Welke CPU mounting hole specificatie is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Kort verhaal: Ik ben een thuisservertje aan het bouwen uit oude componenten, een Dell Poweredge 840 en een oudere selfbuilt PC. Beide intel 775 sockets, alleen het Dell moederbord lijkt af te wijken van standaard mounting holes.

De gaten zijn ~8cmx7,5cm, i.t.t. tot de 7cm afstand van de standaard intel cooler.
Welke specificatie is dit dat ik een cooler of bracket ergens vandaan kan halen die hierop past?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QjK4uoq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het zo zie zou ik bijna denken dat het een proprietair ding van Dell is (iets dat ze nog wel eens vaker doen met koelers).

Kun je de mounts van die Dellkoeler anders niet blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
Daarvan heb ik gat kapotgeboord omdat de schroef doorgedraaid was :(, en ook de eerste reden waarom ik hem wou vervangen; omdat die een teringlawaai maakte waar een opstijgende Boeing nog schrik van zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo Svardskampe.

Welke specs staan er precies op de processor? Dan is het te achterhalen of het wel echt een 775 socket mobo is.

Heb je de oude koeler nog? Wellicht is dit met wat customization gemakkelijk op te lossen.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
De oude CPU uit de Dell is een Pentium D, de nieuwe uit de consumentenpc is een E8400 die ik al in het dell moederbord gelegd heb.

Als eerder genoemd, heb ik een schroefgat uit de oude bracket kapot geboord.

[ Voor 23% gewijzigd door Svardskampe op 11-02-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kan het bord ook overweg met die E8400 trouwens?

Je zou eens kunnen kijken naar een 3rd party koeler die een losse bracket heeft. En dat je die dan aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
Dat is een goede vraag :p, waar ik alleen achter kan komen door het te proberen. Ik heb nog nooit incompatibiliteit gezien onder deze twee generaties, dus ik neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zou ik niet te hard roepen. Welke chipset zit er op dat bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Svardskampe schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:08:
De oude CPU uit de Dell is een Pentium D, de nieuwe uit de consumentenpc is een E8400 die ik al in het dell moederbord gelegd heb.

Als eerder genoemd, heb ik een schroefgat uit de oude bracket kapot geboord.
Je kan overwegen om een nieuwe bracket te zoeken. Met een beetje googlen kom je die nog tegen:
http://www.cwc-group.com/poweredge840.html

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
Intel 3000 volgens de specificatielijst. Ik zit nu op de trein en kan het chipje op het moederbord nu even niet werkelijk aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34

Nemesizz

Untouchable

De mounting holes hebben dezelfde afstand van elkaar als van een socket 478 moederbord.

Misschien dat je een bracket van een 478 bord kan afslopen en een koeler daarvan gebruiken? (weet niet of een stock koeler past ivm hoogte van de socket, maar wie weet past het ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
Dank je wel, ik zal eerst eens kijken of de e8400 boot en zoja eens kijken of ik een 478 koeler nog kan vinden.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Het zou best kunnen dat de chipset het ondersteunt maar vergeet niet dat de voltages niet aanpasbaar zijn.
Omdat Dell.

Trein?

Pagina: 1