Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinSchuijl
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-12-2021
Hallo Tweakers,

Recent heeft een vriend van mij aan mij gevraagd of ik een PC voor hem wilde samenstellen, en als SSD had ik een Crucial MX100 (256 GB) aangeraden, aangezien ik en iedereen die ik ken die er eentje heeft er goede ervaringen mee hebben. Nu heb ik te horen gekregen dat hij zijn onderdelen bij een kennis, die een eigen computerzaak heeft, kan kopen voor een fikse korting, alleen heeft deze geen MX100 op voorraad. Als alternatief hiervoor boden ze een Kingston SSDNow V300 240GB aan.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand toevallig ervaring met deze SSD, en is deze een beetje betrouwbaar?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:48

br00ky

Moderator Harde Waren
reviews: Crucial M550 256GB en 512GB, uitgebreide review waar die schijf ook in voorkomt. Wat wil je nog meer.

De SandForce controller zou niet mijn voorkeur hebben. De wilde in het verleden nog wel eens falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als die flink goedkoper is kun je hem prima overwegen.

@br00ky dat was geen Sandforce probleem, maar vooral OCZ, welke SSD's verkocht met onstabiele firmware. Intel verkocht in die tijd ook Sandforce SSD's en die waren gewoon goed.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-07 21:54
Kingston heeft de nogal lage zet gedaan om nadat de V300 al een tijdje op de markt was, over te stappen naar trager NAND (van Toshiba 19nm Toggle Mode 2.0 naar Micron 20nm asynchroon). De impact daarvan was (op benchmarks) zo groot, dat een andere naam hier eigenlijk wel gepast was geweest. Nu verkoopt Kingston eigenlijk tragere SSD's als snellere, want alle reviews waren natuurlijk al veel eerder gebeurd met het snellere Toshiba NAND.

Hier lees je er meer over: http://www.anandtech.com/...tch-to-slower-micron-nand.

Betrouwbaarheid is denk ik wel geen probleem, en de snelheid is nog steeds veel hoger dan die van een HDD, maar vergeleken met een MX100 of 850 EVO is deze wel (theoretisch) veel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinSchuijl
Ik denk dat ik per ongeluk notificaties uit heb gezet, dus vandaar dat ik niet reageerde. Ik zal de artikeltjes even doorlezen. Bedankt!

Edit: Wat vinden jullie van de Samsung 850 EVO?

[ Voor 15% gewijzigd door RobinSchuijl op 11-02-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-07 11:36

Dutchredgaming

ICT Beheerder

RobinSchuijl schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:18:
[...]

Op papier iets sneller dan de MX100, maar op Pricewatch €20 duurder!

PS: Let niet op aan aantal geheugen. Ik kon niet lager kiezen dan 1tb of 500gb

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:23
RobinSchuijl schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:18:
Ik denk dat ik per ongeluk notificaties uit heb gezet, dus vandaar dat ik niet reageerde. Ik zal de artikeltjes even doorlezen. Bedankt!

Die evo is ook goed. En je reageert met een uur op je eigen topic. Dat is snel genoeg hoor. Zijn er bij die gerust 2 dagen later reageren. Of gewoon helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinSchuijl
Dutchredgaming schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:14:
[...]

Op papier iets sneller dan de MX100, maar op Pricewatch €20 duurder!

PS: Let niet op aan aantal geheugen. Ik kon niet lager kiezen dan 1tb of 500gb
Nee, klopt, maar dan ga ik voor de 850 (die in de link is trouwens 840) EVO, aangezien die kennis de MX100 niet op voorraad heeft.

Nogmaals bedankt allemaal
Pagina: 1