WaterCooling/Case advies...

Pagina: 1
Acties:

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zoek een waterkoeler voor mijn Bitfenix Shadow
ik zou graag in mijn case waterkoeling zetten maar nu zit ik te twijfelen wat ik moet nemen en of ik misschien een andere case zou moeten nemen? ik zou graag het liefste de CoolerMaster Nepton 280L nemen aangezien dat naar mijn idee hun top tier waterkoeler is. als ik een andere case neem word dat de nzxt h440 razer editie (razer fanboy)

Hoeveel geld heb je?
budget maakt in principe niet zoveel uit zolang het maar niet absurd word en mensen custom loops van 300+ euro naar mn hoofd gooien.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
merken maken met niet zoveel uit en een ledje op de cpu maakt me ook niet zoveel uit, graag rode led en anders een led die uit kan of geen led.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
zoals ik al eerder aangegeven had zou ik het in het eerste geval liever in mijn bitfenix shadow zetten maar als dit niet kan graag in een nzxt h440 razer edition en ik neem voor verdere componenten een msi z97 gaming 7 mobo een 4790k cpu een msi gtx 980 gaming 4gb en waarschijnlijk een corsair voeding maar dat kan ook nog wel veranderen

liefste geen custom loop want dit kost me gewoon teveel en ik ben ook maar een student.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:21
De 280L is wel behoorlijk luid, als je dus niet extreem gaat overklokken ben je veel beter af met een stille/grote luchtkoeler, dan bespaar je ook gelijk 50 euro.
http://www.tomshardware.c...serator3-max,3607-12.html

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Mitsumark heeft gelijk, ik wil nog wel even wat toevoegen: vergeet niet dat zo'n waterkoel systeem ook lek kan gaan, en dat je af en toe de vloeistof moet vervangen. Als zo'n buisje lek gaat, ben je de sjaak.

Een goede luchtkoeler is ook voldoende (IMHO).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Douwsky
ik ben wel van plan om te overklokken maar niet super extreem maar wel degelijk en ik wil graag wat meer ruimte in mijn kast en voor betere temps wil ik daarom kies ik toch liever een water gekoeld systeem en anonymous wp heeft gelijk het kan gaan lekker maar ik ben niet van plan om het systeem te verplaatsen en wanneer ik het al zou gaan verplaatsen zou ik eerst het hele systeem los halen om dat al zoveel mogelijk te voorkomen

maar zouden jullie mij een andere water koeler aanraden of is de 280L een goed setje?

en most important, past het in mn case

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-02 21:53
Douwsky schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:09:
en most important, past het in mn case
Dit laatste wou ik zojuist aan jou vragen. Aan de specs te zien passen er 2X120mm fans aan de voorkant. (Enigste plaats voor 2x120?!), maar afgaande op de foto's heb je daar niet veel ruimte. (Drivebays)
Je zult dus echt eerst moeten kijken of:
- De fans op de standaard afstand van elkaar geplaatst zijn. Dit wil af en toe weleens afwijken.
- Je genoeg ruimte hebt. Ofwel; zitten de drivebays niet in de weg/Zijn deze te verplaastsen?

ps. Gebruik aub. in het vervolg leestekens, dat maakt je verhaal heel wat begrijpelijker.

[ Voor 19% gewijzigd door svenvv2 op 13-02-2015 10:25 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

De grote vraag: hoe stil moet het zijn? Overclock3D wil nog wel eens waterkoelers testen, en de Nepton komt er meestal goed vanaf, maar is 140.2 (dus 280 mm), en dat past nergens in je kast. Hooguit krijg je een 120.2 erin, aan de voorkant, en echt veel ventilatie krijgt die ook niet. Een Corsair H100(i) ofzo past misschien? (dat kost je dan wel bijna alle HDD-ruimte)

De H440 daarintegen heeft ruimte genoeg voor ongeveer elke rad die je erin wilt stoppen, tot en met 120.3 aan toe. Dat verdubbelt wel de prijs van de verbouwing, maar als je per se water wilt, is dat een betere optie.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Douwsky
dan verkoop ik mijn shadow en neem ik de h440 heel erg bedankt FreezeXJ dit soort antwoorden zogt ik met dit topic

ps je bent een held ;)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Toevallig heb ik net zowel een NZXT H440 afgelopen week ingebouwd met waterkoeler.
Het resultaat als impressie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lYKtVTil.jpg

Erg mooie en compacte kast, zeer strak en gelikt design!
Wel oppassen met het window want deze is zeer kras gevoelig :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Douwsky
heb je de waterkoeler aan de voorkant gemonteerd of gewoon aan het "plafond" van je case

wat is trouwens beter qua prestaties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

Thomg

Aww yiss

Plafond natuurlijk, als je het aan de voorkant doet blaas je allemaal hete lucht de kast in... :s

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je kan ook de voorkant doen en dan de fans op outtake zetten, maar dan wordt er warme lucht van je grafische kaart door de radiator naar buiten gepusht.. Niet echt optimaal ;)

De radiator moet 100% aan de bovenzijde!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Pagina: 1