Aan het eind van de zomervakantie ga ik een nieuwe laptop aanschaffen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke ik nou het beste kan nemen. Zelf zat ik te denken aan een Dell Inspirion 8000, maar wellicht dat iemand een betere weet voor minder geld (de config zoals ik hem dan zou willen hebben is ongeveer Fl 5700,- inclusief BTW)
Het volgende wil ik er allemaal minimaal in hebben :
P3 700, of een AMD van 700Mhz,
128mb,
10gb,
16 of 32mb 3d videokaart (Geforce2 Go of vergelijkbaar)
14,1 of 15" scherm,
DVD en TV out,
10/100Mbit netwerk (hoeft niet, maar onboard is wel makkelijk)
56k en/of ISDN moden (hoeft ook niet perse)
Touchpad (geen glidepoint. kan ik niet mee werken)
uiteraard USB(1 of 2 poorten), serieel, paralel, Infra rood.
Mogelijkheid voor docking station.
Multi bay (of hoe ze het nou weer noemen. Dus dat je er bijv. 2 accus in doet in plaats van je diskdrive en/of cd-rom/DVD)
Software hoeft er niet bij te zitten, want ik heb hier ales liggen (allemaal origineel overigens).
Voor dat ik voor gek verklaard word dat ik zo'n zware laptop wil gaan kopen zal ik uitleggen waarom. Voor school ben ik vaak bezig met zwaar grafisch werk, en met het schrijven van software. Mijn huidigge laptop (500 Mhz AMD K6-2+ met 12,1") kan dat gewoon niet bolwerken. Ik werk ook wel eens met iemand anders zijn laptop, en die heeft een 13" scherm. Ook daar kan ik nog steeds niet lekker op werken. Vandaar een 14". Een 15" is meetsal maar rond de fl 200,- duurder. Als ik dan toch een zware laptop ga kopen, dan wil ik er voor dir paar honderd gulden extra ook lekker spelletjes op kunnen spelen (vandaar die geforce2 go).
Is er overigens een winkel waar ze Dell laptops verkopen? Je kunt hem wel rechtstreeks bij dell bestellen, maar dan kan ik vast niet op de manier betalen zoals ik dat wil...
En nee, ik ben niet op zoek naar een 2e handse (of hij moet de bovenstaande specs hebben, en onder de Fl 3000,- zitten zonder dat ie gejat is).
Het volgende wil ik er allemaal minimaal in hebben :
P3 700, of een AMD van 700Mhz,
128mb,
10gb,
16 of 32mb 3d videokaart (Geforce2 Go of vergelijkbaar)
14,1 of 15" scherm,
DVD en TV out,
10/100Mbit netwerk (hoeft niet, maar onboard is wel makkelijk)
56k en/of ISDN moden (hoeft ook niet perse)
Touchpad (geen glidepoint. kan ik niet mee werken)
uiteraard USB(1 of 2 poorten), serieel, paralel, Infra rood.
Mogelijkheid voor docking station.
Multi bay (of hoe ze het nou weer noemen. Dus dat je er bijv. 2 accus in doet in plaats van je diskdrive en/of cd-rom/DVD)
Software hoeft er niet bij te zitten, want ik heb hier ales liggen (allemaal origineel overigens).
Voor dat ik voor gek verklaard word dat ik zo'n zware laptop wil gaan kopen zal ik uitleggen waarom. Voor school ben ik vaak bezig met zwaar grafisch werk, en met het schrijven van software. Mijn huidigge laptop (500 Mhz AMD K6-2+ met 12,1") kan dat gewoon niet bolwerken. Ik werk ook wel eens met iemand anders zijn laptop, en die heeft een 13" scherm. Ook daar kan ik nog steeds niet lekker op werken. Vandaar een 14". Een 15" is meetsal maar rond de fl 200,- duurder. Als ik dan toch een zware laptop ga kopen, dan wil ik er voor dir paar honderd gulden extra ook lekker spelletjes op kunnen spelen (vandaar die geforce2 go).
Is er overigens een winkel waar ze Dell laptops verkopen? Je kunt hem wel rechtstreeks bij dell bestellen, maar dan kan ik vast niet op de manier betalen zoals ik dat wil...
En nee, ik ben niet op zoek naar een 2e handse (of hij moet de bovenstaande specs hebben, en onder de Fl 3000,- zitten zonder dat ie gejat is).
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25