Ik ben op zoek naar een nieuw systeem. Het uitgangspunt is om een relatief stille PC samen te stellen voor het budget. Hoofdtaken: audioproducties, videobewerking (720p materiaal), programmeren, webdesign.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC voornamelijk gebruiken voor audioproducties in mijn kleine homestudio. Het is dus belangrijk dat de computer (redelijk) stil is. Daarnaast gebruik ik Premiere om voornamelijk 720p materiaal van een GoPro te editen. Naast dit alles hou ik ik bezig met programmeren, webdevelopment en webdesign. Incidenteel een (oudere) game.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het systeem voor 600 euro bij elkaar willen sprokkelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik mee kan nemen uit mijn oude machine zijn een crucial mx100 256 GB SSD en een 2TB interne HD SATA. Verder heb ik de randapparatuur (2 monitoren, geluidsinterface, toetsenbord, etc.) en besturingssysteem al (Win7 64 bit).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord met bijpassende processor. RAM geheugen, 8GB zou denk ik voldoende zijn. Een goede en stille voeding, een stille kast (mini/midi tower). Een pré zou een videokaart zijn die de mogelijkheid geeft om machine learning algoritmen via de GPU te laten draaien (CUDA).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeur, het merk "best bang for a buck" staat me altijd aan ;-).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is de bedoeling dat het een stille PC wordt, dit is de voornaamste eis.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan. Daar zal ik eerst meer over moeten leren en lezen. Ik verwacht niet dat ik dit binnen een korte termijn ga doen.
Mijn lijstje:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en hoe het stiller en beter zou kunnen voor ongeveer dezelfde prijs.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC voornamelijk gebruiken voor audioproducties in mijn kleine homestudio. Het is dus belangrijk dat de computer (redelijk) stil is. Daarnaast gebruik ik Premiere om voornamelijk 720p materiaal van een GoPro te editen. Naast dit alles hou ik ik bezig met programmeren, webdevelopment en webdesign. Incidenteel een (oudere) game.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het systeem voor 600 euro bij elkaar willen sprokkelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik mee kan nemen uit mijn oude machine zijn een crucial mx100 256 GB SSD en een 2TB interne HD SATA. Verder heb ik de randapparatuur (2 monitoren, geluidsinterface, toetsenbord, etc.) en besturingssysteem al (Win7 64 bit).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord met bijpassende processor. RAM geheugen, 8GB zou denk ik voldoende zijn. Een goede en stille voeding, een stille kast (mini/midi tower). Een pré zou een videokaart zijn die de mogelijkheid geeft om machine learning algoritmen via de GPU te laten draaien (CUDA).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeur, het merk "best bang for a buck" staat me altijd aan ;-).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is de bedoeling dat het een stille PC wordt, dit is de voornaamste eis.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan. Daar zal ik eerst meer over moeten leren en lezen. Ik verwacht niet dat ik dit binnen een korte termijn ga doen.
Mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,88 | € 179,88 |
| 1 | Asus B85M-G (C2) | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 750 2GB LP | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Scythe Slip Stream 1200rpm, 120mm | € 5,95 | € 5,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 74,95 | € 74,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 601,08 | |
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en hoe het stiller en beter zou kunnen voor ongeveer dezelfde prijs.