Een Sonos-achtige oplossing zonder de speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 19:10
Ik zoek een?
Een apparaat dat mij instaat stelt 1 muziek bron over drie verschillende apparaten af te spelen.

Wat is je budget?
Rond de 250 liefst zo min mogelijk uiteraard.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb in drie verschillende ruimtes drie verschillende muziek systemen staan. Nu zou ik graag in staat zijn om via mijn tel(iphone) of laptop alle apparaten tegelijkertijd aan te kunnen sturen. Dus dat overal in iedere ruimte het zelfde nummer speelt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er is heel veel info over multi room muziek systemen. Echter zit eigenlijk overal bij iedere systeem al speakers inbegrepen. Dat is dus wat ik niet zoek. Verder kan ik ook wel bluetooth dongels vinden van o.a. Logitech echter ondersteunen deze geen multi room oplossing(zo ver ik begrijp).
Sons Connect zou eventueel een oplossing zijn alleen dan wordt het een hele dure grap. Als ik het goed begrijp moet ik dan 3 van die kastje kopen a 339 ps.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ideaal zou een bluethooth dongel achtige oplossing zijn die onderling het zelfde signaal gebruiken oid.
Kent iemand een oplossing die ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 20:21

JT

VETAK y0

Pure Jongo, heeft losse ontvangers voor iets van 70 euro en kan synchroon afspelen. Zelfbouw kun je met een RPi eventueel doen maar als je nog geen NAS hebt of een andere server waar Logitech Media Server op kan draaien (open source) dan denk ik dat Pure Jongo interessanter is. Ik weet niet precies wat allemaal de opties zijn mbt streamen maar ik weet dat het een stuk goedkoper is en multiroom synchroon afspelen ondersteunt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Iets als een Pure Jongo A2 is inderdaad misschien wel een aardig en betaalbare oplossing.

Verder even een paar typo's uit je topic titel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
Super dit ziet er inderdaad precies uit als iets waar ik naar opzoek was.
Bijzonder dat ik zo hard moest zoeken naar een oplossing als deze.
Je zou verwachten dat er meer mensen zijn die niet meteen hun gehele geluidsysteem in huis willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Heeft te maken met marketing; mensen kennen meestal alleen wat er in de winkels te vinden is ;) En Pure Jongo is niet in veel winkels te vinden. Daarnaast was het in het begin wat minder functioneel dan nu schijnbaar.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is een paar keer een Apple TV of AirPort Express geen oplossing? Als ik me niet vergis kan je gelijktijdig naar meerdere van die dingen afspelen vanaf een iPhone of iTunes.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 15-10 15:06

nexhil

BAM!

itunes of iOS device icm apple tv's of airport express . Gebruik ik hier op het werk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
nevermind. zwaar overheen gelezen.

[ Voor 118% gewijzigd door tiguan op 11-02-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Of later toch een speaker wil gebruiken op dat netwerk...Het kan misschien met dat Apple spul maar het is niet het hoofddoel van dat Apple spul.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:51:
En als je nou geen Apple devices hebt en iTunes weigert te gebruiken? :P Ik kan uit de TS niet opmaken dat hij Apple devices en/of iTunes gebruikt.
De TS geeft in topicstart aan dat ie een iPhone heeft...
JT schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:52:
Of later toch een speaker wil gebruiken op dat netwerk...Het kan misschien met dat Apple spul maar het is niet het hoofddoel van dat Apple spul.
Er zit gewoon digitaal optisch op de Apple TV en op de airports volgens mij een combi analoog mini jack/optisch.

[ Voor 36% gewijzigd door spone op 11-02-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat betekent nog niet dat je iTunes wil gebruiken om te streamen. Je hebt de mogelijkheid wellicht, of je het wil is een tweede.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Dan pak je AirFoil of Winamp/foobar/anything met een plugin, probleem opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10 15:15
Drie keer een Gramofon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 17:39
Zover ik weet kun je met iPhone of Itunes toch ook meerdere Airplay apparaten aanzetten?

Ik zelf heb een netbook met Lubuntu en Shairport (een airplay server) geïnstalleerd. Deze draait 24/7 en geen crash meegemaakt. Hetzelfde kun je doen met elke andere minicomputer, zoals een raspberry. Dit kun je allemaal zelf handmatig instellen via een VNC en/of SSH verbinding.

Gelukkig zijn er voor kant en klare distro's, die je via een SD-cardreader er op kunt zetten. Een bekende voor raspberries isRaspyFii. Raspyfy ondersteund Air Play out of the box en is in te stellen via een Webbrowser.

Hier een simpele tutorial: http://www.raspyfi.com/raspyfi-quick-start-guide/

Hier een tutorial hoe je handmatig Shairport kunt installeren op Raspian: http://lifehacker.com/597...music-in-your-living-room

Om via je laptop geluid te streamen naar een Airplay server, is er AirFoil. Deze software is zowel voor MacOSX als voor Windows, zodat je ook geluid van je browser, spotify of andere muziekspeler kunt streamen naar je Airplayserver.

[ Voor 13% gewijzigd door Bliksem B op 11-02-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

spone schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:03:
Dan pak je AirFoil of Winamp/foobar/anything met een plugin, probleem opgelost :).
Je raadt Apple producten aan omdat hij een Apple product heeft om vervolgens een niet-Apple product te gaan gebruiken op je Apple product? :+ Volgens mij heb je zo geen enkel voordeel meer met het kiezen van Apple producten. Het is mij een raadsel waarom je beter overal Apple TV's kan gebruiken in deze use case ipv de A2's.
Bliksem B schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:13:
Zover ik weet kun je met iPhone of Itunes toch ook meerdere Airplay apparaten aanzetten?

Ik zelf heb een netbook met Lubuntu en Shairport (een airplay server) geïnstalleerd. Deze draait 24/7 en geen crash meegemaakt. Hetzelfde kun je doen met elke andere minicomputer, zoals een raspberry. Dit kun je allemaal zelf handmatig instellen via een VNC en/of SSH verbinding.

Gelukkig zijn er voor kant en klare distro's, die je via een SD-cardreader er op kunt zetten. Een bekende voor raspberries isRaspyFii. Raspyfy ondersteund Air Play out of the box en is in te stellen via een Webbrowser.

Hier een simpele tutorial: http://www.raspyfi.com/raspyfi-quick-start-guide/

Hier een tutorial hoe je handmatig Shairport kunt installeren op Raspian: http://lifehacker.com/597...music-in-your-living-room

Om via je laptop geluid te streamen naar een Airplay server, is er AirFoil. Deze software is zowel voor MacOSX als voor Windows, zodat je ook geluid van je browser, spotify of andere muziekspeler kunt streamen naar je Airplayserver.
RaspyFi ondersteunt niet synchroon afspelen over meerdere devices. Volumio op zich ook niet maar er is wel een app om dit voor elkaar te krijgen. Je bent dan echter afhankelijk van 1 enkele ontwikkelaar met een hobby...Je kunt dan beter kiezen voor het Squeeze ecosysteem. Daar ben ik nu mee bezig.

Daarnaast is een Raspberry Pi met fatsoenlijke DAC niet echt goedkoper dan een Jongo A2.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
JT schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:38:
[...]
Je raadt Apple producten aan omdat hij een Apple product heeft om vervolgens een niet-Apple product te gaan gebruiken op je Apple product? :+ Volgens mij heb je zo geen enkel voordeel meer met het kiezen van Apple producten.
Nee, ik geef enkel aan dat er een alternatief is in de situatie dat iemand geen iTunes icm een dergelijke oplossing zou willen gebruiken.

Er zijn meerdere wegen naar Rome, weet je :). En die weg kan een Jongo zijn, maar kan net zo goed een Sonos of Apple apparaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Briljant kastje, maar kan die drie keer hetzelfde spelen via een spotify connect bron?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
JT schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:38:
[...]

Je raadt Apple producten aan omdat hij een Apple product heeft om vervolgens een niet-Apple product te gaan gebruiken op je Apple product? :+ Volgens mij heb je zo geen enkel voordeel meer met het kiezen van Apple producten. Het is mij een raadsel waarom je beter overal Apple TV's kan gebruiken in deze use case ipv de A2's.

[...]

RaspyFi ondersteunt niet synchroon afspelen over meerdere devices. Volumio op zich ook niet maar er is wel een app om dit voor elkaar te krijgen. Je bent dan echter afhankelijk van 1 enkele ontwikkelaar met een hobby...Je kunt dan beter kiezen voor het Squeeze ecosysteem. Daar ben ik nu mee bezig.

Daarnaast is een Raspberry Pi met fatsoenlijke DAC niet echt goedkoper dan een Jongo A2.
Ten eerste is het geen schande om een protocol te gebruiken voor andere doelen dan de maker voor ogen heeft. Ik zelf gebruik in huis Airplay icm een Windowslaptop en een Android telefoon. DLNA werkt gewoon minder stabiel en simpel. Daarnaast hebben 3 huisgenoten wel Apple producten.

Ten tweede maakt het niet uit RaspFi niet syncroon afspelen ondersteund! De OP wil vanuit zijn telefoon/laptop, naar alle geluidsbronnen kunnen streamen. Door meerdere Airplay servers te selecteren op je device, haal je dit doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10 15:15
JvS schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:42:
[...]

Briljant kastje, maar kan die drie keer hetzelfde spelen via een spotify connect bron?
Ik heb er zelf maar eentje dus dat kan ik niet bevestigen/ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

spone schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Nee, ik geef enkel aan dat er een alternatief is in de situatie dat iemand geen iTunes icm een dergelijke oplossing zou willen gebruiken.
Ah ok, duidelijk ;)
Er zijn meerdere wegen naar Rome, weet je :). En die weg kan een Jongo zijn, maar kan net zo goed een Sonos of Apple apparaat zijn.
Klopt en ik denk dat we moeten kijken naar wat voor deze specifieke use case het meest geschikt is :)
Bliksem B schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:01:
[...]

Ten eerste is het geen schande om een protocol te gebruiken voor andere doelen dan de maker voor ogen heeft. Ik zelf gebruik in huis Airplay icm een Windowslaptop en een Android telefoon.
Ik zou het waarderen als je in het vervolg niet impliceert dat ik dergelijke uitspraken doe.

Het kan me echt niet interesseren wat het protocol is zolang het maar gewoon goed werkt en het beste aansluit bij de wensen van de TS tegen kosten die niet hoger zijn dan nodig. Apple is duurder en ik vermoed dat het minder features biedt op gebied van audiostreaming. Dus in deze usecase zie ik niet in waarom je voor Apple zou kiezen. Wil je iets met video gaan doen, dan wordt het wellicht een ander verhaal.
DLNA werkt gewoon minder stabiel en simpel. Daarnaast hebben 3 huisgenoten wel Apple producten.
Volgens mij heeft de TS geen huisgenoten ;) Overigens werkt DLNA hier probleemloos maar dat is een andere discussie.
Ten tweede maakt het niet uit RaspFi niet syncroon afspelen ondersteund! De OP wil vanuit zijn telefoon/laptop, naar alle geluidsbronnen kunnen streamen. Door meerdere Airplay servers te selecteren op je device, haal je dit doel.
Maakt niet uit dat het niet synchroon speelt :? Weet je hoe verrot als het liedje in de huiskamer op 1 minuut 23 is terwijl die in de keuken op 1:28 is, helemaal als je het door elkaar hoort? Synchroon afspelen lijkt me zeer essentieel als je over meerdere speakers hetzelfde wil afspelen. Voor mij is het in ieder geval een eis (daarom kies ik voor het Squeeze ecosysteem).

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
JT schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:32:
[...]

Ah ok, duidelijk ;)

[...]

Klopt en ik denk dat we moeten kijken naar wat voor deze specifieke use case het meest geschikt is :)

[...]

Ik zou het waarderen als je in het vervolg niet impliceert dat ik dergelijke uitspraken doe.

Het kan me echt niet interesseren wat het protocol is zolang het maar gewoon goed werkt en het beste aansluit bij de wensen van de TS tegen kosten die niet hoger zijn dan nodig. Apple is duurder en ik vermoed dat het minder features biedt op gebied van audiostreaming. Dus in deze usecase zie ik niet in waarom je voor Apple zou kiezen. Wil je iets met video gaan doen, dan wordt het wellicht een ander verhaal.

[...]

Volgens mij heeft de TS geen huisgenoten ;) Overigens werkt DLNA hier probleemloos maar dat is een andere discussie.

[...]

Maakt niet uit dat het niet synchroon speelt :? Weet je hoe verrot als het liedje in de huiskamer op 1 minuut 23 is terwijl die in de keuken op 1:28 is, helemaal als je het door elkaar hoort? Synchroon afspelen lijkt me zeer essentieel als je over meerdere speakers hetzelfde wil afspelen. Voor mij is het in ieder geval een eis (daarom kies ik voor het Squeeze ecosysteem).
Ik heb zelf geen ervaring met multiroom airplay. Maar aangezien meerdere mensen, meerdere airport express device aanraadden, ging ik er van uit dat je via een raspberry + airpl support hetzelfde kan bereiken. Deze eenvoudige tutorial.

Naar even googlen naar: raspberry multiroom, geefit dit toch al vrij veel interessante resultaten:
  1. Raspbian + squeezelite:In deze tutorial wordt uitgelegd hoe je sqeuzelite kunt installeren op een raspberry. Alleen met als nadeel dat je een Logitech Media Server moet installeren. Dit kan ook gedaan worden op je Raspberry via deze link.
  2. Raspberry + ander squeeze alike kant en klare distro, via deze tutorial wordt gebruik gemaakt van RuneAudio, Volumio and Pi MusicBox, om een multiroom systeem op te zetten. Op het eerst gezicht, lijkt PI Multibox het geschiktste in dit geval, omdat het ook Airplay en DLNA ondersteund. Ook hebben de eerste twee wel een betere website (dus mogelijk betere software??)
  3. Airfoil + Airplay servers, via deze tutorial wordt Airfoil gebruik om naar meerdere airplay devices te streamen.
Dus tja voldoende mogelijkheden voor de OP. :9 Wat raadzaam is weet ik niet. Ik zelf zou gaan voor kant en klare distro's icm een raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bliksem B schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:41:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met multiroom airplay. Maar aangezien meerdere mensen, meerdere airport express device aanraadden, ging ik er van uit dat je via een raspberry + airpl support hetzelfde kan bereiken. Deze eenvoudige tutorial.
Met de Pi heb je in ieder geval opties; zoals ik al zei doe ik het met Squeeze en de player draai ik op een Pi nu en in de toekomst meer. Ik heb al met succes synchroon muziek gespeeld over 1 laptop en 1 Pi :Y)
[quote]
Naar even googlen naar: raspberry multiroom, geefit dit toch al vrij veel interessante resultaten:
  1. Raspbian + squeezelite:In deze tutorial wordt uitgelegd hoe je sqeuzelite kunt installeren op een raspberry. Alleen met als nadeel dat je een Logitech Media Server moet installeren. Dit kan ook gedaan worden op je Raspberry via deze link.
Er is een speciale minidistro voor Squeezelite, is slechts 55mb :) Picoreplayer. Werkt perfect :Y) Ik heb zelfs Squeezelite geinstalleerd op OpenELEC; XBMC + Squeeze op 1 device :Y)
RuneAudio, Volumio and Pi MusicBox, om een multiroom systeem op te zetten. Op het eerst gezicht, lijkt PI Multibox het geschiktste in dit geval, omdat het ook Airplay en DLNA ondersteund.
Volumio kan alleen multiroom synchroon spelen met een app die gebouwd wordt door 1 hobbyist; ik vraag me daarom af hoe toekomstbestemdig dit is :) Voor RuneAudio en PiMusicbox kan ik niks concreets vinden voor synchroon multiroom.

[quote]
• Airfoil + Airplay servers, via deze tutorial wordt Airfoil gebruik om naar meerdere airplay devices te streamen. Al hebben de eerste twee wel een betere website (dus mogelijk betere software??)
[/list]

Ook echt synchroon? Want dat is namelijk de clue ;) Er zijn genoeg musicplayers voor de Pi, het punt is dat het streamen ook synchroon moet gaan.
Dus tja voldoende mogelijkheden voor de OP. :9 Wat raadzaam is weet ik niet. Ik zelf zou gaan voor kant en klare distro's icm een raspberry.
D'r zijn er wel een ander maar om tot een volledig beeld te komen heb ik aardig wat moeten researchen...

Ik moet trouwens zeggen dat die Jongo serie wel erg interessant is voor het geld (35-40 pond voor een nieuwe A2, 100 pond voor de goedkoopste speaker, 180 voor de duurste met 2x5" en dan is er nog 1 op accu). Maar ja, tweaker dus ik doe het liever zelf :+

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 11-02-2015 23:19 ]

Ecodan warmtepomp

• iceblack24
Bedankt iedereen voor de reacties word erg gewaardeerd!
Gramofon ga ik eens wat nader bekijken. Er staat dat er multi room ondersteuning is maar of dat betekend dat je synchroon kan afspelen is mij op het eerste gezicht niet duidelijk.
Ook de pi opties ga ik eens doorlezen. Wel moet daarin een koste voordeel te behalen zijn, anders kies ik toch liever voor een kant en klare optie. Ik moet dan drie stuk aanschaffen correct?
Wat moet er voor de airplay mogelijkheid aangeschaft worden? Ik zie dat de AirPort expres inmiddels niet meer verkrijgbaar is (als ik pw mag geloven).

• JT

JT

VETAK y0

Multi-room is NIET hetzelfde als synchroon spelen over meerdere devices. En ik denk dat je met een Pi (als je er een fatsoenlijke DAC bij koopt) niet goedkoper uit bent dan de Pure Jongo A2. Dus save yourself some trouble ;) De A2 kost maar 35 pond bij amazon.co.uk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
JT schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:05:
Multi-room is NIET hetzelfde als synchroon spelen over meerdere devices. En ik denk dat je met een Pi (als je er een fatsoenlijke DAC bij koopt) niet goedkoper uit bent dan de Pure Jongo A2. Dus save yourself some trouble ;) De A2 kost maar 35 pond bij amazon.co.uk.
Hoe zit het eigenlijk met ondersteuning voor andere apparaten? Alles moet via de Pure App, welke niet op elk apparaat even goed werkt.[review] Gelukkig is er wel bluetooth, maar dit zorgt voor minder goed geluid en kleiner bereik. [review2]

Nu is het niet zo dat ik het apparaat wil afkraken en iedereen heeft andere vereisten. Echter het zou mooier zijn geweest als de Pure Jongo meer protocollen zou ondersteunen: DLNA, Airplay, Chromecast, etc. Volgens mij moet dit theoretisch prima mogelijk zijn, aangezien via bluetooth je ook synchroon kan afspelen. Ik houdt er namelijk niet van om een speciale muziekspeler van hun te gebruiken.

Of zijn er mogelijkheden om op Windows, iOS, Android, linux je systeem geluid naar de Jongo te sturen?

[ Voor 7% gewijzigd door Bliksem B op 16-02-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:37
Een Logitech mediaserver komt het dichtst in de buurt van een sonossysteem

Werkt echt goed, player en server op raspberry 2+

Multi-room audio on a budget (RasPi+squeeze-ecosystem)

[ Voor 14% gewijzigd door _root op 16-02-2015 17:43 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bliksem B schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:34:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met ondersteuning voor andere apparaten? Alles moet via de Pure App, welke niet op elk apparaat even goed werkt.[review]
Je kijkt naar een review van 1,5 jaar oud ;) Inmiddels is de app echt wel verder ontwikkeld, DLNA (servers) wordt inmiddels al ondersteund en volgens mij is de app verder ook wel aardig doorontwikkeld. Let wel, ik heb geen ervaring met de apparatuur noch weet ik hoe het zich verhoudt tot de andere commerciele alternatieven. Maar met de informatie die ik van het net haal lijkt het wel erg interessant te zijn.
Gelukkig is er wel bluetooth, maar dit zorgt voor minder goed geluid en kleiner bereik. [review2]
Dat moet je imho ook meer zien als een extra. Vindt het wel bijzonder dat je multiroom synchroon kunt streamen via bluetooth :D Leuk als je bijvoorbeeld een video'tje kijkt op je laptop.
Of zijn er mogelijkheden om op Windows, iOS, Android, linux je systeem geluid naar de Jongo te sturen?
Dat weet ik niet...dat zal haast wel niet. Als je niet vast wil zitten aan een proprietary app dan moet je kijken naar Open Source...Volgens mij kun je naar geen van de commcerciele alternatieven multiroom synchroon streamen via airplay of DLNA. Daarom vind ik de Pi zo leuk: installeer Volumio + Squeezelite op 1 Pi en je hebt een onafhankelijke mediastreamer die z'n eigen systeem inc webradio maar ook DLNA en Airplay ondersteunt en tegelijkertijd kun je multiroom doen met Squeeze :Y) Of je maakt het nog gekker: XBMC + Squeezelite op een Pi, DLNA, Airplay, video mediaplayer en squeezeplayer in 1 apparaat :D En dan heb je ook nog een aantal apps om uit te kiezen voor je devices. Alleen is het nog steeds niet multiroom synchroon streamen over dlna :P

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 16-02-2015 21:27 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-10 13:08
:? Ik heb hier een pi musicbox draaien. Lekker goedkoop, enige wat ik hoefde aan te schaffen was:
- raspberry pi model B €35 (is momenteel goedkoper, maar had deze hier al doelloos rondslingeren sinds release :D )
- creative soundblaster play usb €20
De overige benodigdheden, zoals sd kaartje, ethernet kabel, audio kabel en voeding had ik nog rondslingeren. Behuizing heb ik van een collega gekregen, deze was maar €3,95 nieuw :+ , SOSsolutions verkoopt ze in alle kleuren voor deze lage prijs, of je maakt er zelf een van een wattenstaafjesdoosje :P
Bij elkaar in mijn situatie dus €55,- en het ding speelt probleemloos spotify, kan m bedienen via ipad en android smartphone, ook gewoon via de browser, met een nette interface. Airplay werkt ook goed, al gebruik ik dit nauwelijks. Muziek van sambashares werkt ook prima.

Installatie is ook echt simpel; image op sd kaart zetten, usb soundcard inpluggen voor booten, opstarten en klaar, na vijf minuten werkt alles, de soundcard is ook herkend. Evt. Kun je ook een wifi dongle inpluggen voor de boot; deze wordt dan ook herkend. Monitor heb je niet nodig, alles werkt gewoon headless out of the box, via je browser.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat een sonos beter geluid geeft, maar dit is gewoon een cheapo oplossing, die momenteel voldoet. De soundblaster play doet zn werk prima voor die €20, zo goed als geen ruis te horen via m'n marantz sr5003. Maar je zou natuurlijk ook duurdere/betere dacs kunnen gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 20-02-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wederom dezelfde vraag: kan de musicbox synchroon over meerdere devices spelen? Zie TS:
Nu zou ik graag in staat zijn om via mijn tel(iphone) of laptop alle apparaten tegelijkertijd aan te kunnen sturen. Dus dat overal in iedere ruimte het zelfde nummer speelt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-10 13:08
JT schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:32:
Wederom dezelfde vraag: kan de musicbox synchroon over meerdere devices spelen? Zie TS:

[...]
Je bedoelt met bv. je ipad opdracht geven een track af te spelen op bv drie musicboxes tegelijkertijd? Volgens mij kan dat niet met spotify, omdat je dan met drie autonome instances zit. Hoe het zit met muziek via smb shares weet ik niet; heb er maar 1 draaien, maar zie er geen problemen mee. Tenminste, ik kan hier dezelfde file op mn nas openen op 2 devices tegelijktijd, getest met smarttv en pc tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:19

Garyu

WW

Je kan op een RPi de Music Player Daemon (mpd) installeren. Deze kan dan dienst doen als audio server, op elke andere versterker hang je ook een RPi met een usb-geluidskaartje (of optisch).

Zie dit artikel: https://volumio.org/forum...-room-solution-t1521.html

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:37
Ik heb vandaag voor een collega een compleet setje geconfigureerd:

Als mediaserver een squeezeplug distributie, hier kan je een player en server tegelijk op een RPi draaien.
Installatie is eenvoudig, zit een prachtig menu op waar je met 1 klik de server kan installeren.
Met de volgende klik heb je ook de speler op dezelfde RPi gezet en kan dus gewoon op een audio installatie aansloten worden.
http://www.squeezeplug.eu

Als losse spelers gebruik ik de picoreplayer, mooie kleine distributie met veel mogelijkheden.
Deze speler werkt uitstekend met een wireless usb dongeltje, image installeren, wireless configureren en gooi maar ergens neer and have fun.
Gebruik voor de picoreplayer versie 1.17a, deze werkt het beste met wireless.
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home

Op telefoon/tablet de logitech app of de squeezebox commander app en je hebt een compleet multi-room systeem waar je alles met de telefoon kan bedienen.
Of gewoon vanaf een pc met een webbrowser.
Live radio, tune-in, spotify, lokale muziek en heel veel andere plugins beschikbaar. _/-\o_

Eigenlijk dezelfde mogelijkheden als een Sonos systeem, maar....
Ik heb ook remote spelers, plug ergens in een netwerk, de speler maakt automatisch een openvpn verbinding naar mijn huis en is beschikbaar als speler met dezelfde mogelijkheden als de lokale spelers.

Op mijn werk dus gewoon lekker mijn eigen muziek via een RPi O+

[ Voor 15% gewijzigd door _root op 20-02-2015 23:36 ]

PVoutput 3250 WP

Pagina: 1