Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Versterker (5.1) + Stereo speakers

Pagina: 1
Acties:

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:35
Beste,

Ik zit te kijken naar een degelijke audio setup. Ik heb momenteel een 'simpele' harman kardon soundsticks II setje staan, maar die begint langzaam uit mekaar te vallen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Yamaha RX-V477 Zwart€ 279,-€ 279,-
1Dali Zensor 3 (Bruin)€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 478,-

Ik vroeg mij af of de opstelling hierboven gaat werken? Het budget ligt rond de 500 euro, en ik vermoed dat ik ooit misschien nog wel naar een 5.1 setup wil gaan, maar dan zou ik ook de versterker weer kunnen vervangen. Ik las dat je beter een 2.0 versterker kan nemen voor een 2.0 setup, maar ik vind dat die moeiljik te vinden zijn met een Spotify functionaliteit (wat ik wel weer belangrijk vind).

Ik ben nogal een leek op dit gebied dus wat tips zijn welkom!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

Die speakers die je kiest kosten E200 Per stuk
Dat ga je dus niet redden met je huidig budget.

In principe heb je voor stereo apparaten meer "geluid voor je geld" met een 2.0 versterker.
Ze hoeven namelijk geen 3 extra versterkerbruggen e.d. erin te zetten
Alleen helaas zijn budget 2.0 versterkers met extra features (hdmi spotify mp3 speler etc...) eigenlijk niet te verkrijgen, waardoor je automatisch naar 5.1 moet kijken daarvoor.

[ Voor 67% gewijzigd door heuveltje op 11-02-2015 16:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je komt idd boven je budget uit.

Wel kan je de yamaha instellen op 2.0 gebruik, en als je uitbreidt die instelling wijzigen.

Wise enough to play the fool

• 6pack15
Mm, heb ook maar even de pricewatch aangepast dan. Stond 2 stuks. Dus wat zou een goedkoper alternatief zijn waarmee je wel rond mijn budget van 500 euro uit zou komen?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou doorsparen :Y

Wise enough to play the fool

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wellicht een en ander op Marktplaats opzoeken?

Life is not about specs, it is about joy!

• 6pack15
Stel dat ik wel 677 euro zou uitgeven :s, en ik ken mijzelf al aardig goed onderhand..

Is dit dan 'de' de opstelling? Of zijn er betere boekenplank speakers/versterkers? (niet nog duurder dus)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dit is audio waar he het over hebben :P
Beter is compleet subjectief ! Duurder kan altijd(goedkoper ook).

Oftewel er is geen benchmark waarop je kunt zeggen "deze speaker heeft een BS waarde van 12, die van B&V een 13 en is dus beter" Het enige advies wat we je kunnen geven is gaan luisteren wat jij mooi vind.
Dat gezegd hebben zijn het iig zeker geen slechte speakers !

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 11-02-2015 19:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Dennie_
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-02-2021
Als je van plane bent in de toekomst eventueel uit te breiden zou je kunnen overwegen een aardige AV reciever aan te schaffen. Onkyo heeft naar mijn mening mooie en goede recievers. En qua speakers moet je inderdaad kiezen wat jij mooi vindt klinken. Ga eens langs een hifi zaak en luister naar verschillende speakers.

Wil je een serieuze installatie dan is 500e wat aan de krappe kant denk ik.

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Op luidsprekers kan je flink besparen als je ze 2de hands koopt. Er is zoveel moois te koop van 5-20 jaar oud wat in perfecte staat verkeert. Aan de speaker techniek is er niets veranderd. Een versterker kan daarentegen "slijten/verouderen". Als je het bij een moderne wilt houden dan raad ik je pioneer/onkyo/yamaha aan vanwege betrouwbaarheid (kwaliteit gebruikte componenten).

Verwijderd

Kijk eens naar de NR1504 van Marantz ik combinatie met de Dali Zensor 1 (geen geweldig laag) om mee te beginnen. Heb je een grappig speakertje om mee te beginnen. Deze kan je later als achter speakers gaan gebruiken en als front dali Zensor 3 neerzetten. Ik denk dat Dali Zensor 5 zelfs ook prima zouden kunnen in combinatie met de Marantz. Maaaaarrr.... Ga zeker zelf eens een keer luisteren wat je bevalt en bekijk de mogelijkheden!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Speakers moet je niet kopen op basis van specs of advies van anderen. Elk merk/type klinkt anders en smaak qua geluid is persoonlijk. Wat de ene persoon prachtig vindt klinken, is in jouw oren misschien wel vreselijk. Als je speakers wil gaan kopen, adviseer ik je toch vooral om zelf in een hifi zaak te gaan luisteren en vergelijken.

Tevens een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.
Pagina: 1