Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:03
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen valt mij een probleem op wat ik heb met mijn iPhone 6. Als ik een telefoongesprek opneem en de telefoon naar mijn oor breng, dan gaat het scherm(zoals natuurlijk hoort), echter gaat na ongeveer 2 seconden het scherm weer aan. Hierdoor heb ik al meerdere malen per ongeluk het gesprek op mute gezet.

Aangezien het scherm aanvankelijk wel uit gaat lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het een hardwareprobleem betreft. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Een system restore heb ik nog niet gedaan en ben ik wel van plan uit te proberen als er geen gemakkelijkere oplossing is.

Groeten,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 00:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Klinkt dan alsof je 'm naar je oor brengt, net dichtbij genoeg komt om het scherm even uit te laten gaan, maar als het toestel tegen je oor zit deze niet helemaal lekker je oor/hoofd 'registreerd'. Houd je het toestel niet onder een vreemde hoek? Of probeer eens juist onder een andere hoek te houden?

Anders lijkt me niet veel anders te doen dan een system restore uit te voeren en verder te handelen naar aanleiding van wat daar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 08:33
Je zou het uitgaan van het scherm toch kunnen testen door iemand te bellen en je vinger voor het cameratje te houden? Als ik dat doe bij de 5S gaat het scherm meteen uit en als ik mijn vinger weg haal gaat ie weer aan. Als hij uit blijft met je vinger er boven werkt het technisch goed, dan heeft het mogelijk te maken met hoe je het ding vast hebt tijdens het bellen. Heb je nog een hoesje of screen protector die er mee te maken kan hebben?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
Bedankt voor de reacties. Ik heb even geprobeerd met een hoesje en zonder een hoesje, ook terwijl hij op tafel ligt met mijn hand erboven. Het blijft hetzelfde, na enkele seconden springt het scherm weer aan terwijl mijn hand er nog op ligt. Ik ga een system restore proberen en zal jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 13:16

BreeeZe

Devt

Jean37 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:00:
Bedankt voor de reacties. Ik heb even geprobeerd met een hoesje en zonder een hoesje, ook terwijl hij op tafel ligt met mijn hand erboven. Het blijft hetzelfde, na enkele seconden springt het scherm weer aan terwijl mijn hand er nog op ligt. Ik ga een system restore proberen en zal jullie op de hoogte houden!
Als een restore niet helpt even contact opnemen met Apple of even een afspraak maken bij de geniusbar van een Apple store (a'dam, den haag of haarlem)
Het kan namelijk ook gewoon hardware zijn, als de proximity sensor of de verbinding daarvan niet helemaal goed is en de spanning varieert dan denkt je iphone dat hij niet of niet genoeg meer is afgedekt en gaat het scherm weer aan.
Heb hetzelfde euvel al eens bij een iphone 5 meegemaakt, na het vervangen van de sensor was het probleem opgelost (was inmiddels al buiten garantie helaas)

• Jean37
Ok, thnks!

Ik heb inmiddels de restore uitgevoerd maar nog niet genoeg gebeld om een oordeel te kunnen vellen.
Pagina: 1