Outlook 2010: Outlook gegevens bestand map wil niet weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Ik heb voor mijn vriendin een e-mailadres aangemaakt bij haar domein. Deze e-mail heb ik ingesteld in Outlook 2010. Dit werkt allemaal zonder problemen, ik kom alleen maar niet van die map 'Outlook gegevens-bestand' af:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/Knipsel_zps3d54a82c.jpg

Ik heb het mailaccount al eens verwijderd en ook de de pst-files (er staat toch nog niks in de mail).
Ook het profiel verwijderd via configuratiescherm - mail (32-bits). Maar telkens komt hij weer terug.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
is het IMAP? Outlook moet dan een gegevensbestand aanmaken om bijv. contactpersonen en agenda-items op te slaan.

Houdoe

• Binnetie
Sorry voor de late reactie. Het is via IMAP. Ze gaat nu nog geen contactpersonen gebruiken en geen agenda, zijn die mappen dan nog nodig?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:20
Klik met de rechtermuisknop op het bestand met persoonlijke mappen dat u uit het Navigatiedeelvenster wilt verwijderen en klik vervolgens op Persoonlijke mappen sluiten. ?

Cloud ☁️

• Binnetie
Wanneer ik met de rechtermuisknop klik op 'Outlook-gegevensbestand' dan kan ik die optie niet vinden. Deze optie zie ik ook niet als ik op het e-mailadres 'info@xxxxx.nl' klik.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:32
Klopt. Je kunt die niet verwijderen. Bij IMAP en POP zet Outlook die er altijd bij. Die heeft hij gewoon nodig voor je agenda en contacten. Dat jij ze niet gebruikt maakt Outlook niets uit. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dankjewel in elk geval. Ik heb zelf via Exchange en verwachte dat het net zo zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05 21:57
Rivanov schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:41:
Klopt. Je kunt die niet verwijderen. Bij IMAP en POP zet Outlook die er altijd bij. Die heeft hij gewoon nodig voor je agenda en contacten. Dat jij ze niet gebruikt maakt Outlook niets uit. ;)
Ik heb op m'n werk op zo'n 15 pc's IMAP accounts in Outlook 2010 en 2013 gezet maar heb in geen enkel geval zo'n zinloos gegevensbestand erbij gekregen. Standaard is het dus niet.

Als je de gegevensbestanden via de verkenner verwijderd, helpt dat ook niet? Ze staan in:

C:\Users\*Je naam*\AppData\Local\Microsoft\Outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ah zie, ik twijfelde al een beetje.
Je hebt me op het goede spoor gebracht. Ik vond het al vreemd dat er ook mappen van Eset in stonden. Heb toen de e-mailbescherming in Eset uitgeschakeld. Heb de locatie van het Outlook gegevens-bestand opgezocht (deze stond in Mijn Documenten/Outlook). Heb deze verwijderd.
Ik start Outlook op, kreeg een foutmelding dat hij dat bestand niet kon vinden, heb de locatie aangewezen via AppData\Local\Microsoft\Outlook en Outlook startte verder op.

Nu heb ik alleen 2x het e-mailaccount in het navigatievenster staan, maar de mappen die rood omcirkeld zijn zijn weg! Ik ga er nog even mee verder stoeien morgen.
Pagina: 1