Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

gezocht alles in 1, synology, radio,experiabox

Pagina: 1
Acties:

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 23:00
Sinds ik geen Windows mediacenter gebruik en inmiddels glasvezel via KPN heb, ben ik op zoek naar iets eenvoudigs met bepaalde eisen.
De belangrijkste eis is, is dat mijn vrouw het simpel moet kunnen bedienen.

Ik heb nu glasvezel en kijk en luister tv/radio via experiabox naar de tv. Dit betekend dat bij het luisteren naar radio, altijd de tv aan moet staan. Dit wil ik ook graag veranderen.

Bestaat er een apparaat wat aan de volgende eisen voldoet :
- Eenvoudig bedienen door niet techniekers.
- radio luisteren zonder tv, mag ook internet radio zijn.
- mp3 afspelen vanaf mijn synology naar het apparaat.
- video streamen vanaf mijn synology naar het apparaat.
- eenvoudig glasvezel tv kijken

Bestaat zo'n apparaat. Liefst 1 apparaat.
Ik kon hem via google niet vinden en weet niet zo goed of dit wel bestaat.

-

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Omdat dit een aankoopadvies vraag is, verplaats ik je topic naar CEA.

Je wil erg diverse functies gaan combineren in één apparaat dus het lijkt me vrij lastig om te realiseren, digibeet-proof. De meeste kans maak je waarschijnlijk met een htpc.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Bij mijn weten zit je, mede wegens DRM en het feit dat er een aparte VLAN gebruikt wordt, vast aan je KPN set-op box voor TV alleen al; wat je droom voor alles-in-één al weer wat verkleind...

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Ik weet niet of de experiabox CEC ondersteund maar misschien een wat moderne AV receiver? Deze kun je tegenwoordig aansluiten op je netwerk voor internet radio, streaming audio etc. Etc. En te bedienen met 1 afstand bediening.

Min punt zou denk ik de prijs zijn en dat er aparte speakers nodig zijn enz.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27

ST10©DE

Dus.............

Betreffende het audio gedeelte (Radio luisteren, m3's van je synology) zou je een USB geluidskaart kunnen gebruiken. En deze vervolgens bedienen met de app's van Synology op een tablet of smartphone. Hoef je de TV niet meer aan te doen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Paar vragen:
- Wat speelt op dit moment naast je tv het geluid af?
- Wat voor tv heb je?
- Wat is je budget?

De makkelijkste oplossing in mijn ogen (digibeten in acht nemend) een receiver met airplay. Dan kun je via tablet/telefoon i.c.m. de app van synlogy (DSAudio) via airplay muziek afspelen, dit kan internetradio of muziek die op je NAS staat zijn. Mocht je een vrij nieuwe tv met 'smart' functie hebben, dan zou je dat kunnen gebruiken om media af te spelen.

Betere oplossing zou zijn een aparte mediaspeler met DLNA en/of airplay. Met zo'n mediaspeler kun je vervolgens via dezelfde app muziek afspelen. Daarnaast zal hij video kunnen streamen vanaf je NAS naar de tv.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

- Eenvoudig bedienen door niet techniekers.
Bestaat zoiets nog?
Je kunt door herhaling zelfs een digibeet dingen uitleggen.
Ja, is eerst lastig, daarna niet meer.

- radio luisteren zonder tv, mag ook internet radio zijn.
Raspberry Pi met Volumio op je HomeCinema set aansluiten.
Is te bedienen met elk apparaat met een browser.

- mp3 afspelen vanaf mijn synology naar het apparaat.
Diezelfde Raspberry Pi met Volumio speelt ook al je muziek via DLNA van je Synology af.

- video streamen vanaf mijn synology naar het apparaat..
Een Mediaspeler naar keuze.
Raspberry Pi met Kodi kan prima.

- eenvoudig glasvezel tv kijken
Gewoon blijven doen op de manier zoals je het nu doet.

Kortom, wat je wil is er niet, dus moet je voor de losse wensen gewoon een goede oplossing proberen te krijgen.

De lastigheid is vaak het uitleggen wat de source is die gekozen moet worden.
Feitelijk is het niet veel anders dan de ouderwetse stereotoren, maar wel iets minder transparant.

Als je al een home cinema hebt, kun je met de Pi's vrij goedkoop proberen of dat de oplossingen zijn die werkbaar zijn.

Koop voor de Volumio een 2e hands en voor Kodi de nieuwe B2 en je kunt aan de slag.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 12-02-2015 09:51 ]

Te koop....

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 23:00
Vanwege tijd/carnaval kan ik jullie vragen niet meteen beantwoorden, maar 1 ding weet ik nu wel. Alles in 1 voor leken bestaat niet..

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 10:42
albino71 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:50:

...

De lastigheid is vaak het uitleggen wat de source is die gekozen moet worden.
Feitelijk is het niet veel anders dan de ouderwetse stereotoren, maar wel iets minder transparant.
Dit is op te lossen door bvb een harmony remote, daar kan je opdrachten instellen die de juiste toestellen aan legt en op de juiste input zet.

Discogs collection

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sjansen schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:34:
Bestaat zo'n apparaat. Liefst 1 apparaat.
Ik kon hem via google niet vinden en weet niet zo goed of dit wel bestaat.
Ja. iPad :) Technisch kan je hier al je eisen mee inwilligen, maar ik kan uit je verhaal niet opmaken wat voor apparaat je exact zoekt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1