Intel HD 4000 icm. hdmi overscan/wazig beeld

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb eeen Samsung HD2333 monitor met tv-functie. Als ik deze op mijn computer met intel HD4000 graphics dan wordt het beeld/tekst heel wazig. Het lijkt op een soort overscan. De randen van het scherm zoals de startbalk vallen ook buiten het scherm.

Misschien komt het omdat mijn monitor wordt gedetecteerd als een tv en het dan soms wenselijk is dat het beeld groter wordt gemaakt. Dat wil ik niet. Ik kan ook geen vinkje oid vinden met overscan aan of uit. Je kunt alleen handmatig schalen in het driver tooltje, maar dan blijft het beeld wazig.

Ik heb via windows update al de laatste driver binnengehaald. Resolutie staat verder uiteraard goed op 1920x1080.

Iemand tips hoe ik scherp beeld krijg?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:59
Staat je monitor/TV wel in PC-mode? INPUT→TOOLS→Naam wijzigen en dan PC selecteren.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:58:
Staat je monitor/TV wel in PC-mode? INPUT→TOOLS→Naam wijzigen en dan PC selecteren.
Thanks man :D Had in de monitor ook al alle menuutjes doorgenomen, maar hier was ik niet op gekomen. Dacht dat je daarmee alleen de naam wijzigt 8)7

Beeld is nu scherp :)

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09-2025
Heeeeel oud topic, weet ik. Maar ik heb een aanvullende vraag in deze categorie.

Ik heb een samsung televisie (LE32B550) aangesloten op mijn PC met nvidia videokaart. Ik had bovenstaand probleem ook met zowel mijn GT520 en mijn GTX650ti.

Dit wazigheid/overscan probleem trad niet op als:
- ik aansloot via VGA. Geluid moet dan los via 3,5 inch jack.
- ik aansloot via HDMI en in mijn source lijst van de televisie het apparaat instelde op ofwel PC, ofwel DVI/pc. (dit is ook de tip die hcQd aangeeft) Kanttekening hierbij is dat ik moet aansluiten op HDMI/DVI poort 2. Dit is een poort met een losse 3,5 inch jack ernaast en geluid moet perce via deze poort.

Nu wilde ik graag mijn pc aansluiten op een van de andere hdmi poorten zodat ook geluid over HDMI kan. Het nadeel is alleen dat als ik mijn pc op de andere HDMI poorten aansluit, het instellen van het apparaat op PC of dvi PC geen effect heeft. Beeld blijft wazig.

Contact met samsung levert niets op. Upgrade je firmware. gedaan, geen effect. Uiteindelijk is 'de schuld' gegeven aan de videokaart. Ik heb ook nog even rondgekeken in het service menu van de televisie. Hier kwam ik echter niet uit.

Nog aanvullende tips?