is dit een goede pc?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

2x R7 260x is prutterdeprut, 2x R9 270 gaat ook een VRAM gebrek krijgen.

People as things, that’s where it starts.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:07
Hou het nou gewoon bij die cooler master 450 watt. Is allang voldoende en heeft 5 jaar garantie. Zou hem na die 5 jaar wel meteen vervangen. Maar dan ben je 19 :) Dan zal het budget ook wel wat ruimer zijn.

Bij die toetsenborden betaal je helaas voor de lampjes en niet voor de kwaliteit.

Een 2e videokaart is niet aan te raden. Deze verkopen en tezijnertijd een andere die 2 keer zo goed is aanschafffen is het beste. Crossfire werkt voor niet alle spellen zo denderend. Kan een hoop gedonder geven met drivers en zo.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 13:28

Temujin

Zegt ook wel eens iets

stanwa11 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:15:
Omdat ik in de toekomst misschien een 2e vidkaart wil :)
Zie mijn bovenstaande bericht over de 520 van seasonic bij megekko
Een goede 450 voeding moet ook meer dan genoeg zijn.. Ook als je in de toekomst een waardeloze crossfire opstelling wil maken of een snelle krachtige GPU als vervanger koopt..

Wanneer wil je btw een 2e videokaart nemen ? Want geloof me.. je kan beter 1 snelle GPU kopen dan 2 low-budget dingen waarmee je nu begint.. Oftewel. zodra je overstapt op 2 kaarten kun je de oude kaart wegdoen.. Zoals vas al zei (zie quote):
VasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:16:
2x R7 260x is prutterdeprut, 2x R9 270 gaat ook een VRAM gebrek krijgen.
Als je die kaarten in crossfire plaatst heb je misschien 2x zoveel rekenkracht.. echter is 2x weinig nog steeds niet zo veel..
Daarnaast verdubbelt je VRAM niet.. De rekenkracht kan dan simpelweg niks doen met de data die het verwerkt omdat er geen VRAM voor beschikbaar is.. Oftewel, waardeloze combi
VasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:14:
Ik was zo sarcastisch als maar wezen kon, echt ABSOLUUT NIET DIE MS-TECH NEMEN.

Brooky kwam aan met 2 bleh voedingen, dus ik dacht "ik zoek de meest waardeloze even op"

Die Be Quiet 500w is volgens mij niet de meest geweldige die je kan krijgen, maar, sowieso, waarom een 500w nemen? Een degelijke 400w voeding is al zat voor dit systeem + een R9 280.
Oef.. Gelukkig.. Vond de opmerking van jouw kant al bijzonder :P (je naam komt genoeg voor om die kennis te moeten hebben)

[ Voor 28% gewijzigd door Temujin op 12-02-2015 16:22 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Temujin schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:17:

[...]

Oef.. Gelukkig.. Vond de opmerking van jouw kant al bijzonder :P (je naam komt genoeg voor om die kennis te moeten hebben)
Ernie weet ook niet alles van voedingen he :+

"zeg Bert hee, die voeding klapte uit elkaar hè Bert? ghghghghghg" :+

• stanwa11
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-05-2024
Uhh laten we dat dan maar niet doen :/ hahahah voor de geïnteresseerde heb de cyborg rat muis <3 maarre dit gaat m dan denk ik worden...
- AMD athlon ll x4 860k €68.50
- be quiet 500 w. €54,95
-club3d r9 270. €154,95
- cooler master n300. €30,95
- crucial ballistix sport 8gb €64,-
-lg dvd €13,-
-MSI a78m-e45. €48,95
- sharkoon skiller. €19,95
-500gb hdd. € 45,95
-tp link wlan adapter €14,00

Totaal: 515,65

Expres niet in pricewatch gezet want ik wil het online kopen en zo is de prijs daar

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:39

Thomg

Aww yiss

VasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:14:
Ik was zo sarcastisch als maar wezen kon, echt ABSOLUUT NIET DIE MS-TECH NEMEN.
Sarcasme heeft menig lui op tweakers wat... eh... moeite mee te herkennen... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 12-02-2015 16:23 ]

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Zou je voor 4 euro extra een veiliger systeem willen ? Minder kans op rare stuiptrekkingen van je voeding ? voor die 4 euro extra krijg je zelfs 20 watten extra.. (Aangezien je niet echt luistert naar het voedingadvies en in de waan blijft dat meer watt per definitie beter is)

Mjah.. lees ff een paar berichtjes van mij terug hierboven.. Krijg jij je extra watts.. en hebben wij toch het gevoel dat je een kwalitatieve voeding meer naar huis neemt.. Iedereen een beetje blij

[ Voor 6% gewijzigd door Temujin op 12-02-2015 16:25 ]

• stanwa11
Hahah ik probeer zo veel mogenlijk naar jullie te luisteren! maar iedereen zegt andere dingen welke zou jij precies aanraden met een linkje naar megekko?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Temujin schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:14:
https://www.megekko.nl/pr...easonic-S12II-Bronze-520W

astublieft

Een paar euro's extra.. maar dan wel een product met kwaliteit.. Hier kun je videokaarten aan hangen die je ammer nooit niet zal aanschaffen.. Tenzij je ineens 500 euro aan GPU erin wil knallen is dit tot in den verre toekomst meer dan genoeg voor jou doeleinden.
Dit dus.

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

stanwa11 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:26:
Hahah ik probeer zo veel mogenlijk naar jullie te luisteren! maar iedereen zegt andere dingen
En bijna elk advies is een goed alternatief.. Jij kiest echter toch steeds voor je eigen oplossing
stanwa11 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:26:
welke zou jij precies aanraden met een linkje naar megekko?
Ik heb hem ondertussen 2 keer naar megekko gelinkt.. Heb de 2e keer zelfs het woord megekko in mijn linkje gebruikt..

Zoals ik net tegen je heb gezegd:
Mjah.. lees ff een paar berichtjes van mij terug hierboven
Een heel klein beetje moeite doen is nooit verkeerd! naar boven scrollen kunnen we allemaal..

DIt bericht is vanzelfsprekend vol liefde en passie getypt, enige opgemerkte vorm van frustratie is een ilusie, immers zou ik anders niet blijven pogen te helpen :D och... ik ben een schat

• stanwa11
Dan ga ik voor deze! Seasonic S12II-Bronze 520W!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En waarom niet voor de veel goedkopere 400w Be Quiet die echt meer dan krachtig genoeg is? Tenzij je later een R9 290 of soortgelijk iets wilt in schoenlepelen.

• stanwa11
Ooh op die manier, dus 450w zal beter zijn voor deze build? Nog ff een vraagje is het makkelijk om windows van een hdd naar in de toekomst een ssd over te zetten?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als dat zo gaat als in dit topic ga je daar nog een grote dobber aan krijgen. Nee zonder geintjes, dat is natuurlijk niet moeilijk. Er zit clone software bij (Samsung) of is te downloaden (Crucial). Kind (letterlijk) kan de was doen.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 12-02-2015 16:40 ]

• stanwa11
Hahah oke mooizo! Ga dan binnen kort de onderdelen bestellen en lekker bouwen! Nog essentiële tips?

in iedergeval SUPER SUPER BEDANKT IEDEREEN!!!!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

en het is 400w, geen 450w.

https://www.megekko.nl/pr...et-SystemPower-7-400W-PSU

Het klinkt misschien een tikje onaardig, maar, weet je zeker dat het in elkaar bouwen wel goed gaat komen? De onderdelen-kies-procedure heeft immers wel erg lang geduurd...

• stanwa11
Heb echt 0 verstand van de onderdelen, onderand wel! Maar een pc bouwen... ik heb 30 filmpjes gekeken en heb vaak gehoord dat her gewoon een puzzel is en je het niet snel wilt doen, je moet gewoon rustig de tijd nemen en de handleidingen raadplegen... hoop dat het gaat lukken :) anders toch maar hulp inschakelen

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je geen (oudere) neef of oom die je hierbij kan helpen? Het blijkt aan alle kanten dat die 500 euro een hele grote uitgave is (wat ik me best kan voorstellen als je 14 bent!). Zou toch zonde zijn als dit mis gaat.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Als je een beetje in de buurt woont wil een aardige tweaker best wel dat ding voor je in elkaar zetten.

Waaronder ik :+ Als je in Noord/midden-Limburg woont wil ik wel helpen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door jorisvdelsen op 12-02-2015 16:50 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• stanwa11
Ja dat gaat denk wel goed komen! Heb een neef die er veel verstand van heeft!
Zit er eigenlijk koelpasta op de processorkoeler? Enne een aardige tweaker kan ik altijd wel inschakelen :)

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Ja.. Koelpasta word standaard meegeleverd

• stanwa11
Mooizo!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Nou weetje, ik ben 15 en heb met mn vader gebouwd die eigenlijk helemaal niks erover weet, dus dat bewijst wel hoe makkelijk het is...
Ik heb het rustig gedaan en veel, heel veel filmpjes gekeken op YouTube. Ook heb ik rubberen dokters handschoentjes (weet je wel, die je op kunt blazen, lol) om vette vingers contact te voorkomen. En iedere keer heb ik als ik een onderdeel wilde vastpakken, met mn arm de kast aangeraakt voor gelijke spanning. Dan kan er als het goed is niks mis gaan, behalve als je lomp te werk gaat.
Let wel op, dat je bijvoorbeeld de videokaart best hard erin moet duwen en ram ook, maar het kan er als het goed is wel tegen.

Oja, als je alles bij één webshop besteld, kun je naar hun filiaal of winkel vragen om hulp (of hier natuurlijk) vragen als je er écht niet meer uitkomt. Maar dat verwacht ik niet, gebruik gewoon je verstand en heb geduld.

Succes met bouwen en veel speelplezier!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• stanwa11
Dankjewel! Heb me misschien whatsapp ofzo? Dan kan ik je nog om tips vragen :D
Pagina: 1 2 Laatste