| I've got permission to color outside the lines |
mmm kan het mis hebben hor, maar ik vind dit toch meer bij algemeen passen. Dit was dus een specifieke keuze.Op donderdag 14 juni 2001 21:04 schreef HlpDsK het volgende:
moved ... opletten mensen ..
Als je twee geheugen controllers hebt en 4 banken, dan kan dit.
Wordt echter alleen ondersteund in High-end servers (Compaq, H.P, etc.), is nl. nogal duur.
Wordt echter alleen ondersteund in High-end servers (Compaq, H.P, etc.), is nl. nogal duur.
I play my enemies like a game of chess...
mm kan het mis hebben hor maar in me abit zat de functie dus wel en er was ook een proggie voor de VIA-chipset om het aan te zetten, dus niks high-ends aan.Op donderdag 14 juni 2001 21:07 schreef Angelfire het volgende:
Heb trouwens wel die troep gevonden voor de VIA-chipset, maar ik denk niet dat het gaat werken, aangezien alleen de southbridge van VIA is.
Ff de readme etc erbij lezen, maar ik denk niet dat ik het erop ga wagen.
edit: Dit staat erin
Ff de readme etc erbij lezen, maar ik denk niet dat ik het erop ga wagen.
edit: Dit staat erin
ga dit dus niet proberen. Misschien nog andere manieren.This driver takes control of the main VIA-branded chip on the computers' motherboard, which is the chip responsible for connecting the CPU to the RAM and ROM and PCI and AGP and so forth. This driver adjusts the way that the VIA chip communicates with the computer's RAM.
Op donderdag 14 juni 2001 21:35 schreef BeyondHorizon het volgende:
edit
Da's weer een ander soort interleaving, daar worden complete DIMM's parallel benaderd en is minimaal een 128bits databus een vereiste (althans, als het 64bit DIMM's betreft)Op donderdag 14 juni 2001 21:07 schreef Angelfire het volgende:
De hier bedoelde interleaving heeft betrekking op de banken bínnen een DIMM, en heeft een positief effect op het transport van grote datablokken.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
welke? en misschien nog een url'tjeOp donderdag 14 juni 2001 21:54 schreef Tupolev het volgende:
Ik heb daar een apart progje voor dat dit tijdens de startup activeert.
Ik heb hier nog wat gevonden over het modden van de amd chipset.
http://www.athlonoc.com/amd760.php
persoonlijk vind ik deze settings niet echt belangrijk (het meeste kan je ook via de bios veranderen). Maar misschien nog mensen met url's waar die 4way wel aangepast kan worden.
Heb een hoop sites afgezocht maar allemaal van die vage talen die ik niet kan begrijpen met me talenknobbel. Maar het zou toch moeten kunnen dacht ik zow.
Ik heb trouwens ook een aantal functies in me bios waar ik geen idee heb waar ze voor dienen. Ze zijn allemaal met de bios v1,004 ontstaan, misschien dat iemand hier nog ideeen heeft;
agp compensation-bypass/auto
software ddr pdl delay-auto/manual
ddr slew rate-auto/1 t/m 7
ddr command driving-auto/1 t/m 3
ddr dqs driving-auto/1 t/m 3
ddr maa & mab driving-auto/1 t/m 3
dik gedrukt zijn de settings waar ze nu op staan.
http://www.athlonoc.com/amd760.php
persoonlijk vind ik deze settings niet echt belangrijk (het meeste kan je ook via de bios veranderen). Maar misschien nog mensen met url's waar die 4way wel aangepast kan worden.
Heb een hoop sites afgezocht maar allemaal van die vage talen die ik niet kan begrijpen met me talenknobbel. Maar het zou toch moeten kunnen dacht ik zow.
Ik heb trouwens ook een aantal functies in me bios waar ik geen idee heb waar ze voor dienen. Ze zijn allemaal met de bios v1,004 ontstaan, misschien dat iemand hier nog ideeen heeft;
agp compensation-bypass/auto
software ddr pdl delay-auto/manual
ddr slew rate-auto/1 t/m 7
ddr command driving-auto/1 t/m 3
ddr dqs driving-auto/1 t/m 3
ddr maa & mab driving-auto/1 t/m 3
dik gedrukt zijn de settings waar ze nu op staan.
Het zip bestandje heb ik nog op mijn PC en het heet MemoryEnable.zip. Dit werkrt alleen bij VIA KT133 (en A) plankjes. Een URL zou ik helaas zo snel niet weten, maar dit heb ik ook via GOT gevonden. Maar waarschijnlijk is het Topic met de crash verdwenen.Op donderdag 14 juni 2001 21:55 schreef Genotix het volgende:
welke? en misschien nog een url'tje
Engineering
die had ik idd al gevonden, denk niet dat het gaat werken, en aangezien er echt iets verandert word in de hardware ga ik dit maar niet doen. Vooral door het feit dat het een amd en via chippie heeft.Op donderdag 14 juni 2001 23:25 schreef Tupolev het volgende:
[..]
Het zip bestandje heb ik nog op mijn PC en het heet MemoryEnable.zip. Dit werkrt alleen bij VIA KT133 (en A) plankjes. Een URL zou ik helaas zo snel niet weten, maar dit heb ik ook via GOT gevonden. Maar waarschijnlijk is het Topic met de crash verdwenen.
Ìk zal eens rondkijken, want er zijn memory tweakproggies, die het register aanpoassen zodat je dat kan instellen.
Niet op voorraad.
Ik heb hier wel wat gevonden, maar of dit ook voor de AMD760 geschikt is weet ik niet zeker.
http://www.msihardware.com/WPCRGuide.htm
Niet op voorraad.
Hier heb ik er dus idd ook al een paar van gevonden, en allemaal over de VIA-chippies mobo's. Denkt niet dat dit gaat werken.Op Thursday 14 June 2001 23:39 schreef edward2 het volgende:
Ik heb hier wel wat gevonden, maar of dit ook voor de AMD760 geschikt is weet ik niet zeker.
Na die dagen zonder got, misschien nog mensen die wat gevonden hebben??
Pagina: 1