Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een monitor
De monitor moet 1920 x 1080 zijn, 24" en 144Hz, verder weet ik niet wat ik nog meer zou willen speciaal. Ik ben niet echt een kenner in welke monitor ik echt nu moet kiezen en ik zou graag advies willen, alvast bedankt!

Budget?
Ik zoek een monitor van rond de 200-350

Verder
Verder dacht ik zelf aan: pricewatch: Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart. Als je met een alternatief komt wil je dan aub kijken of hij op deze site http://nl.ingrammicro.com...4953896+4288449914&t=pTab te vinden valt?

Mijn set-up
Zalman Z11 Plus
Cooler Master Hyper 212 evo
Seasonic S12G 550W
i5-4590
AS-Rock Fatal1ty H97 Killer
Asus Strix GTX-970 4GB
WD Blue 1 TB
Windows 8.1 OEM
Lite-ON iHAS124
Antec VP600P
Kingston HyperX Fury (2x)
Samsung 850 EVO 256 GB

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Oke, ik hoop dat je weet dat je geen TN paneel wil, slechte kleuren, slecht contrast etc.
Je zal blijer worden van een 60hz 5ms geen TN paneel...die 144 is alleen nuttig voor de 'echte' gamers.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:21:
Oke, ik hoop dat je weet dat je geen TN paneel wil, slechte kleuren, slecht contrast etc.
Je zal blijer worden van een 60hz 5ms geen TN paneel...die 144 is alleen nuttig voor de 'echte' gamers.
Zou je verder kunnen uitleggen wat je bedoelt? En dan bedoel ik van waar zit het grote verschil in? Zou t echt een probleem zijn? En zou je ook een alternatief kunnen adviseren?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:28:
[...]

Zou je verder kunnen uitleggen wat je bedoelt?
Nou, TN geeft slechter beeld. 144Hz is geen echte toevoeging, 60 of 75Hz is méér dan genoeg. Tenzij jij top-niveau gamer bent... Die 1ms klinkt leuk op papier, maar jij merkt het verschil niet tussen 1ms en 5 tot 8ms, hoger zou ik niet gaan...
Oja, TN is het beeldtype wat in je beeldscherm zit, dus héél afhankelijk van de beeldkwaliteit.
Heb je trouwens al nagedacht over een breed scherm?? Die zijn niet veel duurder, vanaf 200 euro en dat geeft een leuke game-ervaring..vind ik zelf

[ Voor 22% gewijzigd door pwillemske op 11-02-2015 20:32 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:31:
[...]

Nou, TN geeft slechter beeld. 144Hz is geen echte toevoeging, 60 of 75Hz is méér dan genoeg. Tenzij jij top-niveau gamer bent... Die 1ms klinkt leuk op papier, maar jij merkt het verschil niet tussen 1ms en 5 tot 8ms, hoger zou ik niet gaan...
Oja, TN is het beeldtype wat in je beeldscherm zit, dus héél afhankelijk van de beeldkwaliteit.
Heb je trouwens al nagedacht over een breed scherm?? Die zijn niet veel duurder, vanaf 200 euro en dat geeft een leuke game-ervaring..vind ik zelf
Ik sta voor alles open :) zou je me iets kunnen aanraden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:36:
[...]

Ik sta voor alles open :) zou je me iets kunnen aanraden dan?
Ja hoor:
Een relatief goedkope, maar toch heel goed scherm:
pricewatch: LG 25UM55-P Zwart
Of eentje met nog beter scherm etc., maar ik weet niet hoeveel ms die heeft:
pricewatch: LG 25UB55-B Zwart

Hier de hele lijst:
http://tweakers.net/categ...HRZYo6SVbSSsbG5pVJsbW0tAA

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:39:
[...]

Ja hoor:
Een relatief goedkope, maar toch heel goed scherm:
pricewatch: LG 25UM55-P Zwart
Of eentje met nog beter scherm etc., maar ik weet niet hoeveel ms die heeft:
pricewatch: LG 25UB55-B Zwart

Hier de hele lijst:
http://tweakers.net/categ...HRZYo6SVbSSsbG5pVJsbW0tAA
Is deze wat?
http://nl.ingrammicro.com...0@@10@@000000000002730223

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik heb zelf ook LCD, maar ik vind de kleuren en niet zo mooi uit komen...overigens is dat wel een hogere resolutie die je nu hebt, dus je videokaart zal wat meer moeten zweten.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Waar ga je je monitor eigenlijk het meest voor gebruiken? Dat mis ik totaal in dit verhaal. Een monitor met een 21:9 verhouding aanraden is nou niet direct iets standaards immers. Behalve voor bioscoopmateriaal is het immers vrij naar.

Daarnaast linkt TS daar in zijn laatste post gewoon een IPS paneel. Die staan juist bekend om hun goede kleuren 8)7.

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 11-02-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
br00ky schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:32:
Waar ga je je monitor eigenlijk het meest voor gebruiken? Dat mis ik totaal in dit verhaal. Een monitor met een 21:9 verhouding aanraden is nou niet direct iets standaards immers. Behalve voor bioscoopmateriaal is het immers vrij naar.

Daarnaast linkt TS daar in zijn laatste post gewoon een IPS paneel. Die staan juist bekend om hun goede kleuren 8)7.
Whoops! ik dacht dat het een LCD paneel was. Ik dacht dat een 21:9 scherm wel handig was, ik mis af en toe toch de breedte van mijn 16:10 scherm, met gamen lijkt het me helemaal leuk.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
IPS is een variant van LCD, dus dat kan prima kloppen ;) Maar 21:9-schermen worden lang niet door alle spellen goed ondersteund, dus of dat de beste keuze is, is de vraag.

The devil is in the details.

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 15:35
Is dit misschien wat: pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart
Prijs ligt wel iets hoger dan je budget.

Zelf heb ik deze ook op het oog. Na lang zoeken is er bijna geen 1 scherm te vinden met deze specificatie's voor dit geld: 27 inch, 2560x1440, IPS scherm en 4ms (GtG).
Hier kan je een goede review vinden: http://www.displaylag.com...review-1440p-ips-monitor/

Eigenlijk het enige 'min-puntje' is de inputlag die dus vrij hoog ligt. Maar volgens de reviewer is het nog steeds een prima game scherm. En gezien zijn staat van dienst weet hij waar die het over heeft

Je hebt alleen niet aangegeven of je uberhaupt wel gamed (ga ik wel vanuit met je 970) en wat voor games je precies speelt.

Edit: Hier nog een uitgebreide review: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_gw2765ht.htm

[ Voor 7% gewijzigd door NakedDutchy op 12-02-2015 12:06 ]

Pagina: 1