Nieuwe SSD wordt met geen mogelijkheid herkend?

Pagina: 1
Acties:

• leroyv
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10-2025
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een gruwelijk frustrerend probleem.
Gisteren heb ik voor mijn desktop een crucial mx100 256 gb ssd gekocht.
Ik heb in de desktop al een hdd in draaien met windows 7.

Op deze nieuwe ssd wil ik windows installeren, ik dus booten vanaf de win7 installatie dvd.
Vervolgens staan alle partities van de hdd er, maar de ssd wordt nooit of te nimmer herkent/weergeven.

Vervolgens win7 opgestart vanaf de HDD en bij schijfbeheer gekeken. Hier staat deze wel als schijfpartitie 0 RAW. Waarna ik deze wil formatteren naar NTFS. Dit blijkt niet mogelijk te zijn want ik krijg steeds na zo`n tien minuten een foutmelding dat het niet mogelijk is de schijf te formatteren.

Vervolgens geprobeerd windows 8.1 vanaf een usb te booten. in het partitite menu van de windows 8.1 installatie verschijnt de schijf WEL, Echter ook als RAW. Wil ik deze formatteren met de optie "formatteren" in dit menu krijg ik weer na 10 minuten een foutmelding.

Uiteindelijk m`n laptop uit elkaar gehaald en de ssd erin gestopt om te kijken of ik hier wel alles kon installeren. En ja hoor!, Windows 8.1 stond er binnen 10 minuten op geïnstalleerd en werkte perfect op mijn laptop.

Dus ik de ssd weer in mijn desktop geschoven. om vervolgens weer begroet te worden door "A DISK ERROR OCCURRED PRESS CTRL ALT DEL TO RESTART"

Ik heb overigens meerdere sata3 kabels en aansluitingen op het mobo geprobeerd. ik hoop van harte dat iemand mij hier verder mee kan helpen voordat ik dit heidense apparaat op de brandstapel flikker.

wie o wie kan mij verlossen

Processor: i5 4670k
Moederbord: Gigabyte G1.Sniper B5

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Met Acronis TrueImageHome free edition van WD, zou je kunnen proberen je OS te klonen om te kijken of dat werkt. Als je hem ernaast zet. Je moet wel een WD schijfje in je systeem hebben hangen: http://support.wdc.com/product/downloaddetail.asp?swid=119

Heb je hem nieuw aangeschaft? Ik heb dit eens gehad met een schijf en een firmware update loste het op.

[ Voor 3% gewijzigd door XRayXI op 11-02-2015 18:08 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• leroyv
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb hem gewoon nieuw gekocht ja!
Ik ga het zo even even proberen, ik laat het weten of het gelukt is.
Bedankt!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Die heidense brandstapel mag dan toch wel de winkel van aanschaf zijn. Een nieuwe ssd mag natuurlijk niet meteen al frustratie en problemen opleveren, maar even het volgende checken:

- Staan alle Sata controllers op AHCI?
- Is er nieuwere firmware beschikbaar voor de SSD?
- Is er een bios-update beschikbaar.

Als dit alles gechecked en uitgevoerd is, en je met andere SSD's geen problemen ondervind, zou ik de SSD binnen de 'cooling down' periode terug sturen en een nieuwe halen, no questions asked.

*Edit, je topic staat wel totaal verkeerd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 11-02-2015 21:14 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Move OC --> OT

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als die ssd het in je laptop wel doet, en in je desktop niet, dan is de ssd in ieder geval niet kapot.
Het kan zijn dat er instellingen fout staan op je desktop, waardoor de ssd niet herkent wordt.

Of de ssd door de computer juist herkent wordt, kan je zien in je bios, daar moet die gewoon juist naar voren komen.
Dan blijven kabelfouten/voeding over als schuldigen. Staat die daar wel, dan kan er een conflict met instellingen zijn. bijv met powermanagement.

Zowiezo als je windows erop gaat zetten de hdd loskoppelen om fouten te vermijden. En zet de ssd aan de kabeltjes vast die je net hebt losgetrokken uit de hdd, grote kans dat die kabeltjes goed zijn.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Volgens mij een kwestie van AHCI enabelen in je BIOS ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01 22:54

Madrox

Oh, Pharaoh!

Breezers schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:22:
Volgens mij een kwestie van AHCI enabelen in je BIOS ?
< Dit :o

bios > Peripherals > sata configuration

Satakabel aansluiten btw. op 1 van de vier poorten zoals hier aangegeven:

-- -- <Ja (1-0)
-- -- <Ja (3-2)
-- -- < NEE (5-4)
________________ (onderkant mobo)

[ Voor 38% gewijzigd door Madrox op 12-02-2015 23:50 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1