Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe UHD Tv met een beperkte budget

Pagina: 1
Acties:

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-11 08:28
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

4k UHD tv van minimaal 55 inch

Wat is je budget?
Rond de 1200/1300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i] Veel films en series te kijken/i]

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb 3 tv's gevonden:

De LG 55UB850V Zwart
De Philips 55PUS7809
De Samsung UE55HU7200S

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ga nu verhuizen, eindelijk samenwonen met mijn vriendin. Hier komt dus een nieuwe tv die echter wel een paar jaartjes mee moet gaan. Doordat wij al dure spullen moesten kopen (die helaas niet goedkoper konden) hebben wij maar een beperkte budget. Ik wilde eerste voor de Samsung UE55HU6900S gaan maar dat bleek een slecht tv te zijn omdat weergave van een vloeiend beeld van 4K gedownscaled wordt naar 1080p, naar mijn idee een raar verhaal echter wil ik de risico maar niet nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de bovenstaande televisies. Samsung levert kwaliteit uit volgens velen, echter is het beeld van de LG of Philips nu minder? Grote voordeel is dat het een vloeiende Smart TV zou zijn met een goede weergave alleen vertoont hij veel kuren zoals blooming. De Philips zou ook een goede beeldweergave hebben maar zou niet in staat zijn om Netflix zelfstandig in 4K te laten afspelen door een ontbrekende chip. Dit is voor mij echter wel een must aangezien ik erom denk om Netflix abonnement te nemen.

Hoewel ik best veel verstand heb van pc's schiet mij kennis voor tv nu te kort omdat ik nu te onzeker ben geworden over welke nou de beste keus is. Een advies voor een ander is nou eenmaal makkelijker dan een advies voor jezelf. Wat zou gij mij adviseren?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mijn advies zou zijn om je geld voorlopig deels op zak te houden en een goede full-hd te kopen. Daar kun je nog jaren prima meer vooruit. De modellen die momenteel te koop zijn voldoen allemaal niet aan de nieuwe blu-ray standaard dus zijn absoluut niet future proof. En zo zijn er in mijn ogen nog diverse redenen om voorlopig niet aan 4K te beginnen.

Nog wat leesvoer:
- De televisie van de toekomst - Wat komt er na ultra high definition?
- Niet meer, maar betere pixels - Hoe het tv-beeld steeds realistischer wordt
- Videospecificaties 4k-blu-ray-disc komen online

Uiteindelijk zul je zelf de keuze moeten maken of je nu al op de 4K-trein wil springen. Er zijn ook mensen die er wel al iets in zien. Veel wijsheid in het maken van je keuze. ;)

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
Elke UHD-tv in de prijsklasse tot €1500 kent weergaveproblemen als je de verschillende reviews leest.

Als je nog even kunt wachten dan zou ik wachten tot de 2015 UHD-modellen worden aangekondigd of geïntroduceerd. De meeste fabrikanten zullen ze binnen nu en twee maanden aankondigen.

Grosso modo, zijn de 2015 UHD tv-modellen flink doorontwikkeld op ieder vlak omdat op UHD-gebied nog heel veel technische verbeteringen te realiseren zijn. Hoewel ze dan nog steeds niet zullen voldoen aan de meeste toekomstige standaarden.
Hierdoor biedt een 2015 instapmodel vrijwel zeker een beter beeld (maar allesbehalve of nagenoeg perfect) en de prijs vergelijkbaar zal zijn met die van de 2014 modellen.

Ik weet niet wanneer je verhuist, maar ik zou de aanschaf uitstellen totdat je daadwerkelijk overgaat.
Winkels leveren toch binnen 1-3 dagen dus dat vormt geen beletsel.
Op dat moment kan binnen het budget wellicht gekozen worden tussen een goedkoper 2014 model (die momenteel nog >€1500) of nieuw 2015 model.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:22
Sony heeft de 49X8505 dit is een 49" UHD scherm welke toch overal goed aangeschreven word. adviesprijs 1499, maar al voor 1249 te krijgen.