekijken.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je leert er in zo'n middagje niet veel beter van rijden, je leert er wel voorzichtiger door rijden omdat je met de neus op de feiten wordt gedrukt. Die 10 km/u. verschil tussen een oefening doen met 40 km/u. of 50 km/u. maakt zo'n ontzettend groot verschil uit dat je met glad weer in ieder geval niet "gewoon" 60 rijdt waar je 50 mag ;)

Met name de concepten over- en onderstuur worden goed belicht. Daarnaast leer je of je wel of niet je koppeling moet gebruiken, en wanneer, en vooral wanneer niet. Het grote probleem lijken me juist de mensen die uit zo'n cursus komen en direct denken dat ze coureur zijn.

Zou het wel iedereen aanraden :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daarnaast leer je vooral "kijken waar je naartoe wil" in plaats van de natuurlijke reactie dat je naar het gevaar kijkt.
Als je denkt "oh shit, daar is de vangrail!" dan ga je geheid daar op af. (target fixation) Vooral motorrijders kennen dat fenomeen heel goed. Tijdens de bijzondere verrichtingen heb je een aantal oefeningen tussen pylonnen die je niet mag raken. Gegarandeerd dat je die de eerste keer vol raakt omdat je ernaar kijkt. :+

De kunst blijft wel om dit in noodsituaties ook nog steeds juist toe te passen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1