Game systeem 750 euro

Pagina: 1
Acties:

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-03 13:17

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Topicstarter
Beste tweakers,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de computer gaan gebruiken om mee te gamen, het is wel de bedoeling dat ik er een jaar of 4+ mee vooruit kan. Het liefste speel ik de nieuwste games met de graphics in ieder geval op gemiddeld of hoger.
(Binnenkort zal ik The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited gaan kopen)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum/minimum prijs, maar ik denk aan een bedrag rond de €700,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen enkele...

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf dat ik 8GB geheugen nodig heb, en daarbij minimaal Intel Core i5. Verder zijn minimaal 2 USB 3.0 poorten een vereisten.
HDMI aansluiting is niet nodig, maar is wel een plus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb helaas weinig ervaring met desktops, en heb hier dan ook geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig te zeggen hier, wel moet ik zeggen dat hoe stiller hij is hoe beter.
Hoewel het prijsverschil niet te groot moet worden.

Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met de standaardinstellingen, ben sowieso niet echt toe aan ingewikkelde dingen.

Heb je al een desktop in gedachten en waar twijfel je over?
Ik denk momenteel aan de volgende drie desktops: http://tweakers.net/price...;398060;412027/categorie/
Het verschil in de processor is wel duidelijk, maar ik weet niet wat ik moet kiezen betreft de videokaart.
Hulp met deze keuze is welkom! _/-\o_

Alvast bedankt,
Koen

[ Voor 0% gewijzigd door TheAncientDovah op 11-02-2015 13:08 . Reden: Naam vergeten op einde ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Kunnen we kort over zijn, alledrie de desktops zijn ongeschikt voor gaming, want er ontbreekt een fatsoenlijke GPU. Daarbij heb je voor gamen weer niks aan een dure i7.

Hoe kijk je aan tegen zelfbouw? Voor 700 euro kan je dan een prima bak in elkaar knutselen.

/note: je post afsluiten met "groetjes" etc is helemaal niet nodig, zie ook Het algemeen beleid #groeten ;).

[ Voor 60% gewijzigd door br00ky op 11-02-2015 13:15 ]

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Zelfbouw lijkt me wel enigsinds ingewikkeld.
Ik weet hoe ik een computer moet installeren, alleen niet hoe ik deze in elkaar moet zetten.
Bovendien komt er dan nog meer keuze bij kijken, en voor een twijfelaar als mij is dat niet zo handig.

Wat voor een GPU zou wel geschikt zijn voor een game computer?

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zal wel weinig anders opzitten dan zelfbouw vrees ik, of laten assembleren. Van alle kant en klaar systemen is er vrijwel geen een geschikt voor gaming, vaak goedkope videokaartjes, soms te weinig geheugen of een te langzame processor. Vrijwel altijd overprijsd en doorgaans ook geen SSD. En dat hoeft gewoon niet voor dit budget, vooral niet als je zelf bouwt. Assembleren valt wat duurder uit maar kan hier en daar al voor een euro of 50. Een mede-tweaker zoeken via vraag en aanbod is ook nog een optie, als je mazzel hebt wil iemand je wel helpen voor een appel en een ei (hoewel een kratje bier populairder is).

Edit: laat sowieso even weten of Window en de monitor ook uit die 700 euro moeten komen want dat haalt de prijs feitelijk 200 euro omlaag.

[ Voor 12% gewijzigd door Tribits op 11-02-2015 13:23 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Helemaal eens met Tribits. Qua videokaart wil je toch minstens een 280(x) om in de bovenstaande AMD-lijn te blijven, zeker als je er 4 jaar mee wil doen is dat minimaal. Die 240 is nu al een low-end instapkaartje waar niet fatsoenlijk mee gegamed kan worden (al zijn je eisen vrij laag).

Zomaar de videokaart vervangen in een prefab is ook niet erg gemakkelijk in verband met de voeding die dan vaak niet toereikend is. Makkelijker is dan gewoon zelf vanaf de grond te beginnen. Voor mensen zoals jij zijn dan de recente Best Buy Guide van september, november en januari een uitstekend startpunt. Relatief goed uitgeplozen systemen voor alle budgetten.

Ter illustratie, een aardige buildvideo. Echt meer komt er niet bij kijken. Rocket science is het dus niet ;).

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 11-02-2015 13:26 ]

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Ik moet heel eerlijk bekennen dat het basisgamesysteem van januari erg goed is, en zeker aan mijn verwachtingen voldoet.
Ik ga misschien toch maar eens overwegen om hem zelf te assembleren.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Let wel even op dat die prijs zonder Windows is, mocht dat er nog bijkomen dan zit je dus een euro of 100 over budget, maar het is zeker als je de nieuwste games wilt spelen zondermeer zijn geld waard. Je kan op zich wel een (paar) honderd euro minder uitgeven maar dan wordt het systeem vooral minder toekomstbestendig. Als het budget er is dan zou ik inderdaad zeker voor het basis gaming systeem van januari gaan.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

- dubbel -

[ Voor 98% gewijzigd door Tribits op 11-02-2015 13:42 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Zelf assembleren is niet zo ingewikkeld als het lijkt hoor. Youtube bied genoeg informatie, zodat je ook nog kan zien hoe je het moet installeren. Anders zijn er meer dan genoeg artikelen over ;)
Daarnaast lukt het ons allemaal hierzo!

Zoals al eerder gevraagd is, vraag ik me ook af, die €700 is alleen voor de PC kast neem ik aan, aangezien de PC's die jij linkt ook alleen met kast zijn.

Als tip iets wat je op weg kan helpen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,88€ 179,88
1ASRock B85M Pro4€ 59,95€ 59,95
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 259,-€ 259,-
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 31,93€ 31,93
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 55,90€ 55,90
1Crucial BX100 250GB€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 746,61

Daarbij raad ik ook jou weer aan, de videokaarten 2e hands te zoeken. Wij kunnen je eventueel wel helpen met een aantal betrouwbare links hier op Tweakers. Mocht je bereid zijn een 2e hands videokaart (met garantie) aan te willen schaffen, laat het dan weten. Kan alweer gauw €50 of meer besparen.

Let op, er zit hier een 250GB SSD bij. Dit raad ik wel aan, omdat een SSD erg snel is! Als je meer opslag nodig denkt te hebben, kan je later nog gemakkelijk een harde schijf bij voegen.

我的名字是Mirno

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop gaan gebruiken om te gamen, er zullen ook vaak meerdere programma's tegelijk openstaan. Voorbeelden van speller die ik zou spelen zijn: The Elder Scrolls Online, Call of Duty Advanced Warfare
Deze spellen hoe ik niet persé te spelen met hoge ghrapics, maar het moet werken op de default settings.
Ook is belangrijk de de desktop een aantal jaar meegaat. (5+)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage ga ik zelf proberen, als het dat niet lukt zoek ik wel iemand bij mij in de buurt.
Wat betreft de kosten van de desktop moet het rond de €750,- zitten. Hoe lager hoe beter natuurlijk, maar moet ook goede kwaliteit tegenover staan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helaas niet, misschien een extra harde schijf, maar ik wil graag toch een nieuwe, want de harde schijven die ik nog heb zijn zeker tien jaar oud.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
8GB geheugen nodig, Intel Core i5 processor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel(moederbord en processor), GeForce(videokaart), Samsung (harde schijf)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste zijn de prestaties, verder is het een pluspunt als het niet veel lawaai maakt.

Ga je overklokken?
Nee, waarschijnlijk niet. Maar als ik dit er voor €10,- bij kan krijgen, is dit een mooi pluspunt voor als ik het later toch ooit zou willen gaan proberen.

Wat ik in gedachten heb:
Wat ik wel niet weet omdat dit mijn eerste keer is, is of al deze producten met elkaar werken.
Als iemand mij dit zou kunnen vertellen, zou dat prettig zijn. _/-\o_
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 199,90€ 199,90
1MSI H97 GAMING 3€ 99,-€ 99,-
1MSI GeForce GTX 960 2GD5T OC€ 210,95€ 210,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,95€ 50,95
1BitFenix Shadow€ 57,95€ 57,95
1Cooler Master Hyper T4€ 23,99€ 23,99
1Corsair CMSX8GX3M2A1600C9€ 71,95€ 71,95
1Seasonic S12II 350W 80+ Bronze€ 48,99€ 48,99
1Samsung 840 EVO 120GB€ 69,13€ 69,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 832,81

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Om je oude advies niet overboord te gooien, even een integratie met je vorige topic. Dit had je kunnen voorkomen door daar gewoon verder te gaan of de openingspost aan te passen.

Als bonus heb ik je er ook nog een wat meer zeggende titel bij gegeven.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 12-02-2015 16:38 ]

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Bedankt, had dit inderdaad beter kunnen doen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:13
SODIMM geheugen in een DIMM slot gaat niet werken ;)
De voeding is te duur, een 520Watt versie kost maar een paar euro meer.
SSD kan groter binnen dit budget.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,88€ 179,88
1ASRock B85M Pro4€ 59,95€ 59,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 61,50€ 61,50
1Seasonic S12G 450W€ 68,50€ 68,50
1Crucial BX100 250GB€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,68

Met als videokaart; V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Bedankt voor je advies over het geheugen en de voeding.
Maar ik snap niet precies wat de invloed is van een voeding met meer watt. Wat ik begrijp, is slechts dat het energieverbruik hoger is, geld dit ook voor de prestaties?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:39

Thomg

Aww yiss

TheAncientDovah schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:01:
Bedankt voor je advies over het geheugen en de voeding.
Maar ik snap niet precies wat de invloed is van een voeding met meer watt. Wat ik begrijp, is slechts dat het energieverbruik hoger is, geld dit ook voor de prestaties?
Een pc vraagt een bepaald aantal prik afhankelijk van wat erin zit en wat voor load je er op zet. Als deze hoger is dan de voeding kan leveren volgens zijn rating kunnen er problemen ontstaan, meestal werken ze gewoon door maar gaat efficiëntie naar de filistijnen, maar uitvallers zijn zeker ook niet uit den boze.Bij niet-zo kwalitatief hoge modellen sloopt ie mogelijk zelfs je pc ( hoeft overigens niet op full load of erboven te zijn voor dat gebeurt bij die prutdingen ).

Als je voeding dus inadequate vermogen kan leveren zal die waarschijnlijk uitvallen :/

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 12-02-2015 17:18 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:13
Dikkere voeding omdat die twee 6+2 pins stroomkabels heeft om op een videokaart aan te sluiten waardoor je er een stevigere videokaart zoals de 280X op aan kunt sluiten. Het is toch een Game systeem ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Nog even een vraagje...
Bij de processor specificaties spreekt men over 'actieve koeling'.
Mijn vraag is nu of ik de Cooler Master Hyper T4 wel nodig heb.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

De boxed CPU komt met stock Intel koeler. Deze voldoet, maar meer ook niet. Wil je extra stilte, dan is een 3rd party koeler aan te raden.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Heb nog wat wijzigingen gemaakt en een toetsenbord toegevoegd.
Het moederbord dat ik eerst had gekozen was volgens mij niet compatible met de videokaart.
Ik wil echt een GeForce videokaart en heb dus het moederbord vervangen.
Het geheugen en de voeding zijn ook gewijzigd op jullie advies.
De extra koeler staat er in, om eventueel later te bestellen als ik zou vinden dat de meegeleverde koeling niet voldoende is.
Het pakketje is helaas wel wat duurder geworden, maar de prijzen zullen de komende maanden nog wel dalen. (Ik ga het pas rond de zomer kopen)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 199,90€ 199,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 128,52€ 128,52
1MSI GeForce GTX 960 2GD5T OC€ 210,95€ 210,95
1Cooler Master Hyper T4€ 23,99€ 23,99
1Logitech Wireless Keyboard K270€ 19,95€ 19,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 61,50€ 61,50
1Seasonic S12G 450W€ 68,50€ 68,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 69,13€ 69,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 891,34

[ Voor 75% gewijzigd door TheAncientDovah op 12-02-2015 19:20 ]

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
TheAncientDovah schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:19:

Het pakketje is helaas wel wat duurder geworden, maar de prijzen zullen de komende maanden nog wel dalen. (Ik ga het pas rond de zomer kopen)
Jammer van jou en onze tijd. Kom in de zomer weer terug! Alles zal dan zo erg veranderd zijn dat je een hele nieuwe build nodig hebt. Als je een lijstje wilt heb je geringe tijd het te kopen, omdat hardwareprijzen vaak en snel veranderen.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 10:20

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik kan geen moederbord meer bedenken dat niet compatible is met welke moderne GPU dan ook. Allemaal ondersteunen ze PCI-express, en of dat nou versie 2 of 3 is maakt niet uit, die zijn compatible. Daar kun je dus gerust een paar euros op besparen ;)

Kun je uitleggen waarom juist deze GPU, en niet een 770 bijvoorbeeld (of toch die AMD gezien de grote kortingen erop)?
Idem voor de SSD, de Samsungs zijn leuk speelgoed, maar het verschil in snelheid tussen deze en een MX100 is niet echt merkbaar (tenzij je een specifiek scenario hebt), het verschil in prijs... wel degelijk. Let op dat 128 GB nog wel een keer volzit, Windows lust graag de helft, en dan heb je nog plek voor een paar games.

edit:
En inderdaad, als je toch pas over maanden gaat kopen, zoek dan de info, in die tijd gaat er veel veranderen. Oh, en tegen die tijd is er vast wel weer iets beters en snellers... voor uiteraard meer euros. Computer-hardware is maar kort de snelste

[ Voor 16% gewijzigd door FreezeXJ op 12-02-2015 19:30 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Ik denk zelf dat ik windows en office op de SSD zou zetten, dd overige programma's kunnen ook op de (best wel goede) HDD.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 12:25

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Even voor de duidelijkheid, als dit de eerste keer is dat je een custom desktop krijgt. Ofwel één die uit "zelfgekozen" componenten bestaat, dan zou ik je aanraden deze voor 60e +1j garantie in elkaar te laten zetten door Azerty. Waarom? Er zijn genoeg dingen die fout kunnen gaan namelijk dan is het fijn dat je in ieder geval iemand er de "schuld" van kan geven zonder dat je zelf hoeft te troubleshooten.
Ik zou dan het volledige systeem behalve de videokaart bij Azerty/andere webshop halen. De videokaart zou ik uit de v&a halen, aangezien het zelf plaatsen van zo'n ding super eenvoudig is.

Mijn eerste pc is door Azerty in elkaar gezet, en ik heb er geen spijt van. Ondertussen heb ik zo goed als alle onderdelen wel vervangen, maar het was een goed en veilig begin. Ik vond dat dus zeker het geld waard.

Alternate en nog wat andere shops doen ook aan "assemblage". Ik heb ervaring bij Alternate en Azerty en vind ze beide qua bouwkwaliteit net zo goed. Echter als je bij Azerty besteld heb je de pc binnen een week binnen als alles op voorraad is (bij de leverancier). Hoe dat bij Alternate zit vandaag de dag zou ik je niet kunnen vertellen. Dit omdat "we" laatst voor een vriendin van mij een computer hebben laten bouwen bij Azerty en deze binnen een week op de mat lag.

TL;DR: Als je nog nooit een pc hebt gebouwd, laat hem bouwen: problemen worden voor je opgelost en er is minder kans dat je iets sloopt.

br00ky schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:37:
Als bonus heb ik je er ook nog een wat meer zeggende titel bij gegeven.
Was daar een bonuskaart voor nodig? :D

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 12-02-2015 21:53 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Mijn vader heeft wel enige ervaring met het bouwen van computers, en bovendien lijkt het me ook wel weer eens een leuk 'projectje' voor in de vakantie.
Ben zelf ook vrij nauwkeurig, en zal de handleidingen lezen.

Grootste probleem is dat ik een twijfelaar ben, dus de keuze maken om bepaalde producten te kopen zal nog lastig gaan worden.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
In dat geval kan dit topic dan toch gewoon op slot? Nu al gaan lopen filosoferen is vrij zinloos. Daar is nu geen topic voor nodig, of mis ik iets?

• TheAncientDovah

TheAncientDovah

Topicstarter
Voor twijfelaars als ik misschien niet zinloos.
Ik heb me in ieder geval al kunnen oriënteren.

Maar er mag inderdaad een slotje op.

Nogmaals bedankt voor al jullie hulp!

Pagina: 1