Moederbord defect of toch wat anders? (voeding?)

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb een probleem met een eigenbouw computer. De fan is even van de cpu geweest, en koelpasta is er niet goed op gezet, waardoor de computer blijkbaar oververhit is geraakt. Er zit een flinke (dure) videokaart in, en die gaf ook geen beeld meer. Althans ik kreeg geen beeld meer, en met onboard videochip van moederbord kreeg ik in het bios te zien dat cpu te heet was (en kwam ik zelfs nog windows even in).

Nu zit er een andere fan op, goede koelpasta en plaatsing, en cpu wordt niet meer te heet (en ik kom in windows). Het probleem is nu dat ik nog steeds de onboard videokaartchip gebruik, en als ik hem aansluit op de videokaart ik geen beeld krijg (no signal is de melding). Andere videokaart geef het zelfde. In windows zie ik de videokaart ook niet voor zover ik kan beoordelen.

Mijn gok is nu dat het moederbord defect is, maar die even vervangen is een flinke klus. Iemand anders misschien een idee? (ik heb dit 'project' overgenomen van iemand anders die zelf aan het klussen is geweest, en helaas met een wat dramatische afloop.)

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik kan je niet verder helpen maar het minimum van het minimum is toch wel de specificaties vermelden van je onderdelen...

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Superzak
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-01 12:38
Nieuwe kopen.

Nee, als je eerst even je specs post kunnen we je waarschijnlijk wel verder helpen. Zonder wordt het nogal moeilijk.

i5 4690K @ 4.5 Ghz || MSI Gaming 5|| 8GB RAM || R9 280X || Corsair 300R || be quiet! Dark Rock 3 || Crucial BX100 120GB || Crucial MX100 256GB || WD Blue 1TB || Seasonic 520W

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Staat je bios niet ingesteld op iGPU first, zodat hij die wil starten?
Als je via je moederboard verbonden bent, en je zit in windows, word de vga kaart dan wel herkend in het apparatenbeheer?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 11:05
SAiN ONeZ schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:40:
Staat je bios niet ingesteld op iGPU first, zodat hij die wil starten?
Als je via je moederboard verbonden bent, en je zit in windows, word de vga kaart dan wel herkend in het apparatenbeheer?
Dit.

Meestal kan je in je bios aangeven waarmee de computer moet opstarten: De onboard videokaart of een pcie kaart. Kijk daar eerst eens naar.

Ow, en wat de rest zegt: Specs posten! ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Timmeah
Ik heb de computer hier niet in de buurt helaas anders had ik de specs inderdaad gepost. Ik ga er vandaag nog even langs en dan post ik ze nog even.

Dank voor de tips.

• Timmeah
Andere setup, een P8Z68V Pro moederbord van Asus, i7 processor met 8GB geheugen en geforce gtx 760 twin frozr videokaart.

Ik heb de bios al gereset. Ik kan verder nergens zien dat hij ipv de onboard videochip de pci-e moet pakken.

Onder windows (op de onboard videochip) zie ik de videokaart ook niet verschijnen onder apparaatbeheer.

Al met al zou ik het niet weten, enkel dan dat het moederbord defect is? (of heel misschien de voeding, maar dat lijkt me sterk als hij gewoon aan gaat, 600W voeding)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als een andere pci_E vga kaart ook niet herkend word, en je weet dat hij wél moet werken, dan is er nog hoop dat je die kaart die je nu niet ziet eventueel nog wel in een andere configuratie werkt, dat lijkt me het makkelijkst/ meest snel getest?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Timmeah
De voeding is een cooler master silent pro 600 watt overigens.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02

Cheezus

Luiaard

Heeft je videokaart daarvoor wel gewerkt of is dit probleem opgetreden na de oververhitting?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hij heeft buiten de niet werkende vga kaart er ook nog een andere in gehad, daarom me vraag of die wel werkte voorheen, want anders weten we nog niks...

Pagina: 1