Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik ben mijn pc inelkaar aan het zetten en zie dat er maar 1 plaats is voor mijn cpu fan en een voor mijn cha fan. Ik vraag mij af waar de extra fan aangesloten moet worden omdat ik geen ander aansluitpunt zie. Iemand die mij kan helpen?

Ik heb de bbg van januari en dan die van 750 euro.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het gaat dus om dit systeem? reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2015

Ik heb je moederbord even bekeken en er is één aansluiting voor de CPU fan en er zijn twee aansluitingen voor CHA_fans (Casefans). Ik heb even een afbeelding van je moederbord opgezocht en de fan aansluitingen aangeduid: http://i.imgur.com/c6YLgHk.jpg

Zo moet het goedkomen lijkt me? :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,
Maar dat is een ander moederboard dan dat ik heb. Ik heb de B85M-G. Er is echt geen 3e aansluiting voor de 2e Cha Fan
Ik weet echt niet wat ik nu moet doen.

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 21:59
Wellicht is een 4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter iets voor je ? Kost niet zo heel erg veel en doet wat het moet doen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of gewoon de bestaande CHA-fan splitten

• stin00
  • Niet online
De B85M-G heeft inderdaad maar één casefan aansluiting. Je zal deze met een zeer goedkoop kabeltje moeten opsplitsen in twee aansluitingen. Je kan hier het kabeltje kopen: http://www.highflow.nl/fa...pwm-splitter-y-kabel.html

Je kan vaak bij de verzending selecteren dat het in een enveloppe moet en dan ben je goedkoop uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me ook afvroeg was waar ik die 2e fan dan moet plaatsen, ik heb de bitfix Neos.

• stin00
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:22:
Wat ik me ook afvroeg was waar ik die 2e fan dan moet plaatsen, ik heb de bitfix Neos.
Als het goed is wordt er standaard één fan meegeleverd, deze zit in de binnenzijde van de kast aan de achterkant. Deze ventilator blaast de warme lucht uit de kast.

De tweede fan moet je aan de voorkant van de kast plaatsen. Het doel van deze ventilator is koude lucht aanzuigen zodat je PC wat koeler blijft!

Verwijderd

Topicstarter
En weten jullie waar de kabel PCI-E in gaat? In de videokaart neem ik aan?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

*Ding* ;)

• sjoerd14v
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-01 22:03
nie moeilijk doen, gewoon de rode en zwarte kabel van de fan strippen en die aansluiten op een gele en zwarte kabel aan je voeding, beetje tape erom. en je fan draait. denk wel aan: rood aan geel, zwart aan zwart. succes!! XD, was maar een grapje maar doet t wel, heb ik zelf ook gedaan ;) zelfs gesplit naar 3, op de 5v rail....

[ Voor 6% gewijzigd door sjoerd14v op 11-02-2015 20:25 ]

Boter Kaas en Eieren

• adrenalen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2023
Pci-e moet inderdaad naar je videokaart
Pagina: 1