Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aansluiten netwerkpoorten thuis

Pagina: 1
Acties:

• tricker89
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-05 22:19
Ik weet niet of ik het hier juist plaats, maar kon het niet zo goed vinden.

Ik wil thuis graag mijn telefoon aansluitingen (die varkenssnuit aansluitingen) vervangen voor netwerk aansluitingen zodat ik bedraad kan internetten. Ik heb van een ziggo medewerker die mij het internet heeft aangesloten gehoord dat dit kan en voor een elektricien niet heel moeilijk Is. Weten jullie hier meer van? Of dit zo makkelijk mogelijk Is en wat hierbij voor kosten zouden komen kijken? Kan ik zoiets misschien zelf doen zelfs?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

De aansluiting (wcd) vervangen is niet het probleem. Welke kabels wil je gaan gebruiken tussen de wcd's? De 4-aderige telefoonkabel die er al ligt? Zo ja, omdat je maar 4 aders gebruikt haal je maximal 100Mbps. En dit waarschijnlijk alleen wanneer de afstand kort is, anders wellicht maar 10Mbps.

http://forum.vathorst.nu/index.php?topic=4994.0

http://computertotaal.nl/...a-4-aderige-telefoonkabel

http://www.onemorething.nl/community/topic/netwerk-advies/

[ Voor 6% gewijzigd door lordsnow op 11-02-2015 01:00 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Alles kan, maar dit is niet veel anders dan gewoon netwerkkabels trekken en RJ45/8P8C contactdozen plaatsen.

• tricker89
Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil de kabels graag laten liggen ja, ook omdat het huur Is waar ik zit. Als dit eenvoudig zelf te doen Is die ik dit natuurlijk graag zelf. Ik zal je links ook eens bekijken. Ik heb zelf een ziggo abonnement van 90mb/s, wat daar daadwerkelijk van overblijft geen idee. Ik heb eens gemeten met een 10m kabel van modem naar ps4, en kwam via ps4 netwerk test uit op 68mb/s. De afstand van de kabels weet ik niet, het Is een appartement en de modem zit in de meterkast in de gang, aansluiting telefoon in de woonkamer op zo'n 7m loopafstand

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
tricker89 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 01:31:
Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil de kabels graag laten liggen ja, ook omdat het huur Is waar ik zit. Als dit eenvoudig zelf te doen Is die ik dit natuurlijk graag zelf. Ik zal je links ook eens bekijken. Ik heb zelf een ziggo abonnement van 90mb/s, wat daar daadwerkelijk van overblijft geen idee. Ik heb eens gemeten met een 10m kabel van modem naar ps4, en kwam via ps4 netwerk test uit op 68mb/s. De afstand van de kabels weet ik niet, het Is een appartement en de modem zit in de meterkast in de gang, aansluiting telefoon in de woonkamer op zo'n 7m loopafstand
Je zal iig de wcd's moeten vervangen voor RJ45 wcd's, of de verhuurder daar blij mee zal zijn weet ik niet, kan twee kanten op ;)
Dan zou je de oude telefoonbekabeling kunnen gebruiken, maar 90mb gaat dat niet zomaar doen, ik zou het niet doen en gewoon een rol UTP kopen en dat erdoor trekken als je toch al bezig bent, goedkope/verkeerde/beschadigde netwerkbekabeling kan zoveel gedoe geven, een hel om op te lossen...

Fixing things to the breaking point...

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is een herstelbare verbetering in de woning, de verhuurder zal hier verder geen problemen mee kunnen hebben. Zorg er wel voor dat je de oude stopcontacten bewaart voor vertrek uit de woning. Je kunt ze dan eventueel weer terugzetten, like nothing on the hand.

Verwijderd

Tegenwoordig levert KPN ook een IS/RA punt met RJ11 stekkers.

• tricker89
Ik zit helaas bij ziggo haha. Bedankt voor alle antwoorden, ik ga het morgen eens doorkijken en als er dan nog iets onduidelijk Is post ik het :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De bekabeling is waarschijnlijk onbruikbaar. Telefoniebekabeling (vier-aderig, rood/blauw/wit/oranje meestal) is niet geschikt om meer dan 10Mbps ethernet over te doen (oftewel 1MB/sec).

Maar gelukkig is ethernetbekabeling wél geschikt om telefonie over te doen dus wat je kunt doen is de bekabeling vervangen door cat5, de varkensneuswcd's bewaren en ze terug zetten als je ooit weg verhuist. Je sluit dan de telefoniewcd's gewoon aan op de door jou getrokken kabel en dat werkt dan alsof er nooit iets veranderd is.

Overigens check 't wel even want misschien heb je geluk en zit er cat5 in. Dan heb je acht aders, oranje, blauw, groen en bruin elk met een wit-gestreept evenbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 13-02-2015 01:48 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• tricker89
Thnx ik zal eens kijken!!
Pagina: 1