Glasvezel; wat is de postcode? Waar is de aansluiting.

Pagina: 1
Acties:

• lostdogs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07-2021
Deze aansluiting is aanwezig op een locatie. We hebben geprobeerd hier een glasvezel abbo op aan te vragen voor elke mogelijke postcode voor het gebouw. Je zou toch zeggen dat het mogelijk zou moeten zijn om op basis van dit nummer iets te vinden. KPN kan alleen zoeken op postcode en huisnummer. Iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2H0J0l3k0803

[ Voor 9% gewijzigd door lostdogs op 12-02-2015 09:07 ]

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:04
Staan er voor de rest geen markeringen op deze glasaansluiting? (Overigens, heb je al geprobeerd KPN gewoon te bellen?)

Rare vogel in spe

• lostdogs
Ja, KPN gebeld. Ze hebben echt een postcode nodig..... Geen verdere markeringen.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:56

DizzyWeb

Ondertiteld

Glasvezel hoeft natuurlijk niet per definitie KPN te zijn... Heel zeker dat het een KPN aansluiting is?

• lostdogs
Er staat KPN op het doosje..... Verder niets zeker.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
Lijkt iig op een kpn zakelijke glasvezelaansluiting. Kun je met die labels niet iets?

Er zitten kabels in. Die lopen normaliter naar een switch van KPN (LightningEdge 310 of een AlcatelLucent meestal). Staan daar labels op?

Die labels van de switch en/of aansluiting zou de (zakelijke!) afdeling van KPN moeten kunnen terugtraceren naar de gegevens van die lijn.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Wordt vaak het CAP_ID genoemd maar er zijn ook andere namen voor.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DizzyWeb schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:04:
Glasvezel hoeft natuurlijk niet per definitie KPN te zijn... Heel zeker dat het een KPN aansluiting is?
Dat is een kpn isra.

Ik heb em ook thuis.

Iperf

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:56

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik zag geen plaatje, excuus. Da's een MB4, negen van de tien keer zal dat inderdaad KPN zijn, maar niet exclusief.

Maar wat hier boven ook gezegd wordt, lopen die patchsnoeren niet naar apparatuur toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Fish schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:14:
[...]

Dat is een kpn isra.

Ik heb em ook thuis.
Dat is absoluut geen IS/RA. Die zijn voor DSL, en hier komt heel duidelijk glas uit.
Zoals DizzyWeb al zij is het een MB4

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

IS/RA staat voor Infrastructuur Randapparatuur. Het is het scheidingspunt tussen de apparatuur en bekabeling van de netwerkaanbieder en die van de abonnee.

De kabel van de netwerkaanbieders komt op het IS/RA-punt het huis binnen. Dit is dan het verdeelpunt waarop de gebruiker zijn randapparatuur (telefoon, televisie, modem enz.) aan kan sluiten.
Er is nergens gesteld of het koper of glas moet zijn, but please enlighten me. want ik vind niet zoveel over de mb4 (en het dat het geen isra is). en mijn telefoon komt toch echt daarop binnen (inc een niet doorgeblazen buis tbv een vezel)

Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/71184_IMAG0070_1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 13-02-2015 00:33 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Op de laatste foto die je stuurt zie ik een heel andere aansluiting dan op de foto in je OP? (Andere kleur kabels sws)
Zou je eens een foto van het geheel kunnen sturen, want dit is verwarrend..

Het enige wat ik zeker kan zeggen, is dat de kabels op je eerste foto glasvezels zijn. Dat zie je aan de connectoren.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:26
ShadowAS1 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:46:
Op de laatste foto die je stuurt zie ik een heel andere aansluiting dan op de foto in je OP? (Andere kleur kabels sws)
Dat is TS niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Oeps, denkfoutje haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
De laatste foto lijkt idd op een (nieuwbouw)woning waar alvast loze buisjes gelegd zijn, samen met koper.

De foto uit de TS durf ik vrij stellig van te zijn dat dit een zakelijke aansluiting is. Ten eerste gezien de bereikbaarheid van de connectoren, ten 2e gezien hier 4 vezels zijn. Consumenten is 1 of 2 vezels, geen 4. Ook de gebruikte connectoren (4x SC/APC) wijst op zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Weet de finance afdeling het niet? Of is het van een vorig bedrijf wat in het gebouw zat?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij mijn broer ligt er inpandig ook glasvezel incl aansluiting, maar helaas is dit niet aangesloten op het grote boze WWW. Misschien hier ook het geval?

In principe is het postcode doorgeven. Is deze bekend dan prima (rest zoekt KPN uit). Is dit niet bekend dan kunnen ze niks leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 13-02-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Even reggefiber bellen en uitleggen wat je probleem is.

Als ik het goed begrijp weet je je eigen postcode niet 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Als TS nou eens vraagt aan de andere gebruikers van dit pand waar hun apparatuur op is aangesloten (zie 4 fibers aangesloten op FTU... Je zou toch denken dat zij diensten afnemen bij een leverancier.

Ik heb het vermoeden dat het hier gaat om een bedrijventerrein waar een lokale ICT club connectiviteit levert. Probeer dat eens uit te zoeken.
Pagina: 1