Netwerk kaart met een minderwaardigheids complex ?

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Mijn netwerk kaart : een 10/100 mbps Fast Ethernet version C van Mtek peripherals heeft kuren..

Toen in die ouwe tijd , toen ik nog maar een celeron 400 had.. (gisteren :P ) kon ik deze op 450 zetten.. maar NIET op 500 omdat de netwerk kaart dan na 5 min niet meer werkte en na 15 min hing het hele systeem.

Nu heb ik een AMD duron 900@900 (eerst betere koeling hij is nu 50graden !) en doet de netwerk kaart hetzelfde ! 5 min werken daarna niet meer en dan na 5-15 min systeem vast !

WAT kan er met deze kaart aan de hand zijn :? kan ie het niet hebben dat het systeem sneller is dan hem :?

(let wel, OC'en op celeron = met fsb he ! 75 werkte, 83 niet.. en met de duron op een Msi K7T turbo is de FSB toch 100 ?)

PLZ help me out... moet ik dat ding wegflikkeren en een nieuwe halen of is er een oplossing ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
Ja, ik denk dat je beter voor drie tientjes een nieuwe kunt halen. Zo duur zijn die dingen toch niet, en ben je meteen van al die kuren af :)

• Tasma
tja ben ik het eigenlijk wel mee eens.. 3 uur klussen en dan nog een :( kaart hebben of 3 uur werken en een goede hebben ! tja inderdaad, heb er nu een OUDE 10MBIT UTP/BNC kaart in zitten en tot nu toe werkt het nog. Mooi zo, gooi ik die kaart mooi in de hoek :D

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Het lijkt er op dat die kaart boven de 75Mhz fsb niet lekker meer werkt. Vreemd, maar ik heb wel al eens eerder zoiets vaags gehoord.

Koop voor die paar tientjes gewoon lekker een nieuwe...heb je nog nieuwe garantie ook meteen :z

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je geld heb koop een 3com 905c(tx) ben je van al het gelul af.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 21:13 schreef Mr.Blonde het volgende:
Het lijkt er op dat die kaart boven de 75Mhz fsb niet lekker meer werkt. Vreemd, maar ik heb wel al eens eerder zoiets vaags gehoord.
Wat is er vaag aan?
Je PCI kaarten horen op 33 Mhz te werken, oftewel de helft van je FSB op een 66 Mhz systeem. Maar als je de FSB omhoog schroeft overclock je dus ook de PCI en AGP sloten... Zo heb je met een FSB van 75 Mhz je PCI al naar 37,5 Mhz overgeklokt en met een FSB van 83 Mhz al naar 41,5 Mhz. En dat is het probleem gelijk al: een PCI kaart kapt er na 40 Mhz meestal wel mee...

Het is alleen wel vreemd dat hij het op je nieuwe systeem niet doet... want die heeft een andere divider voor de PCI: 1/3 ipv van 1/2 van de FSB. Door dit truukje werken de PCI kaarten dus weer mooi op 33 Mhz...

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op donderdag 14 juni 2001 21:27 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Wat is er vaag aan?
Je PCI kaarten horen op 33 Mhz te werken, oftewel de helft van je FSB op een 66 Mhz systeem. Maar als je de FSB omhoog schroeft overclock je dus ook de PCI en AGP sloten... Zo heb je met een FSB van 75 Mhz je PCI al naar 37,5 Mhz overgeklokt en met een FSB van 83 Mhz al naar 41,5 Mhz. En dat is het probleem gelijk al: een PCI kaart kapt er na 40 Mhz meestal wel mee...
Oké, logisch eigenlijk...beetje dom |:( :P
Het is alleen wel vreemd dat hij het op je nieuwe systeem niet doet... want die heeft een andere divider voor de PCI: 1/3 ipv van 1/2 van de FSB. Door dit truukje werken de PCI kaarten dus weer mooi op 33 Mhz...
=kaart misschien toch al brak genoeg geworden door de te hoge snelheid in je ouwe bak :?

• Tasma
Gewoon een KL*TE kaart dus :)

tja, misschien -wil- de kaart me pesten :P

't is onderhand trouwens 900@1000
en maar 2 graden warmer :)

• SmidsY
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

misschien een psychiater voor dat minderwaardigheids complex :? en anders een vervanger voor hem zoeken

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Pagina: 1