Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede laptop voor studie en gamen, suggesties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was hier al eens eerder langsgekomen met een andere vraag met een erg gelimiteerd budget, maar ik ben toen tot de conclusie gekomen dat het beter is om zaken gewoon te laten zoals ze zijn en te gaan sparen. Volgens jaar ga ik beginnen aan de studie informatiekunde en daar wil ik me gaandeweg meer gaan richten op programmeren. Eerst had ik nagedacht over een Macbook, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat dit niet gaat werken voor mij: voornamelijk vanwege Windows (hoewel ik meer een fan ben van de nieuwste OS dan van Windows 8.1, maar voor mijn studie is het makkelijker om een laptop met Windows te hebben).
Toch wil ik een laptop hebben waarmee ik in mijn vrije tijd ook wat kan en dan bedoel ik ook wat games spelen. Ik weet niet of mensen bekend zijn met het spel, maar ik speel Guild Wars 2 en zou héél graag ook eens WvW willen spelen zonder constant te laggen omdat mijn laptop het niet trekt: het hoeft niet eens in high te zijn, low of medium kwaliteit is genoeg! Helaas kan ik er geen up to date specificaties over vinden, maar ik vond wel dit threat: http://www.reddit.com/r/G...ok_for_that_make_gw2_run/
Momenteel heb ik het geld nog niet, ik ga sparen, maar ik weet zeker dat ik boven de 1.000 euro uitkom (ik heb het even uitgerekend). Hoogstwaarschijnlijk ga ik de laptop pas ergens eind augustus kopen en wie weet zijn er dan weer hele andere goede laptops uit, maar ik wil gewoon iets hebben om naar te streven (;

Wat ga je met je laptop doen?
Games, bewerken en coderen

Wat is je budget?
1.000-1.400/1.500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, want ik ga hem ook voor mijn studie gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eerst ben ik gaan kijken naar het merk Alienware, maar persoonlijk vind ik die laptops echt spuug lelijk. Daarna ook nog naar Razer gekeken, maar dat is zo'n klein ding en met programmeren wordt dat geen pretje.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Lenovo Y serie en die schijnt wel goed te zijn, maar of het ook trekt wat ik wil... Dat weet ik niet zeker.

• M.amakran
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-12-2024

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Waarom?? Een veel te hoge resolutie om te gamen met die videokaart. Neemt niet weg dat het een mooie laptop is, maar die resolutie is écht te hoog om te gamen als je al ziet dat hedendaagse desktop videokaarten met die resolutie het al warm beginnen te krijgen...
Oja, graag geen linkjes meer naar websites, officieel is dat verboden.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door pwillemske op 11-02-2015 17:46 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
15" met een 3K scherm is hetzelfde probleem als met de Razer Blade te weinig scherm oppervlakte om nog te kunnen lezen wat je aan het typen bent.

Mischien heb je iets aan deze pricewatch search: http://tweakers.net/categ...YVWusPrlpTB_n-bVKaWzGMcYP

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:20:
Momenteel heb ik het geld nog niet, ik ga sparen, maar ik weet zeker dat ik boven de 1.000 euro uitkom (ik heb het even uitgerekend). Hoogstwaarschijnlijk ga ik de laptop pas ergens eind augustus kopen en wie weet zijn er dan weer hele andere goede laptops uit, maar ik wil gewoon iets hebben om naar te streven (;

Wat ga je met je laptop doen?
Games, bewerken en coderen

Wat is je budget?
1.000-1.400/1.500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, want ik ga hem ook voor mijn studie gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eerst ben ik gaan kijken naar het merk Alienware, maar persoonlijk vind ik die laptops echt spuug lelijk. Daarna ook nog naar Razer gekeken, maar dat is zo'n klein ding en met programmeren wordt dat geen pretje.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Lenovo Y serie en die schijnt wel goed te zijn, maar of het ook trekt wat ik wil... Dat weet ik niet zeker.
Misschien is dit wat: pricewatch: MSI GS60 2PE-212NL
15,6 inc is groot genoeg en maakt dat je hem makkelijk naar school kunt meenemen. Hij is licht genoeg om heel de dag mee te nemen en als laatste hij heeft een 970m grafische kaart waardoor alle spellen goed te spelen zouden moeten zijn. Als de prijs nog wat daalt kun je beter de gene nemen met een 256gb ssd dan heb je wat meer opslag voor de spellen en de programma's die je snel wil hebben draaien.

Nickname KasPlantje.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Euhm die PE die je daar linkt heeft een 870M geen 970M dat is de QE variant, en ik raad die 870M niet aan want die wordt te warm tijdens belasting.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• GerGio
NC83 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:29:
Euhm die PE die je daar linkt heeft een 870M geen 970M dat is de QE variant, en ik raad die 870M niet aan want die wordt te warm tijdens belasting.
Klop mijn fout. Inderdaad ja moet een 970m hebben. Hier is de link:

pricewatch: MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)

Nickname KasPlantje.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 11:01
Misschien dat je het al had gelezen maar als je tog nog even wilt wachten met een nieuwe laptop kopen.
En je zit te kijken naar de lenovo y50 series.

nieuws: Gerucht: Lenovo brengt in maart Y50-gamelaptop met GeForce GTX 960M uit

Guild wars 2 zal je hier sowieso fhd max settings op kunnen spelen. En het is een zeer mooie verbetering t.o.v. de y50-70 van nu.

• Baminge
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 20:30
Ik heb sinds een maand een BTO gekocht en deze voldoet mij prima! Zelf samen te stellen in een breed assortiment van laptops. Zelf heb ik de P-Book met een GTX850 en kan daarmee prima uit de voeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Baminge op 13-02-2015 08:44 . Reden: geen linkjes naar websites mogen plaatsen ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou de MSI zit helaas wel al boven mijn budget en als ik kijk naar de 'verbeterde' Lenovo Y serie (en het feit dat ik eerst nog moet sparen) dan denk ik dat die beter is voor een goedkopere prijs.
Ik maakte me echter wel zorgen omdat in dat topic heel veel negatieve opmerkingen zijn over de Lenovo. Over het feit dat een laptop warm wordt maak ik me geen zorgen (ik werk erg vaak ook met een toetsenbord eraan etc.) maar hetgeen wat ik minder vond is dat iemand zei dat de accuduur belabberd is - terwijl ik wel opzoek ben naar een laptop die een tijdje meekan met de batterij. Wat mij ook bij de vraag brengt: kan je de accu eruit halen? Want het design ziet er vrij 'sollide' uit en ik werk het liefst op netstroom als ik aan het gamen ben omdat ik toch weet dat ik nergens naartoe ga :P

• Superwasbeer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-10 09:28
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:42:
maar hetgeen wat ik minder vond is dat iemand zei dat de accuduur belabberd is - terwijl ik wel opzoek ben naar een laptop die een tijdje meekan met de batterij. Wat mij ook bij de vraag brengt: kan je de accu eruit halen? Want het design ziet er vrij 'sollide' uit en ik werk het liefst op netstroom als ik aan het gamen ben omdat ik toch weet dat ik nergens naartoe ga :P
Wat wil je nou, een goede accu of niet? :? :?

• GerGio
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:42:
Nou de MSI zit helaas wel al boven mijn budget
Die prijs zal nog wel dalen naarmate de laptop ouder wordt en je geeft zelf aan dat je er nog voor moet sparen dus ik zou het gewoon afwachten wat die dan gaat kosten.

Nickname KasPlantje.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is waar, ik zal wel gewoon sparen en kijken hoeveel ik uiteindelijk heb en hoeveel die laptop nog kost (;

@ Superwasbeer: Ik heb eerder aangegeven hem ook voor mijn studie te gaan gebruiken dus dat is ergens een auto: ik wil toch een redelijke accu duur ^^
+ De reden waarom ik dus op netstroom wil werken als ik game is zodat de accu wat langer meegaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 18:56 ]

• Superwasbeer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-10 09:28
Ah ok op zo'n manier. Bij de lenovo kan je de accu iig wel eruit halen en op netstroom werken.

• GerGio
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:39:
Ja dat is waar, ik zal wel gewoon sparen en kijken hoeveel ik uiteindelijk heb en hoeveel die laptop nog kost (;

@ Superwasbeer: Ik heb eerder aangegeven hem ook voor mijn studie te gaan gebruiken dus dat is ergens een auto: ik wil toch een redelijke accu duur ^^
+ De reden waarom ik dus op netstroom wil werken als ik game is zodat de accu wat langer meegaat.
Bij sommige laptops heb je ook de functie om je accur uit te zetten. Op die marnier is hij niet constand aan het laden en stroom eruit aan het trekken wat uiteindelijk zorgt voor een betere accuduur

Nickname KasPlantje.

Pagina: 1