Netwerksnelheid..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
Hallo,

Ik woon al een paar jaar in een nieuwe gebied waar ik niet hoger dan 16mb download en 0.75mb upload kan komen waarom gaat dit niet..
Nou heb ik 2jaar geleden met KPN contact gelegd waarvan hun de kabels/ondergrond verandwoordelijk zijn maar ik zit nu met online.nl..KPN zij destijds dat mijn buurt binnen 6maanden VDSL maar er is nog niks veranderd want ik zit nog steeds met de oude ADSL..

Bericht van KPN zelf,

binnen 6 maanden komt er VDSL bij je beschikbaar. Met deze techniek, in veel gevallen, is de snelheid tot 3 maal hoger dan met ADSL. Ik heb gekeken voor je of er ook glasvezel beschikbaar komt. Volgens mijn gegevens is hier niets over bekend. Je kunt zelf ook op beschikbaarheid controleren via:

Wat kan ik doen? Kabel is geen optie omdat ik al een schotel heb en Kabel moet volgensmij met Internet+TV..

Mvg Cetin

Speedtest > Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4135325403.png

[ Voor 7% gewijzigd door Kcetin1994 op 11-02-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Wees blij dat je dit hebt. Dit zijn hele mooie getallen.

Voor bv. Youtube, heb je aan 2 á 3 Mbps genoeg, browsen kan met 512 kBps, en mail helemaal met 10 kBps.

Download snelheden worden zeer zelden werkelijk gebruikt. Daarom wordt één ADSL lijn van bv. 20 Mbps, aan 15-20 personen verkocht. (dat heet overboeking) Dus zeg maar 1 persoon betaald voor een 20 Mbps lijn, echter "stiekem" wordt deze 19 keer extra verkocht voor hetzelfde geld, ook met een belofte van 2- Mbps.

Snap je jou dat het echt niet belangrijk is met de snelheden die men adverteert?

Kabel kan trouwens wel, echter je moet het zakelijk aanvragen. Als het zakelijk is, kan je namelijk ALLEEN internet nemen, zonder TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Ik ben een gamer dus download ik regelmatig 40-50GB per dag ongeveer..
Het is niet dat de downloadsnelheid zo laag zit ik ben prima met dat maar de uploadsnelheid is te traag voor me..ik wil streamen Games&voetbal maar daarvoor heb ik een upload van 2-3MB zeker nodig..
En dan heb ik het nog niet over de belofte van KPN zelf na 6maande VDSL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 19:24
Heb je al contact opgenomen met online?
Zij zullen moeten regelen dat je op VDSL word gezet dit gaat niet automatisch...
(mogelijk wel als je bij de KPN klant was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Cpt_ZakLamP schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:08:
Heb je al contact opgenomen met online?
Zij zullen moeten regelen dat je op VDSL word gezet dit gaat niet automatisch...
(mogelijk wel als je bij de KPN klant was...)
Ik heb met Online al contact opgenomen en zij zeggen dat ze een dossier aan KPN moet geven omdat de ondergrond van KPN zelf is.
Maar ik bedoel gaat ADSL nou op de zelfde lijn als VDSL of is dit een heelandere kabels etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
Aan de kant van de centrale/wijkkast zal er een kabeltje omgestoken moeten worden, er zullen geen andere kabels naar jouw woning komen...

Geef anders even je postcode/huisnummer, dan kan er even gekeken worden wat er mogelijk is op je adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Moet ik de postcode aan jou geven of aan de bedrijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
aan mij, ik denk dat online jouw postcode wel weet :')

Of gebruik de bovenstaande links hiermee moet het ook wel lukken waarschijnlijk..

[ Voor 44% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 11-02-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Cpt_ZakLamP schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:15:
aan mij, ik denk dat online jouw postcode wel weet :')
PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Dus er is wel een VDSL verbinding aanwezig op mijn nummer als ik kijk naar de link van KPN!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:44

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik snap je conclusie dat kabel geen optie is niet. Ja, kabel is vaak met TV erbij, maar dat zou toch een flinke snelheidsupgrade op kunnen leveren. In principe betaal je dan "te veel" (door tv-abo dat je niet gebruikt) maar dat wil niet zeggen dat het jou niet waard kan zijn.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Plato112 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:24:
Ik snap je conclusie dat kabel geen optie is niet. Ja, kabel is vaak met TV erbij, maar dat zou toch een flinke snelheidsupgrade op kunnen leveren. In principe betaal je dan "te veel" (door tv-abo dat je niet gebruikt) maar dat wil niet zeggen dat het jou niet waard kan zijn.
Het is zeker geen moeitewaard voor me,
1. Ik kijk geen tv alleen via PC dan
2. Ik heb mijn eigen schotel met 3000kanalen voor me ouders opgezet in de zomer.
3. ik wil alleen een uploadsnelheid wat hoger krijgen 2mb is al genoeg voor me download is voor mij goed

maar ik heb al gezien dat er VDSL kan gebruikt worden moet morgen met ze contact opnemen voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:44

Plato112

Da is toch nie normaal!

Kcetin1994 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:27:
[...]

Het is zeker geen moeitewaard voor me,
1. Ik kijk geen tv alleen via PC dan
2. Ik heb mijn eigen schotel met 3000kanalen voor me ouders opgezet in de zomer.
3. ik wil alleen een uploadsnelheid wat hoger krijgen 2mb is al genoeg voor me download is voor mij goed

maar ik heb al gezien dat er VDSL kan gebruikt worden moet morgen met ze contact opnemen voor de zekerheid
Ok, nu zijn je eisen een stuk duidelijker en aanvankelijk was het niet duidelijk dat VDSL daadwerkelijk beschikbaar zou zijn :)
Ik dacht dat je op zoek was naar een stuk meer snelheid dan 2 Mb/s.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
2MB maar kan ook hoger aangezien er VDSL verbinding kan komen..kan geen kwaad toch neem ik aan,
Maar ik bedoel er zijn geen straatkasten hier bij mij in de buurt...wel een paar maar die zijn van eneco..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:52
Kcetin1994 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:27:
[...]
Je hebt dus op die fourstack link gekeken?

Ik heb zelf heel lang adsl gehad van XS4ALL en vond mijn snelheid ook wat laag. Na bellen en een beetje zeuren kreeg ik een nieuwe VDSL geschikte modem en werd ik omgezet naar 20/20Mb VDSL met het goedkoopste abbo, dus gelijke up/down en effectief haal ik dat ook als de rest van het internet meewerkt. :)
Blijkbaar bedienen ze eerst de klanten die er om vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Wat ik van Online zelf moet krijgen is 30/3 is prima voor me maar omdat de wijkcentrale zo ver me aflcht daalt de snelheid neem ik 2.5km~ en groot verschil als ik VDSL kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
er is idd VDSL beschikbaar op je adres, in hoevere online iets gaat doen hieraan is een ander verhaal.. stap anders over op KPN? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Cpt_ZakLamP schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:39:
er is idd VDSL beschikbaar op je adres, in hoevere online iets gaat doen hieraan is een ander verhaal.. stap anders over op KPN? :+
Contract..en prijs is wat aan de hoge kant 10/2 voor 32.50...

• Kcetin1994
Net gebeld met Online die beweren dat ik niet hoger kan gaan met VDSL maar van Kpn krijg ik te horen dat ik toch richitng de 80MB kan gaan hoe zit dit inelkaar ??

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:52
Ploink schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:35:
Je hebt dus op die fourstack link gekeken?
Geef hier nog even antwoord op, dan snappen wij ook wat de precieze opties zijn.

Maar het zou goed kunnen dat Online alleen vanuit de CO levert, en KPN/Telfort/Whatever VDSL2 vanuit een straatkast. Of het dan zin heeft om voor KPN of een 'goedkopere' (Telfort? Vodafone?) provider te gaan hangt af van het feit of je pair bonding nodig hebt. Dat is weer uit die fourstack-info te halen.

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 13:50
Thralas schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:35:
[...]

Geef hier nog even antwoord op, dan snappen wij ook wat de precieze opties zijn.

Maar het zou goed kunnen dat Online alleen vanuit de CO levert, en KPN/Telfort/Whatever VDSL2 vanuit een straatkast. Of het dan zin heeft om voor KPN of een 'goedkopere' (Telfort? Vodafone?) provider te gaan hangt af van het feit of je pair bonding nodig hebt. Dat is weer uit die fourstack-info te halen.
Die fourstack link is niet geheel correct. De upload klopt, maar qua download ga ik er toch nog flink overheen.

Heb ook de postcode en huisnr gevraagd, als ik die heb zal ik een uitdraai van de leverbaarheid maken.

• Snuitebolletje
KPN

Beschikbaarheid
Omschrijving
FttH Rood
ADSL Groen 1024/8000 kbit/sec
ADSL 2+ Groen 1025/16001 kbit/sec
VDSL (BR) Groen 20000/80000 kbit/sec (Vectoring)

Nog geen fiber to the home..

Eurofiber zit op 150 meter, maar dat wordt een kostbaar geintje ;)
Al met al liegt KPN niet bij je. Misschien dat Online de Vectoring techniek niet ondersteund.

• Kcetin1994
@Snuitebolletje

Het is niet dat Online het wilt maar ze beweren gewoon dat ADSL opdit moment de snelste verbinding is en KPN zegt dan weer je kan 60-80MB zeker halen met VDSL..

• Snuitebolletje
Kcetin1994 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:52:
@Snuitebolletje

Het is niet dat Online het wilt maar ze beweren gewoon dat ADSL opdit moment de snelste verbinding is en KPN zegt dan weer je kan 60-80MB zeker halen met VDSL..
Van wat ik zie in mijn systeem hier is er gewoon 80 Mbit haalbaar bij jou met VVDSL. Wat Online kan aanbieden kan iets anders zijn. Het kan dus zijn dat zij die vrij nieuwe techniek nog niet ondersteunen.

Hierdoor kan het lonen om toch over te stappen naar KPN

• Kcetin1994
Snuitebolletje schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Van wat ik zie in mijn systeem hier is er gewoon 80 Mbit haalbaar bij jou met VVDSL. Wat Online kan aanbieden kan iets anders zijn. Het kan dus zijn dat zij die vrij nieuwe techniek nog niet ondersteunen.

Hierdoor kan het lonen om toch over te stappen naar KPN
Dat heeft KPN zelf ook gezegd tege me maar ik heb weer eens met Online zitte te bellen en ze beweren nu weer dat ik een nieuwe abbonement moet aanschaffen van het gebruik van VDSL ? per ingang van de oude datum van mijn abbonoment

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 19:42
Zonder kennis van wat er precies in jouw contract met Online staat is daar natuurlijk moeilijk iets over te zeggen. Wat ik wel weet is dat je niet veel kan verwachten van ADSL als je meer dan 2 KM van de wijkcentrale zit. Zie bijvoorbeeld dit artikel. Ze hebben het weliswaar over BT (British Telecom) en hun netwerk zal niet direct vergelijkbaar zijn met het Nederlandse telefoonnetwerk/KPN maar ik verwacht ook niet dat ze spontaan ineens 80 Mbit kunnen gaan leveren op 2 KM afstand.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:47
Ximon schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:28:
Zonder kennis van wat er precies in jouw contract met Online staat is daar natuurlijk moeilijk iets over te zeggen. Wat ik wel weet is dat je niet veel kan verwachten van ADSL als je meer dan 2 KM van de wijkcentrale zit. Zie bijvoorbeeld dit artikel. Ze hebben het weliswaar over BT (British Telecom) en hun netwerk zal niet direct vergelijkbaar zijn met het Nederlandse telefoonnetwerk/KPN maar ik verwacht ook niet dat ze spontaan ineens 80 Mbit kunnen gaan leveren op 2 KM afstand.
2KM van de centrale, 500 M van de straatkast zou kunnen.
Indien de straatkast is geupgraded

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 19:42
hackerhater schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:18:
[...]

2KM van de centrale, 500 M van de straatkast zou kunnen.
Indien de straatkast is geupgraded
Dat kan inderdaad, maar dat weten we niet. Ik zou zeggen pas op waar je je aan vastlegt en geloof niet in zilveren kogels ;)

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• kevinrr3
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09-2020
Om toch nog is terug te komen op kabel... UPC bied alleen internet 120Mbps/12Mbps voor 29.00 euro.
Dat is 4 a 5 euro hoger dan je online abbo maar wel een stuk sneller!
Bij de kabel worden over het algemeen wel de snelheden helaad die beloofd worden.

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-07 15:20
kevinrr3 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:53:
Om toch nog is terug te komen op kabel... UPC bied alleen internet 120Mbps/12Mbps voor 29.00 euro.
Dat is 4 a 5 euro hoger dan je online abbo maar wel een stuk sneller!
Bij de kabel worden over het algemeen wel de snelheden helaad die beloofd worden.
Daar komt nog iets tussen de 15-16 euro aan TV/Radio kabelaansluiting bij.

• kevinrr3
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09-2020
Pepehv schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:20:
[...]

Daar komt nog iets tussen de 15-16 euro aan TV/Radio kabelaansluiting bij.
Dat klopt indderdaad die was ik helemaal vergeten. |:(

• Kcetin1994
Ik heb inmiddels al mijn contract afgebroken bij Online en overgestapt naar Tele2 40/4 voor 25euries eerste 3maande 15euro 9maart gaat die in de gang VDSL!!,

contract ook aangepast wanneer ik lager dan 32MB download binne krijg kan ik voor niks mijn contract opzeggen.

Goeie deal of ..

• Snuitebolletje
Prima deal en met vdsl haal je die snelheid wel.
Pagina: 1