Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTC Desire 820 Review

Pagina: 1
Acties:

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Nette review, mét benchmark scores! Erg goed! :D

Ik heb echter een aantal punten van verbetering/toevoeging. Loop ze rustig door zou ik zeggen.

1)
Android Lollipop maakt namelijk gebruik van die 64bit-ARMv8-instructies, waardoor een telefoon als de Desire 820 net wat sneller moet werken als hij eenmaal de update naar Android 5.0 ontvangen heeft.
Gaan jullie hier, op het moment dat de 64 bits ook echt gebruikt kunnen worden, ook benchmarks van toevoegen aan de review? En komt er een "extra" artikel over 32 bit voor telefoons vs 64 bit?

2)
In onze browsetest gaat hij langer mee dan bijvoorbeeld de Nexus 5, Lumia 930 en Galaxy S5.
HTC Desire 820 gaat 5u35m mee.
S5 gaat 6u42m mee: reviews: Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje

3)
Van de beeldkwaliteit van de foto's worden we niet warm. Eigenlijk geldt voor de camera van de Desire 820 hetzelfde als voor de camera's van veel midrange-telefoons; op een zonnige dag kun je er buiten aardige foto's mee maken, zeker als je die vervolgens niet op groot formaat bekijkt, maar zodra de lichtomstandigheden minder goed zijn, daalt de kwaliteit van de foto's behoorlijk. Dan zie je veel ruis en omdat de camera niet genoeg licht kan vangen krijg je al snel bewogen foto's.
Maar hoe kunnen we deze foto's nou vergelijken met foto's uit een andere review. Stel voor iemand zit te twijfelen of hij de OPO of de desire 820 wilt kopen. Maar diegene vind de kwaliteit van de camera belangrijk en wilt dus weten hoe de camera's zich tot elkaar verhouden. Dan is het dus heel lastig om de huidige foto's met elkaar te vergelijken.

Mijn vraag: Is het niet tijd voor een "gestandaardiseerde" fototest, zodat alle foto's van welke telefoon dan ook goed met elkaar vergeleken kunnen worden? :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Frozen schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:31:
Nette review, mét benchmark scores! Erg goed! :D

Ik heb echter een aantal punten van verbetering/toevoeging. Loop ze rustig door zou ik zeggen.

1)

[...]

Gaan jullie hier, op het moment dat de 64 bits ook echt gebruikt kunnen worden, ook benchmarks van toevoegen aan de review? En komt er een "extra" artikel over 32 bit voor telefoons vs 64 bit?
We zijn daarvoor behoorlijk afhankelijk van de programmeurs achter die benchmarks. Die zouden dan 32bit- en 64bit-modi in moeten bakken zodat we de resultaten goed kunnen vergelijken. Lijkt me zeker interessant, maar het ligt dus niet compleet in onze handen :)
2)

[...]

HTC Desire 820 gaat 5u35m mee.
S5 gaat 6u42m mee: reviews: Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje
Er is sindsdien e.e.a aangepast aan onze accutests. Bij de meest recente test van de S5 die we gedaan hebben - vrijwel gelijktijdig met de 820 - ging hij 5u27m mee.
3)

[...]

Maar hoe kunnen we deze foto's nou vergelijken met foto's uit een andere review. Stel voor iemand zit te twijfelen of hij de OPO of de desire 820 wilt kopen. Maar diegene vind de kwaliteit van de camera belangrijk en wilt dus weten hoe de camera's zich tot elkaar verhouden. Dan is het dus heel lastig om de huidige foto's met elkaar te vergelijken.

Mijn vraag: Is het niet tijd voor een "gestandaardiseerde" fototest, zodat alle foto's van welke telefoon dan ook goed met elkaar vergeleken kunnen worden? :)
Daar zijn we ook al enigszins mee bezig (zie de testkaart shots), maar we zijn nog niet zo ver dat we een database hebben van alle telefoons die we testen. Overigens zal een opstelling met een testkaart bij kunstlicht je nooit alles kunnen vertellen over hoe camera's onderling presteren. Hoewel je namelijk wel iets over scherpte en ruisniveau kan zeggen, zijn er nog andere aspecten die een smartphonecamera goed of slecht maken (focussnelheid, kleurbalans, vertraging, vignetting, flare, etc...)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
WoutF schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:35:
Daar zijn we ook al enigszins mee bezig (zie de testkaart shots), maar we zijn nog niet zo ver dat we een database hebben van alle telefoons die we testen. Overigens zal een opstelling met een testkaart bij kunstlicht je nooit alles kunnen vertellen over hoe camera's onderling presteren. Hoewel je namelijk wel iets over scherpte en ruisniveau kan zeggen, zijn er nog andere aspecten die een smartphonecamera goed of slecht maken (focussnelheid, kleurbalans, vertraging, vignetting, flare, etc...)
Klopt, maar stel voor je zet hem tegenover 4 andere telefoons, dat je met alle telefoons dezelfde foto's maakt. Dus allemaal een foto van hetzelfde product X op dezelfde afstand, hoogte en met dezelfde instelling.

Tuurlijk zijn er andere aspecten die de camera maken tot wat hij is.

Ik bedoel dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1338284116.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1326293264.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/CRfnY.jpg

Op die manier kunnen mensen makkelijker foto's vergelijken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Ik snap de behoefte, maar het moet dan wel gaan om een vaste opstelling en vaste lichtomstandigheden. (zoals onze testkaart). Zo'n boot buiten valt dus per definitie al af, omdat we niet bij elke nieuwe telefoonreview de tijd hebben om met een rugzak vol oudere modellen de hort op te gaan om op hetzelfde moment met alle toestellen een foto te maken.