Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit nieuwe systeem zal voor een goede vriendin zijn van mij, die als amateur bezig is met fotografie. Haar 2 jaar oude laptop was niet echt voorzien op zware bewerkingen, of renderen van photoshop aanpassingen, dus daarmee is ze aan het uitkijken naar een nieuwe, en dan liefst een desktop
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs ligt open, maar geen 3000€
Ik zou een goed Windows systeem tov een Apple willen zetten en ik mik op MAX 1500€ incl BTW voor dit systeem incl scherm en randappa.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Neen, we gaan een hele nieuwe pc configureren. Dus alles moet nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat 16GB ram voorlopig wel goed zal zijn. Het kan altijd beter en sneller. Voor de rest dus een volledige config.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Deze zal tegen een Mac komen, plaatje onderdaan van de config.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb geen enkel idee over het scherm. Ik zie bij elk scherm wel iets negatiefs staan, maar ik weet wel dat de prijs niet meer dan 300€ mag bedragen.
Ik heb een DELL U2412M scherm waar ik heel tevreden van ben. Dus hier sta ik open voor opties!
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Neen
Ik heb de BBG genomen en uitgebreid met de randappa en extra geheugen:
En de MAC:
Dit nieuwe systeem zal voor een goede vriendin zijn van mij, die als amateur bezig is met fotografie. Haar 2 jaar oude laptop was niet echt voorzien op zware bewerkingen, of renderen van photoshop aanpassingen, dus daarmee is ze aan het uitkijken naar een nieuwe, en dan liefst een desktop
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs ligt open, maar geen 3000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Neen, we gaan een hele nieuwe pc configureren. Dus alles moet nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat 16GB ram voorlopig wel goed zal zijn. Het kan altijd beter en sneller. Voor de rest dus een volledige config.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Deze zal tegen een Mac komen, plaatje onderdaan van de config.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb geen enkel idee over het scherm. Ik zie bij elk scherm wel iets negatiefs staan, maar ik weet wel dat de prijs niet meer dan 300€ mag bedragen.
Ik heb een DELL U2412M scherm waar ik heel tevreden van ben. Dus hier sta ik open voor opties!
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Neen
Ik heb de BBG genomen en uitgebreid met de randappa en extra geheugen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 199,85 | € 199,85 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 83,80 | € 83,80 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 378,80 | € 378,80 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 69,80 | € 69,80 |
| 1 | Logitech Z313 | € 30,96 | € 30,96 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,94 | € 27,94 |
| 1 | Sharkoon Skiller Pro | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 22,- | € 22,- |