Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:21
Beste,

Ik ben aan het kijken om "fine-grained password policy" in te stellen.
We hebben hier domain controllers met 2008 R2 als funcional en domain level staan.
Ik had gelezen dat je ook de password policy kon instellen vanaf een windows 8.1 met "remote server administration tools" geinstalleerd.
Dit blijk ook effectief te kloppen. Zo hoef ik niet in adsiedit te gaan klooien maar kan het via een makkelijke gui.
Voor ik begin zou ik willen weten of dit echt goed werkt of gaan we bijvoorbeeld beter over naar domain controllers met 2012 R2.

Groeten

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het kan prima met 2008R2. Fucntioneel zit er geen verschil tussen deze feature op Windows 2008R2 DC's, of Windows 2012 R2 DC's. Wat is concreet je vraag nu?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Yarisken
Question Mark schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:01:
Het kan prima met 2008R2. Fucntioneel zit er geen verschil tussen deze feature op Windows 2008R2 DC's, of Windows 2012 R2 DC's. Wat is concreet je vraag nu?
Dat was mijn vraag, of het ook via die gui op windows 8.1 goed ingesteld werd op een domaincontroller met server 2008 R2. Thx.
Dit werkt iets overzichtelijker als adsiedit.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat hoeft niet eens, je hebt geen Windows 8.1 nodig:

Fine Grain Password Policy Tool

Bovenstaande werkt prima, je krijgt hiermee een extra mmc snapin waarmee de instellingen gemaakt kunnen worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Yarisken
Question Mark schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:08:
Dat hoeft niet eens, je hebt geen Windows 8.1 nodig:

Fine Grain Password Policy Tool

Bovenstaande werkt prima, je krijgt hiermee een extra mmc snapin waarmee de instellingen gemaakt kunnen worden.
Inderdaad fantastisch. Hartelijk bedankt.