People as things, that’s where it starts.
Bij die toetsenborden betaal je helaas voor de lampjes en niet voor de kwaliteit.
Een 2e videokaart is niet aan te raden. Deze verkopen en tezijnertijd een andere die 2 keer zo goed is aanschafffen is het beste. Crossfire werkt voor niet alle spellen zo denderend. Kan een hoop gedonder geven met drivers en zo.
Zie mijn bovenstaande bericht over de 520 van seasonic bij megekkostanwa11 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:15:
Omdat ik in de toekomst misschien een 2e vidkaart wil
Een goede 450 voeding moet ook meer dan genoeg zijn.. Ook als je in de toekomst een waardeloze crossfire opstelling wil maken of een snelle krachtige GPU als vervanger koopt..
Wanneer wil je btw een 2e videokaart nemen ? Want geloof me.. je kan beter 1 snelle GPU kopen dan 2 low-budget dingen waarmee je nu begint.. Oftewel. zodra je overstapt op 2 kaarten kun je de oude kaart wegdoen.. Zoals vas al zei (zie quote):
Als je die kaarten in crossfire plaatst heb je misschien 2x zoveel rekenkracht.. echter is 2x weinig nog steeds niet zo veel..VasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:16:
2x R7 260x is prutterdeprut, 2x R9 270 gaat ook een VRAM gebrek krijgen.
Daarnaast verdubbelt je VRAM niet.. De rekenkracht kan dan simpelweg niks doen met de data die het verwerkt omdat er geen VRAM voor beschikbaar is.. Oftewel, waardeloze combi
Oef.. Gelukkig.. Vond de opmerking van jouw kant al bijzonderVasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:14:
Ik was zo sarcastisch als maar wezen kon, echt ABSOLUUT NIET DIE MS-TECH NEMEN.
Brooky kwam aan met 2 bleh voedingen, dus ik dacht "ik zoek de meest waardeloze even op"
Die Be Quiet 500w is volgens mij niet de meest geweldige die je kan krijgen, maar, sowieso, waarom een 500w nemen? Een degelijke 400w voeding is al zat voor dit systeem + een R9 280.
[ Voor 28% gewijzigd door Temujin op 12-02-2015 16:22 ]
Ernie weet ook niet alles van voedingen heTemujin schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:17:
[...]
Oef.. Gelukkig.. Vond de opmerking van jouw kant al bijzonder(je naam komt genoeg voor om die kennis te moeten hebben)
"zeg Bert hee, die voeding klapte uit elkaar hè Bert? ghghghghghg"
- AMD athlon ll x4 860k €68.50
- be quiet 500 w. €54,95
-club3d r9 270. €154,95
- cooler master n300. €30,95
- crucial ballistix sport 8gb €64,-
-lg dvd €13,-
-MSI a78m-e45. €48,95
- sharkoon skiller. €19,95
-500gb hdd. € 45,95
-tp link wlan adapter €14,00
Totaal: 515,65
Expres niet in pricewatch gezet want ik wil het online kopen en zo is de prijs daar
Sarcasme heeft menig lui op tweakers wat... eh... moeite mee te herkennen...VasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:14:
Ik was zo sarcastisch als maar wezen kon, echt ABSOLUUT NIET DIE MS-TECH NEMEN.
[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 12-02-2015 16:23 ]
Zou je voor 4 euro extra een veiliger systeem willen ? Minder kans op rare stuiptrekkingen van je voeding ? voor die 4 euro extra krijg je zelfs 20 watten extra.. (Aangezien je niet echt luistert naar het voedingadvies en in de waan blijft dat meer watt per definitie beter is)
Mjah.. lees ff een paar berichtjes van mij terug hierboven.. Krijg jij je extra watts.. en hebben wij toch het gevoel dat je een kwalitatieve voeding meer naar huis neemt.. Iedereen een beetje blij
[ Voor 6% gewijzigd door Temujin op 12-02-2015 16:25 ]
Dit dus.Temujin schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:14:
https://www.megekko.nl/pr...easonic-S12II-Bronze-520W
astublieft
Een paar euro's extra.. maar dan wel een product met kwaliteit.. Hier kun je videokaarten aan hangen die je ammer nooit niet zal aanschaffen.. Tenzij je ineens 500 euro aan GPU erin wil knallen is dit tot in den verre toekomst meer dan genoeg voor jou doeleinden.
En bijna elk advies is een goed alternatief.. Jij kiest echter toch steeds voor je eigen oplossingstanwa11 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:26:
Hahah ik probeer zo veel mogenlijk naar jullie te luisteren! maar iedereen zegt andere dingen
Ik heb hem ondertussen 2 keer naar megekko gelinkt.. Heb de 2e keer zelfs het woord megekko in mijn linkje gebruikt..stanwa11 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:26:
welke zou jij precies aanraden met een linkje naar megekko?
Zoals ik net tegen je heb gezegd:
Een heel klein beetje moeite doen is nooit verkeerd! naar boven scrollen kunnen we allemaal..Mjah.. lees ff een paar berichtjes van mij terug hierboven
DIt bericht is vanzelfsprekend vol liefde en passie getypt, enige opgemerkte vorm van frustratie is een ilusie, immers zou ik anders niet blijven pogen te helpen
[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 12-02-2015 16:40 ]
in iedergeval SUPER SUPER BEDANKT IEDEREEN!!!!
https://www.megekko.nl/pr...et-SystemPower-7-400W-PSU
Het klinkt misschien een tikje onaardig, maar, weet je zeker dat het in elkaar bouwen wel goed gaat komen? De onderdelen-kies-procedure heeft immers wel erg lang geduurd...
Waaronder ik
[ Voor 27% gewijzigd door jorisvdelsen op 12-02-2015 16:50 ]
V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD
Zit er eigenlijk koelpasta op de processorkoeler? Enne een aardige tweaker kan ik altijd wel inschakelen
Ik heb het rustig gedaan en veel, heel veel filmpjes gekeken op YouTube. Ook heb ik rubberen dokters handschoentjes (weet je wel, die je op kunt blazen, lol) om vette vingers contact te voorkomen. En iedere keer heb ik als ik een onderdeel wilde vastpakken, met mn arm de kast aangeraakt voor gelijke spanning. Dan kan er als het goed is niks mis gaan, behalve als je lomp te werk gaat.
Let wel op, dat je bijvoorbeeld de videokaart best hard erin moet duwen en ram ook, maar het kan er als het goed is wel tegen.
Oja, als je alles bij één webshop besteld, kun je naar hun filiaal of winkel vragen om hulp (of hier natuurlijk) vragen als je er écht niet meer uitkomt. Maar dat verwacht ik niet, gebruik gewoon je verstand en heb geduld.
Succes met bouwen en veel speelplezier!
Lord-The-Gamer (L-T-G)