Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

40 inch tv uit hoger segment

Pagina: 1
Acties:

• theophillius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-02-2024
Beste forumleden,

Voor in de woonkamer zoek ik een nieuwe TV. Momenteel hangt er een 27" Loewe TV van zo'n 8 jaar oud die aan vervanging toe is. Omdat de ruimte beperkt is zal maximaal 40" mogelijk zijn. Het is de bedoeling dat de nieuwe TV gebruikt zal worden in combinatie met de Sonos soundbar. Deze komt onder de tv te hangen met een Flexon beugel (en TV komt aan een Vogel thin 325). De TV zal aan de volgende voorwaarden moeten voldoen:
  • Maximaal 40" ivm beperkte ruimte.
  • De TV moet te gebruiken zijn icm een Sonos soundbar. Bediening van TV en geluid moet met één afstandbediening mogelijk zijn.
  • Hij zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor digitale TV (IPTV icm Amino A140). Daarnaast regelmatig films via Netflix.
  • De TV zal de komende 8 à 10 jaar mee moeten gaan. Ik zoek dus een TV uit het top segment (liever geen plastic glimmende bezel en matige bouwkwaliteit).
  • 3D en 4K is zeker geen vereiste. Maar ook geen probleem. Waarschijnlijk zullen veel TV's uit het top segment standaard deze functies hebben.
  • Smart tv voor gebruik Netflix.
  • Esthetisch moet de TV ook goed eruit zien daar hij in de woonkamer komt te hangen.
  • Prijs is van ondergeschikt belang maar verwacht dat TV's van dit formaat niet boven de 1.500 euro uitkomen (correct me if I'm wrong).
Zelf heb ik al de volgende potentiële modellen gevonden:
  • Panasonic TX-40ax630e
  • Panasonic TX-39AS650 TX-40AS640
  • Samung UE40H7000
Hebben jullie meer / andere suggesties?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

[ Voor 22% gewijzigd door theophillius op 12-02-2015 20:11 . Reden: opmaak aangepast, opsomming van potentiële modellen aangepast ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

Verder is het ook handig om even een budget te noemen.

• theophillius
Mijn excuus. Bedankt voor het verplaatsen.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
Volgens mij is het beeld van de 39AS650 eerder gemiddeld dan uitstekend. Dan zou je ook naar de 40AS640 kunnen kijken. Maar volgens mij hebben beide geen Netflix app. Het smart-tv-gedeelte van Panasonic is sowieso zeer beperkt in vergelijking met Samsung en LG.

Deze modellen zijn zeker beter dan een AS650.
Samsung 40UEH66xx/67xx/68xx
Samung UE40H7000 (duur; vergelijkbare specs vind je ook in de H67xx of H68xx reeks; beeldkwaliteit van de H7000 is slechts iets beter maar waarschijnlijk niet de meerprijs waard).

Kijk eens op http://www.digitalversus.com/

[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 12-02-2015 14:14 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• theophillius
@ariekanari bedankt voor je reactie. Het bestaan van de TX-40AS640 was mij ontglipt. Waarschijnlijk omdat dit model niet op de Nederlandse consumenten site van Panasonic staat. Ik heb hem in mijn start post ook aangepast als potentieel model omdat hij een beter alternatief vormt met de TX-40ax630e.

Ook het feit dat Panasonic geen Netflix ondersteunt was mij nog niet duidelijk. Dat is wel degelijk een nadeel. De Samung UE40H7000 ziet er esthetisch erg goed uit! Hij is inderdaad een stuk duurder dan de Samsung 40UEH66xx/67xx/68xx modellen. Maar wel het overwegen waard omdat de bezels van de lagere series erg goedkoop eruit zien.

Klopt het dat de UE40H7000 100Hz heeft en de bovengenoemde Panasonics 50Hz? Zijn er verder nog alternatieven van bijvoorbeeld Sony of LG die zich in het zelfde segment bevinden als de UE40H7000?

• ariekanari
Panasonic: 100Hz paneel.

H7000: 100% zeker dat deze serie een native 200Hz paneel heeft (volgens mij het enige model van alle 2014 tv's). *)

6-serie: onder voorbehoud omdat ik het niet zeker weet. De 6-serie heeft volgens mij een 100Hz paneel. Misschien wil een andere Tweaker dit bevestigen of ontkrachten.
Misschien is er ergens een lijstje met native refresh rates te vinden.

*) 40H7000: deze heeft een Clear Motion Rate 600 terwijl de grote modellen een CMR van 800 hebben.
Het kan dus zijn dat het kleinste model in deze reeks geen 200Hz paneel heeft maar een 100Hz paneel maar het is zeker geen 50Hz paneel.
Je ziet vaker dat het kleinste beeldformaat in een modelreeks toch iets afwijkende specs heeft. Op z'n minst is dit enigszins misleidend als je het mij vraagt.
Het is niet alleen Samsung die dit soort trucs toepast, andere merken kunnen er ook wat van.

Ja, de Panasonic AS640 is al een paar maanden verdwenen van de NL Panasonic website.
De tv is nog wel te vinden op o.a. de UK website.
http://www.panasonic.com/...iera-televisions/led.html

[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 12-02-2015 23:20 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
theophillius schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:18:
Ook het feit dat Panasonic geen Netflix ondersteunt was mij nog niet duidelijk. Dat is wel degelijk een nadeel.
Waarschijnlijk vergist ariekanari zich met Netflix in 4K. Beiden beschikken namelijk wel over de Netflix applicatie echter heeft de AX630, een UHD-televisie, geen ondersteuning voor Netflix in 4K. Dit wordt als een groot nadeel van de Panasonic AX630 genoemd omdat Netflix momenteel eigenlijk de enige "actieve" aanbieder is van content in 4K. Het voordeel van de UHD-televisie blijft daardoor uit.
ariekanari schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:17:
6-serie: onder voorbehoud omdat ik het niet zeker weet. De 6-serie heeft volgens mij een 100Hz paneel. Misschien wil een andere Tweaker dit bevestigen of ontkrachten.
Misschien is er ergens een lijstje met native refresh rates te vinden.
De meest complete lijst is denk ik wel de lijst die je hier op Tweakers kunt vinden. Alhoewel deze ook geen garantie geeft dat de cijfers daadwerkelijk kloppen. Zelf doe ik ook mijn best de specificaties naar werkelijkheid in te vullen of aan te passen, maar dergelijke specificaties zijn grijs gebied omdat deze niet vrijgegeven worden door de fabrikanten. Ik en met mij anderen kunnen het dus wel eens fout hebben.

Voor zover ik weet hebben alle 2014 series 6 Samsung-toestellen een 100Hz paneel. In 2013 was dat nog wel anders. Daar kreeg je bij de UExxF6200 een 50Hz paneel.
*) 40H7000: deze heeft een Clear Motion Rate 600 terwijl de grote modellen een CMR van 800 hebben.
Het kan dus zijn dat het kleinste model in deze reeks geen 200Hz paneel heeft maar een 100Hz paneel maar het is zeker geen 50Hz paneel.
Even opgezocht blijkt de Samsung UE40H7000 inderdaad te beschikken over een 100Hz paneel (LSF400HF04-G 120Hz). Direct even aangepast in de Tweakers Pricewatch.

Overigens ook niet zo vreemd dat er is gekozen voor een 100Hz paneel. Het verschil tussen 100Hz en 200Hz op 40" is zeer gering en het is kostenbesparend. W.m.b. dus niet misleidend maar een logische keuze.

• ariekanari
@dimens. Bedankt voor de aanvulling.

@theophillius. Mocht je dus een Samsung toestel overwegen laat dan de 40H7000 links liggen. Er zijn meerdere modellen van 40" in de 6 serie met dezelfde specs qua Micro Dimming en CMR 600. Daarmee kan je een paar euro's besparen.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
ariekanari schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:40:
@dimens. Bedankt voor de aanvulling.

@theophillius. Mocht je dus een Samsung toestel overwegen laat dan de 40H7000 links liggen. Er zijn meerdere modellen van 40" in de 6 serie met dezelfde specs qua Micro Dimming en CMR 600. Daarmee kan je een paar euro's besparen.
Een van de voordelen die je met de H7000 wel hebt tegenover de andere modellen uit de series 6 is dat je zeker weet dat een Samsung-paneel te krijgen. Bij andere modellen in de series 6 heb je kans dat je een paneel van CMO of AUO krijgt waar weer kwaliteitsverschillen in zitten.

• apis29
  • Niet online
Wat tot voor kort nog klopte voor de H7000. Pas geleden had iemand in Noorwegen een 55H7000 gekocht en vlgns het service menu zat er een AUO paneel in, wel op 200Hz nog ... Maar dat heeft niet direct met de 40" te maken.

• theophillius
Heel erg bedankt allemaal voor het advies! De keuze voor mij was of de UE40H7000 of een vergelijkbaar toestel uit de 6-serie. Ondanks het feit dat de H7000 nauwelijks meer biedt en zelfs een stuk duurder is dan de 6-serie toestellen ben ik er toch voor gegaan. Voornaamste reden is dat ik hem esthetisch een stuk mooier vind. Voor een toestel dat redelijk prominent in de huiskamer staat mag dit ook wel. :-)

Afijn nu nog de juiste configuratie vinden zodat ik het meeste uit het scherm kan halen. Nog tips?

Verwijderd

Geleliciteerd met. je aankoop. Ik heb hem ook gekocht en ben er erg tevreden over. Wat de settings betreft,
ik heb deze settiings gebruikt: https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1884399/. Inderdaad hiermee is hij perfect afgesteld. (vind ik) Veel genoegen met deze televisie!

• theophillius
Bedankt! Ik had die pagina inmiddels ook gevonden. Ik heb de instellingen overgenomen maar vond het resultaat toch wat flets overkomen (misschien omdat ik gewend ben aan schermen met veel kleur). Heb dus toch zelf het eea aangepast.

Tot nu toe erg tevreden met de TV. Enig minpunt is dat de record functie niet werkt. Wij hebben IPTV van Solcon via een Amino A140 en daar geeft Samsung (nog) geen ondersteuning voor.
Pagina: 1