Probleem: Sony BRAVIA KDL-55W828B met gebogen frame

Pagina: 1
Acties:

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Inleiding

Een vriend van mij heeft op vr 02/01/2015 de Sony BRAVIA KDL-55W828B besteld bij Bestekeus.nl. Ondanks dat deze op het moment van bestelling zogezegd in voorraad was, bleek dit niet het geval te zijn, ook niet bij de leverancier van Bestekeus.nl, en moest het toestel worden doorbesteld bij de fabriek. Na een lange wachttijd werd het toestel dan uiteindelijk geleverd op za 31/01/2015. Aangezien hij dat weekend geen tijd had en technisch ook niet van alles op de hoogte is, heb ik het toestel het afgelopen weekend (07/02/2015-08/02/2015) samen met hem geïnstalleerd.

Probleem

Na installatie bleek dat het aluminium frame van het toestel aan de linkerzijde gebogen is. De linkerbovenzijde van het scherm helt duidelijk naar voren en hierdoor is er ook een lichte vervorming van het LCD-paneel zelf zichtbaar. Foto zijaanzicht (klik om te vergroten):

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/yh1ud88ov/DSC_0044.jpg

Genomen stappen
  • Zo 08/02/2015: e-mail naar Bestekeus.nl met beschrijving van het probleem (incl. bovenstaande foto) en de vraag om het toestel om te ruilen.
  • Ma 09/02/2015 ochtend: getelefoneerd naar Bestekeus.nl. Men zou de foto bekijken en terug contact opnemen.
  • Ma 09/02/2015 namiddag: opnieuw getelefoneerd. Het probleem zou worden doorgegeven aan Sony.
  • Di 10/02/2015 namiddag: getelefoneerd door Bestekeus.nl met de vraag naar het serienummer van het toestel.
  • Di 10/02/2015 namiddag: serienummer doorgestuurd via e-mail.
  • Di 10/02/2015 avond: e-mail gestuurd naar Bestekeus.nl:
Ik heb reeds enkele dagen geleden aangegeven dat er een duidelijke fout zit in het door u geleverde tv-toestel. Mijn factuurnummer is XXXXXX. De vraag is sinds maandag in behandeling bij jullie dienst en die heeft contact gehad met Sony. Eerder vandaag stuurde ik u op uw aanvraag het serienummer van het toestel.

Ik waardeer de door u geleverde inspanningen, maar ik wens echter te benadrukken dat de verdere afhandeling met Sony niet onder mijn verantwoordelijkheid valt. Als consument heb ik wettelijk recht op een deugdelijk product en dit valt volledig onder de verantwoordelijkheid van de verkoper waarmee ik een koopovereenkomst heb afgesloten (i.e. Bestekeus.nl). Met de fabrikant van het toestel heb ik als consument niets te maken.

Indien er voor het einde van deze week geen akkoord is om het toestel om te ruilen voor een nieuw toestel zonder gebreken, dan hoop ik dat u begrijpt dat ik mij in dat geval genoodzaakt zie om de koopovereenkomst te ontbinden en het toestel te retourneren voor volledige terugbetaling (cfr. wet koop op afstand).
  • Wo 11/02/2015 namiddag: Bestekeus.nl stuurt antwoord van Sony door:
Bedankt voor uw email naar Sony Support.
Ik begrijp uit ons gesprek en de foto die u gestuurd heeft dat het gaat om het krom trekken van een KDL-55W828b.

Het krom trekken van een tv met deze hoeveelheid is normaal en valt binnen de specificaties van het toestel, dit wordt veroorzaakt door het warm worden en afkoelen van het toestel.

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het consumenten informatie centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,

Dennis
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony-europe.com/support/
  • Wo 11/02/2015 namiddag: e-mail gestuurd naar Bestekeus.nl:
Ik wil hierbij antwoorden op het bericht dat u mij doorstuurde van Sony omtrent het televisietoestel dat ik in uw webwinkel besteld heb, factuur XXXXXX.

De televisie was vanaf het eerste ogenblik gebogen en dat slechts aan één kant. Dus nog voor hij ooit gespeeld heeft. Dat heeft in mijn ogen dan ook niets met opwarmen en afkoelen.

Ik begin dus stilaan zeer geërgerd te geraken van de afhandeling van deze zaak en druk er nog eens op dat ik gebruik zal maken van mijn recht op retour en terugbetaling indien een omruiling wordt geweigerd.

Soortgelijke problemen

Zie dit bericht (met foto's), alsook andere meldingen i.v.m. een 'bent frame' in dat topic: https://www.avforums.com/...674/page-16#post-20431963

Vraag

Wat raden jullie aan om in dit geval te doen indien Bestekeus.nl een omruiling blijft weigeren? De meest voor de hand liggende oplossing, nl. vrijdag a.s. het toestel zelf terugbrengen en een volledige terugbetaling eisen op basis van de wet 'koop op afstand', of zijn er nog andere stappen die we kunnen ondernemen? De reactie van Sony zelf (rode tekst hierboven) vind ik alvast beneden alle peil.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
Je hebt na levering sowieso 2 weken zichttermijn om te bepalen of het toestel aan je wensen voldoet. Aangezien 11 februari nog binnen de 14 dagen na levering is zou je dat ding gewoon onder wet koop op afstand mogen terugsturen.

Als Bestekeus.nl van mening is dat het toestel niet defect is, Sony evenmin, maar het "defect" wel dusdanig irritant is dat jij het toestel niet in gebruik wilt nemen, dan zou ik het toestel gewoon retour sturen, geld terug eisen en ergens anders een toestel aanschaffen dat wel aan je wensen voldoet.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt. Maar je mag in die 2 weken niet dermate gebruik van de TV maken dat die veel branduren heeft.
Als jij elke dag 2uur tv gaat kijken is dat volgens mij uitgesloten.
Maar ik zou verder idd gewoon proberen om de TV terug te sturen op Wet KOA.
Ze hoeft daar ook geen reden voor op te geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Update:
  • Do 12/02/2015 ochtend: zelf getelefoneerd naar Sony. Ze geven dan toch toe dat er een omruiling moet plaatsvinden, maar hebben het dossiernummer nodig.
  • Do 12/02/2015 ochtend: getelefoneerd naar Bestekeus.nl voor dossiernummer. De service afdeling neemt niet op. De telefoniste van de klantendienst geeft door dat ze met spoed moeten terugbellen voor het dossiernummer. Tijd gegeven tot 12 uur.
  • Do 12/02/2015 middag: nog niets gehoord van Bestekeus.nl. Opnieuw getelefoneerd, service afdeling nog steeds niet bereikbaar. Telefoniste: "Ik krijg Service niet te pakken. Maar wacht even, ik heb hier wel een dossiernummer" (dat geeft ze door). Dan verdwijnt ze weer even en plots komt alles in een stroomversnelling (weliswaar nadat ik nogal dreigende taal had gesproken): "Meneer, we gaan het even anders doen: we hebben een ander toestel op voorraad, het order gaat vandaag buiten. Vanavond neemt de vervoerder contact met u op om te horen welk moment u het beste uitkomt - tja, het is beste keus voor iets - en dan hebt u het morgen waarschijnlijk al. Het foute toestel neemt hij dan mee terug." Waarna ik nog heb gezegd dat we het toestel op fouten zullen checken en de koerier even moet wachten. "Ja, dat begrijpen we, geen probleem." (en ze putte zich nadien nog in excuses uit)
  • Do 12/02/2015 avond: telefoon van Exchange Logistics, afspraak de volgende dag.
  • Vr 13/02/2015: toestel omgeruild, zaak afgesloten!
Kort samengevat: na lang aandringen (en dreigen) heeft Bestekeus.nl uiteindelijk haar verantwoordelijkheid opgenomen en het toestel omgeruild zoals het hoort. De omruilprocedure zelf is wel vlot verlopen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 12:58
Apollo89 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:56:
Kort samengevat: na lang aandringen (en dreigen) heeft Bestekeus.nl uiteindelijk haar verantwoordelijkheid opgenomen en het toestel omgeruild zoals het hoort. De omruilprocedure zelf is wel vlot verlopen.
Goed dat het zo is afgelopen!. Blijf het echter enorm verbazend vinden dat krom trekken zogenaamd zo "hoort" :X

Nickname does not reflect reality

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Lijkt mij niet, dat het beetje beweegt na tijd aanstaan ok, maar dit aan 1 kant slaat nergens op, daarbij is zijn backlight ook gaan "lekken"
Pagina: 1