Hey allemaal,
na een tijdje hier het desktop advies forum te hebben gelezen, begint het steeds meer te kriebelen om zelf een pc te gaan samenstellen. Ik heb het nog nooit eerder gedaan en kan dan ook jullie hulp wel gebruiken. Het is nog niet 100% zeker dat ik op heel korte termijn de game pc ga aanschaffen, denk eerder richting maart/april.
Ik heb nu een Macbook Pro, maar sinds dat ik een laptop van het werk heb, wil ik gaan overstappen naar een desktop om te gaan gamen. Ik begin de consoles een beetje zat te worden wat betreft de performance, hoewel ik wel graag bepaalde games zoals GTA vanaf de bank wil gaan spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen op op dit moment de hoogst mogelijke settings tegen een redelijk budget. Dus niet het meest extreme beest wat je nu kan bouwen, maar een systeem dat nu gewoon super is en bij upgrade van de GPU bijvoorbeeld iedere 2 jaar, mee kan met het grafische geweld wat er op dat moment beschikbaar is. Games die ik graag speel zijn: Starcraft, Diablo, GTA V, Assassin's Creed, The Witcher zou ik graag spelen, The Division, Splinter Cell series, sim games zoals Sim City, straks de nieuwe Rollercoaster.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een specifiek budget in gedachten, maar dacht ergens rond de €1000-1200,- Zoals ik net al zei, een super goed systeem voor een redelijk prijs zodat het niet zo erg is om iets sneller te upgraden. Ik heb nu een Retina Macbook Pro 15" die ik wat ik verwacht voor rond de €1500,- kan verkopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is wat ik nu zelf heb en wat ik mee ga nemen naar de nieuwe pc. Zoals jullie zien eigenlijk al alle randapparatuur. Mijn bedoeling was om de monitor te blijven gebruiken voor keyboard-muis games en de tv voor games zoals The Witcher die je met een controller kan spelen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik zelf nu heb samengesteld van de Desktop Best Buy Guide van januari.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, behalve de kast. Ik zou erg graag vasthouden aan de Razer kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik boeit me niet, liefst wel een stil systeem, aangezien ik hem ook wil gaan gebruiken om films op te gaan afspelen.
Ga je overklokken?
Hier heb ik te weinig verstand van en heb eigenlijk niet zo'n behoefte om veel met dit soort dingen te spelen.
Een aantal specifieke vragen:
Alvast enorm bedankt voor alle suggesties en hulp!
na een tijdje hier het desktop advies forum te hebben gelezen, begint het steeds meer te kriebelen om zelf een pc te gaan samenstellen. Ik heb het nog nooit eerder gedaan en kan dan ook jullie hulp wel gebruiken. Het is nog niet 100% zeker dat ik op heel korte termijn de game pc ga aanschaffen, denk eerder richting maart/april.
Ik heb nu een Macbook Pro, maar sinds dat ik een laptop van het werk heb, wil ik gaan overstappen naar een desktop om te gaan gamen. Ik begin de consoles een beetje zat te worden wat betreft de performance, hoewel ik wel graag bepaalde games zoals GTA vanaf de bank wil gaan spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen op op dit moment de hoogst mogelijke settings tegen een redelijk budget. Dus niet het meest extreme beest wat je nu kan bouwen, maar een systeem dat nu gewoon super is en bij upgrade van de GPU bijvoorbeeld iedere 2 jaar, mee kan met het grafische geweld wat er op dat moment beschikbaar is. Games die ik graag speel zijn: Starcraft, Diablo, GTA V, Assassin's Creed, The Witcher zou ik graag spelen, The Division, Splinter Cell series, sim games zoals Sim City, straks de nieuwe Rollercoaster.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een specifiek budget in gedachten, maar dacht ergens rond de €1000-1200,- Zoals ik net al zei, een super goed systeem voor een redelijk prijs zodat het niet zo erg is om iets sneller te upgraden. Ik heb nu een Retina Macbook Pro 15" die ik wat ik verwacht voor rond de €1500,- kan verkopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is wat ik nu zelf heb en wat ik mee ga nemen naar de nieuwe pc. Zoals jullie zien eigenlijk al alle randapparatuur. Mijn bedoeling was om de monitor te blijven gebruiken voor keyboard-muis games en de tv voor games zoals The Witcher die je met een controller kan spelen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Apple Cinema Display LED 27" Aluminium | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Z906 | € 289,05 | € 289,05 |
| 1 | Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty) | € 158,- | € 158,- |
| 1 | Razer Deathadder Chroma | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Razer Kraken Pro Zwart | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Sony KDL-46W905 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 581,95 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik zelf nu heb samengesteld van de Desktop Best Buy Guide van januari.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,- | € 178,- |
| 1 | Gigabyte B85 G1.Sniper B6 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 371,95 | € 371,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 74,- | € 74,- |
| 1 | NZXT H440 Special Edition | € 142,95 | € 142,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 96,95 | € 96,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.121,75 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, behalve de kast. Ik zou erg graag vasthouden aan de Razer kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik boeit me niet, liefst wel een stil systeem, aangezien ik hem ook wil gaan gebruiken om films op te gaan afspelen.
Ga je overklokken?
Hier heb ik te weinig verstand van en heb eigenlijk niet zo'n behoefte om veel met dit soort dingen te spelen.
Een aantal specifieke vragen:
- Passen alle onderdelen in de kast?
- Ik heb de reviews gezien van de verschillende GTX970 kaarten, maar welke is nu het beste? Er worden andere kaarten gekozen in het mainstream systeem en het high-end systeem, maar ik zie niet goed wat precies de verschillen zijn?
- Heb ik nog koeling nodig, aangezien er bij de kast zitten "Front: 2x 140/3x120mm (3 x 120mm FN V2 Fans Included), Top: 2x 140/3x120mm, Rear: 1x 140/120mm (1 x 140mm FN V2 Fan Included)" http://www.razerzone.com/gaming-systems/h440
- Heb ik die processorkoeling nodig die in mijn lijstje staat?
- Is de voeding een goede keus en past deze in de kast? Er is een speciale slot in de kast voor de voeding.
- Is dit moederbord geschikt om de Logitech surround set aan te sluiten voor 5.1 sound?
Alvast enorm bedankt voor alle suggesties en hulp!
[ Voor 0% gewijzigd door FrostyGunman op 11-02-2015 14:20 . Reden: Groet aan het einde van mijn post weggehaald vanwege het "algemeen beleid #groeten" ]