Toon posts:

Grafische kaart prijs/kwaliteit gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?

Deftige grafische kaart die toch die nieuwere games kan draaien op deftige framerate ( ik heb nog steeds een oude Ati Radeon 4870x2 )

Wat is je budget?
Rond de 200€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale voorkeur

Systeem : Intel i7 @ 3Ghz, 8G ram, 800 watt voeding.

Bedankt alvast!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:39
Voor 200 euro is een AMD R9 290 (V&A) een goede keus volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 12-02-2015 09:34 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Voor 20 euro meer heb je een goede en energiezuinige GTX 960, gebaseerd op de Maxwell architectuur.

Laatst heeft de Tweakers redactie een review gemaakt van de GTX 960: reviews: Nvidia GTX 960: midrange-videokaarten los en in sli getest

Wil je trouwens het liefst een nieuwe videokaart? Of is 2e hands ook goed? Voor meer reviews van de 960: pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-02-2015 09:41 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:46
Met Meulendijks89 eens, met dat budget zou ik vraag&aanbod is opstarten.
Staat genoeg te koop met garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door PKHS op 12-02-2015 09:42 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
2gb vram is echt te weinig. Zeker als je een 200 euro budget heb zou ik zeker de v&a eens bekijken. Anders kan je ook nog voor 250 euro je geluk testen op een asus r9 290. Ik noem het geluk testen omdat de asus geen geheugen koeling heeft. En daarom nog wel een terug moet naar de fabriek.

Zou eerder de 280x van club3d pakken. Die heeft 3gb aan vram.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 12-02-2015 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:39:
Voor 20 euro meer heb je een goede en energiezuinige GTX 960, gebaseerd op de Maxwell architectuur.
Lijkt mij inderdaad een interessante piste!

Ik wou eerst voor een ATI R9 270x gaan, maar die GTX 960 is een pak beter zeker ?

Verwijderd

Topicstarter
Meulendijks89 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:34:
Voor 200 euro is een AMD R9 290 (V&A) een goede keus volgens mij.
Die is helaas gisterenavond verkocht.

Mag eventueel indien er garantie op is ook 2dehands zijn.

• DM89
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:15:
[...]

Die is helaas gisterenavond verkocht.

Mag eventueel indien er garantie op is ook 2dehands zijn.
Hoe bedoel je? Staan er toch te koop in v&a?

http://tweakers.net/categ...KRZYk5SlbRSubGxsZKsbW1tQA

De GTX 770 is ook nog een leuke gpu, speelt Bf4 makkelijk op ultra maar wel 2GB. Een 290 is voor het bedrag wat jij wilt uitgeven toch wel de beste keus en performance.

http://tweakers.net/produ...i-geforce-gtx-770/aanbod/

[ Voor 24% gewijzigd door DM89 op 12-02-2015 10:30 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:10:
[...]

Lijkt mij inderdaad een interessante piste!

Ik wou eerst voor een ATI R9 270x gaan, maar die GTX 960 is een pak beter zeker ?
Het is maar net wat je wilt. Wil je een energiezuinige en koude en stille videokaart? Of wil je een goedkopere met dezelfde prestaties?

Verwijderd

Topicstarter
Meulendijks89 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:25:
[...]

Hoe bedoel je? Staan er toch te koop in v&a?

http://tweakers.net/categ...KRZYk5SlbRSubGxsZKsbW1tQA

De GTX 770 is ook nog een leuke gpu, speelt Bf4 makkelijk op ultra maar wel 2GB. Een 290 is voor het bedrag wat jij wilt uitgeven toch wel de beste keus en performance.

http://tweakers.net/produ...i-geforce-gtx-770/aanbod/
Spijtig dat degene die nog te koop zijn in vraag en aanbod ( r9) allemaal vrij luidruchtige kaarten zijn ( xfx en sapphire ).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Je "800W" voeding mag ook wel wat meer uitleg. Linkworld? MS-tech? Of een degelijke Seasonic?

Verwijderd

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:46:
[...]

Het is maar net wat je wilt. Wil je een energiezuinige en koude en stille videokaart? Of wil je een goedkopere met dezelfde prestaties?
Liefst niet luidruchtig dat is wel een voorwaarde en moet de nieuwere games nog deftig kunnen spelen ( GTA V ) .

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:48:
[...]

Liefst niet luidruchtig dat is wel een voorwaarde en moet de nieuwere games nog deftig kunnen spelen ( GTA V ) .
Dat moet met een 960 zeker lukken :).

Je zal de 960 niet horen als hij in je case zit.

Verwijderd

Ik vind die 960 kwa performance toch behoorlijk beperkt, gaat redelijk snel weer bottlenecken denk ik. Daarnaast ook maar 2GB geheugen.

Ik zou ook in de V&A kijken.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ben ik het wel mee eens, een V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW is nog steeds een erg goede deal (komt nota bene met garantie). Je hoeft net dat beetje meer oempf in huis.

Laten we ook wel wezen, op het moment dat een videokaart hoorbaar gaat worden ben je neem ik aan aan het gamen, met geluid aan. Dus lijkt mij dat minder relevant.

/note: ik ben nog steeds benieuwd naar je 800W krachtpatser ;).

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 12-02-2015 11:11 ]

• loki504
wat is luid.. de aftermarket cooler r9 290 zijn niet veel luider al niet stiller dan de 4870x2 die hij nu heeft.
en je kan eva32 altijd even een dm sturen om te vragen waaneer hij weer een lading r9 290sh binnen krijgt.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Laten we ook wel wezen, op het moment dat een videokaart hoorbaar gaat worden ben je neem ik aan aan het gamen, met geluid aan. Dus lijkt mij dat minder relevant.
Die 290 serie is echt luidruchtig ! Dat bevestigen alle reviews en ervaringen... Niet iedereen speelt met volume hard aan of met een koptelefoon, stel dat je dat laatste wel doet maar je speelt wel in de woonkamer dan zorgt de 290 simpelweg voor overlast...
Die dingen worden met regelmaat vergeleken met stofzuigers...

Verwijderd

Topicstarter
De 4870x2 die ik nu heb is veel te luid, daarom is de 960 wel interessant, enkel maar 2GB geheugen... Dus het zal kiezen worden tussen luider en performance of stiller en iets inboeten op performance.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat zijn de reference modellen. Die moet je inderdaad niet hebben. De aftermarket modellen zijn prima binnen de perken.

For reference, ik ben zelf ook zo een gamer die niet op volume standje 10 gamet ;).

• TIGER79
Dan moet je heel specifiek gaan zoeken, de meeste r9 290 kaarten gebruiken de reference design, dus let daar dan ook erg goed op !

Ter referentie :
http://nl.hardware.info/r...sapphire-geluidsproductie

[ Voor 37% gewijzigd door TIGER79 op 12-02-2015 11:18 ]

• loki504
heb een keer een test gedaan met mijn telefoon. ong 2 meter van mijn computer(speel op bank/tv) en mijn wasdroger van 8 meter in een andere kamer maakte meer herrie dan de tri-x r9 290 op max kon(komt met gamen nooit boven de 35%)

• TIGER79
hij is waarschijnlijk ook stiller dan de grasmaaier op 10 meter, en een harley davidson op 25 meter....
Ik denk dat je eerder moet kijken naar factoren als soort geluid (irritante hoge toon, of juist niet enz enz), plaatsing (staat deze in de woonkamer, hence hebben anderen er ook last van) en hoeveel uren game je / staat je droger aan per dag ? Oftewel, beetje loze vergelijking, of staat je droger net zo veel aan als wat je gamed ?

trouwens je telefoon met een mooie decibelmeter app erop is niet echt nauwkeurig te noemen, ik mag het weten aangezien ik onlangs nog geluiden (uit een app) moest meten. Dat gebeurde eerst met een db-app maar de resultaten waren zo slecht dat we er nog apart een echte geluidsdrukmeter voor hebben gekocht... Ik kan je verzekeren dat de app niet nauwkeurig was....

[ Voor 29% gewijzigd door TIGER79 op 12-02-2015 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet gewoon zeker stiller zijn dan mijn huidige 4870x2 die echt wel storend luid is zelfs in idle...

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik denk dat ongeveer elke moderne aftermarket single kaart minder luid is dan je huidige set...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:27:
Ik denk dat ongeveer elke moderne aftermarket single kaart minder luid is dan je huidige set...
Als dit effectief zo is kan ik misschien voor deze --> V&A aangeboden: XFX R9 290 4GB Core Edition ??

Hij heeft er ook van Sapphire en prijs is wel mooi. Zal wel te vertrouwen zijn zeker ?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is dus een model met reference koeler, die je niet moet hebben. Daarom raakt die ze aan de straatstenen niet kwijt, want aan de prijs ligt het niet.

• TIGER79
Zat net even snel te googlen alleen blijkt dat iedere reviewer zijn eigen gelduismeting-afstanden aanhoudt...
Als ik de review van de 4870x2 van tweakers zelf erbij haal (reviews: HIS Radeon HD 4870 X2 versus Asus Geforce GTX 280) zie je dat deze op load en op 30cm afstand 53 db produceert, maar de website die ik eerder linkte zie je een r9 290 49db produceren op 10cm afstand....
Dus ze zullen wel stiller zijn, maar nog beduidend luider dan biv een gtx 770 met 44 db...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:31:
Dat is dus een model met reference koeler, die je niet moet hebben. Daarom raakt die ze aan de straatstenen niet kwijt, want aan de prijs ligt het niet.
Welk model eventueel 2dehands beveel jij me dan aan ?

Bedankt alvast iedereen voor de nuttige hulp!

• TIGER79
Heb je naar mijn eerste link gekeken ?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:34:
[...]

Welk model eventueel 2dehands beveel jij me dan aan ?

Bedankt alvast iedereen voor de nuttige hulp!
In principe is elke videokaart die er niet zo uitziet uitgerust met een aftermarket koeler en dus stiller dan degene die je net linkte. Ik zie in de V&A nu twee Gigabyte's staan maar die zijn vrij aan de prijs (aangezien 290 Sapphire's nog geen 3 weken geleden voor 180 weggingen via Eva32)
TIGER79 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:31:
Zat net even snel te googlen alleen blijkt dat iedere reviewer zijn eigen gelduismeting-afstanden aanhoudt...
Dat blijft altijd het eeuwige probleem helaas :X .

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 12-02-2015 11:39 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bij dit budget moet je nieteens denken aan Nvidia, en al helemaal niet aan de al obsolete GTX960. Dat ding is leuk als concurrentie voor de R9 270, maar meer ook niet dankzij zijn 2GB VRAM en kleine, kleine bus.

Wil je nieuw, dan is een R9 280 veruit de beste keuze, wil je tweedehands? R9 290 all the way.

Gezeur over dat hij luid is, klopt simpelweg niet. Hij is luid met de reference koeler, neem een Club3D, Sapphire, Gigabyte, MSI, Asus [in volgorde van goed naar minder goed] mét hun koeler, en je zit gebeiteld.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
TIGER79 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:35:
Heb je naar mijn eerste link gekeken ?
Heb ik inderdaad gelezen.

Het zal toch ofwel een nieuwe 280 worden of ergens een goede 290 vinden tweedehands.

De zoektocht kan beginnen !!

• DM89
Een 280x heb ik ook gehad, vergelijkbaar met de GTX770 alleen dan 3GB, Goede kaart om voorlopig weer voorruit te kunnen, de 290 is natuurlijk wat beter en als je die een goede kunt vinden zou ik alsnog voor de 290 gaan.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nieuwe Club3D R280x geworden!! Ik moet zeggen prachtige kaart, alles werkt zoals het moet en ik hoor ze in idle niet, en stressed ook niet om te zeggen dat het storend is.

Bedankt voor de goede raad !

Als iemand nog raad weet met een kapotte disk -->Problemen harddisk, nog op te lossen ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 14:00 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je kan hier beter een apart topic voor openen in Opslagtechnologie. Vermeld dan ook gelijk wat je al gedaan hebt, of je Windows opnieuw hebt geinstalleerd of gecloned, en post alvast je SMART data.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:47:
Je kan hier beter een apart topic voor openen in Opslagtechnologie. Vermeld dan ook gelijk wat je al gedaan hebt, of je Windows opnieuw hebt geinstalleerd of gecloned, en post alvast je SMART data.
Done!
Pagina: 1