Quadradial schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:38:
[...]
Schamper <-- mooi woord kende hem nog niet...
punt 1: Als je in Nederland een rechtzaak begint moet kunnen aantonen wat de ander fout heeft gedaan en
STEL er zijn malifide sollicitatie processen dan kom je daar als afgewezen persoon toch niet achter.
punt 2: Als je goed leest zeg ik:
NAAST wat er op het CV staat niet alleen vanwege iemand zijn uitstraling. En de beste persoon op papier kan een eigenwijze zelfingenomen klootzak zijn en dan wordt je niet zo snel aangenomen

Dan moet jij ook goed lezen want dat is precies waar ik op reageer... leuk dat je het woordje 'stel' voor mij er tussen zet, maar de situatie was al hypothetisch. Ik wilde daarmee alleen maar aangeven dat dergelijke procedures simpelweg niet bestaan omdat ze niet eerlijk zijn.
Overigens, knappe medewerker die na 1 of 2 korte gesprekken al kan vaststellen dat iemand een lul is... het gaat om je functioneren, niet om hoe vriendelijk je bent. En iemand die zich al zelfingenomen opstelt is uiteraard vanzelfsprekend al geen kandidaat meer... of het moet uiteraard een specifiek gevraagde eigenschap van karakter zijn

Zo eentje hebben wij er hier... die mag bot en lomp zijn in zijn functie

Maar we hebben ook onlangs afscheid genomen van iemand die in eerste instantie de perfecte kandidaat leek te zijn, op papier en in gesprek... maar in de praktijk kwam er niets uit de vingers.
Overigens... geen advocaat? Lezen jullie geen nieuws? Meermalen in het jaar dat je leest over dergelijke procedures waar iemand een baan of project niet kreeg onder bedenkelijke omstandigheden.
En nee, als je als bedrijf een sollicitatie procedure hebt opgestart kan je daar niet zomaar vanaf wijken... zeker geen personen voorrang geven en dat is waar de discussie begon. Dat is niet meer of minder als sollicitanten met een buitenlandse achternaam op een aparte stapel leggen en dat is ook verboden. Mocht het wel gebeuren dan is dat uiteraard moeilijk te bewijzen en ik zeg ook zeker niet dat het niet gebeurd want dat doet het wel degelijk... maar aub een beetje begrijpend lezen, want ik reageerde op het bestaan van zo'n zogenaamde job-hunter die jou voorrang kan geven bij sollicitaties... nogmaals puur hypothetisch, want zo'n persoon bestaat niet.
Ennuh... 'hahaha' is zeker wel schamper doen, het is neerbuigend, afwijzend en gewoon a-sociaal. Of hij gelijk heeft of niet is wat dat betreft bijzaak... of geeft gelijk hebben het recht om lullig te doen?