Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KMO op spamlijst

Pagina: 1
Acties:

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 16:39
Ik ben in IT functie gerold voor een KMO met een 20-tal werknemers en een fixed WAN ip.
Als mail oplossing wordt gebruik gemaakt van Office 365.

In de organisatie staan een zestal printers waarop vaak documenten gescanned worden. Hierin wordt gebruik gemaakt van de mailserver van onze ISP. Dit heeft allemaal gewerkt sinds vorige week vrijdag. Ik krijg elke dag enkele mails van onze back-up oplossing die ook via mailserver ISP verstuurd worden.

Aanvankelijk vond ik niet wat het probleem was, maar nu blijkt dat we met ons WAN ip op een spamlijst staan.
Ik heb geen idee hoe we hier opkomen. Elke client heeft McAfee AV staan die spam versturen zou moeten tegenhouden.

Ik heb een mail verstuurd naar die spam-organisatie maar antwoorden doen ze daar blijkbaar niet rap. Iemand enig idee hoe ik dit correct troubleshooten?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:22
Is het afzend adres van die printer een bestaande mailbox? Zo ja dan kun je eens zien of in die box een foutmail hangt en die analyseren.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Geef eens je ip. Desnoods via pm

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 16:39
ShitHappens schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:02:
Is het afzend adres van die printer een bestaande mailbox? Zo ja dan kun je eens zien of in die box een foutmail hangt en die analyseren.
Nope is geen bestaande mailbox.
Backup reports worden verstuurd met backupreport@company.com & scans met scanreport@company.com
(beide mailboxen bestaan niet)

Foutmelding die ik in Veeam krijg: M :: Sending email report
Details: Unable to connect to SMTP server because of invalid credentials or connection settings.

[ Voor 16% gewijzigd door dotacom op 10-02-2015 23:18 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:22
Misschien dat hierdoor de veiligheidseisen wat omhooggeschroefd zijn? Dus SMTP met username en password, over goede poort, encryptie etc?