Toon posts:

Welke pc is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views

Verwijderd

Topicstarter
1e:
Asus Strix GTX 970 4gb OC
AMD Fx 6300
Coolermaster 412S
Crucial 8GB Ram
MSI 970
geen goede voeding
Geen SSD

2e:
AMD Radeon Sapphire R9 290 Tri-X OC 4GB
AMD Athlon II X4 640
Coolermaster Liquid CPU Cooler 120M Seidon
Coolermaster G750 M voeding
MSI 870A-G54
SSD Samsung 840 EVO
Corsair Vengeance 2x4GB | 8GB

Niet naar prijs kijken maar voor een gamepc. 1e of 2e? En graag waarom
Danku!

• Wooglut
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik zou voor de 2e gaan. De R9 290 is qua Grapics beter dan de 970 Strix.
SSD is super nice en watercooling is mega chill.
De ram kaarten van Corsair zijn ook beter. Alleen je Processor kan wat beter.
En de voeding kan ik niet over oordelen.
Moederbord is het zelfde alleen kan op de 970 meer ram maar dat is niet nodig.
Dus ik kies voor de 2e

Steam: Wooglut

Verwijderd

Ik zou voor 2e optie gaan,maar kiezen voor FX-8350.

• Wooglut
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:04:
Ik zou voor 2e optie gaan,maar kiezen voor FX-8350.
Idd dat zou heel goed kunnen
maar Liever een i5 of i7, Minder geluid, Beter, Word minder heet en FX loopt erg achter. en beter stockcooling

[ Voor 6% gewijzigd door Wooglut op 10-02-2015 23:08 ]

Steam: Wooglut

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:11
Ik vind ze allebei een behoorlijk karige cpu hebben in verhouding tot de videokaarten. Waarom geen i5 4460 ofzo?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Twan Otters schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:07:
[...]

Idd dat zou heel goed kunnen
maar Liever een i5 of i7, Minder geluid, Beter, Word minder heet en FX loopt erg achter. en beter stockcooling
Waarom liever een i5 of i7? Minder geluid? Beter? Minder heet? Loopt erg achter? Betere stockkoeling?
Wil wel eens goede onderbouwingen zien voor deze claims, mijn aandacht heb je i.i.g. getrokken:

Minder geluid is geheel afhankelijk van je koeler, en deze 2 systeempjes hebben meer dan adequate koeling aanwezig. Eigenlijk zelf overkill, vooral voor die X4. Ik zou als ik tussen de 2 koelers zou moeten kiezen toch echt voor de CM Hyper 412S gaan, heb die zelf in mijn tweede systeem met A10-6800K zitten en die is muisstil, dit kan ik niet zeggen van de H80i in mijn main systeem.

Beter? In welk opzicht? Singlecore misschien wel ja, maar multicore valt het echt wel mee. En gelukkig krijgen steeds meer applicaties voordeel van hexa- of octa-cores. Buiten dat is "een" i5 of i7 nogal erg ruim omschreven is wil ik je ook op het prijsverschil wijzen. Liever een 290 of 970 dan een of andere i5 met 270 of 960.

Minder heet, nou ja, we zullen het er maar op houden dat mijn FX8320 die op 4.7Ghz loopt altijd netjes onder de 60 graden blijft onder full-load. Een X4 xxx of stock FX63xx verbruikt waarschijnlijk niet eens de helft. De A10-6800K die op 5.3Ghz loopt blijft zelfs altijd onder de 55 graden icm 412S. Intel is echt niet veel koeler o.i.d. Hun chip is qua oppervlakte ook fysiek kleiner wat het wegvoeren van de hitte moeilijker maakt. Ik zie meer Intel CPU's die boven de 60 graden lopen dan AMD CPU's.

Loopt erg achter? Op welk gebied dan?

Stockkoeling heb je geen millimeter mee te maken als je aftermarket gaat koelen dus daar ga ik niet eens over beginnen.

Nu jij weer. Als jij meent dat iets beter is en je voegt daar ook bewijs van mee dan geloof ik het allemaal, maar dat doe je niet en ik houd niet van mensen die zeggen dat zus of zo beter is want: het is zo.

Nu even over die systeempjes: als ik heel eerlijk ben is het eigenlijk allebei een beetje á la Paradigit uit balans. Niet alleen staan die CPU's niet in verhouding tot de GPU kracht, maar zijn de andere onderdelen een beetje raar gekozen.

Ik vraag mij ten zeerste af wat je met een Athlon II X4 640 wil beginnen, die dingen komen uit 2010. Daarbij zijn beide moederborden ook een beetje ongelukkig gekozen (je wil voor een FX6xxx of hoger het liefst een moederbord met 8+2 stroomvoorziening hebben i.v.m. throttling) en dat andere bord is net als de CPU zelf hopeloos verouderd.

Waterkoeler zou ik ook niet aan beginnen of je wil de patsfactor aanhalen. Buiten dat, zou ik toch voor het tweede systeem gaan als ik tussen de twee moest kiezen, maar de CPU en MoBo zouden mijn eerste upgrades zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Kuusj op 10-02-2015 23:30 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• haarbal
Betere prestaties in games.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

haarbal schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:27:
[...]

Betere prestaties in games.
Waarom een Audi i.p.v. Volkswagen?

Heeft een leukere naam.
Sorry maar hier kan ik echt niks mee, probeer in ieder geval uit te leggen waarom jij denkt dat een Intel 4460 beter is in dit geval. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar zeggen dat het zo is heeft niemand wat aan natuurlijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:37:
1e:
Asus Strix GTX 970 4gb OC
AMD Fx 6300
Coolermaster 412S
Crucial 8GB Ram
MSI 970
geen goede voeding
Geen SSD

2e:
AMD Radeon Sapphire R9 290 Tri-X OC 4GB
AMD Athlon II X4 640
Coolermaster Liquid CPU Cooler 120M Seidon
Coolermaster G750 M voeding
MSI 870A-G54
SSD Samsung 840 EVO
Corsair Vengeance 2x4GB | 8GB

Niet naar prijs kijken maar voor een gamepc. 1e of 2e? En graag waarom
Danku!
PC 1 heeft betere graka, hoe een 290 sneller is dan de GTX970 @Twan mag Joost weten, want naar mijn weten is de GTX970 zo'n 10% sneller.
De FX6300 is ook een stuk sneller dan de X4 640, maar ik zou sowieso voor een 4460 gaan als je budget het toelaat, en geen AMD. Coolermaster 412S is een prima ding, de Seidon 120m koelt wel stukje beter, maar verwacht geen wonderen van een 120mm enkel rad. Grote nadeel van het 1e systeem is dus geen SSD (hoeveel GB heeft de 2e?) en de voeding. Voeding is nog wel voor euro of 60 te fixen though.

Afhankelijk van de prijs van de systemen en de grootte van de SSD in het 2e systeem zal het wel een close call worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Santee op 10-02-2015 23:40 ]

• haarbal
kuusj98 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:32:
[...]

Waarom een Audi i.p.v. Volkswagen?

Heeft een leukere naam.
Sorry maar hier kan ik echt niks mee, probeer in ieder geval uit te leggen waarom jij denkt dat een Intel 4460 beter is in dit geval. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar zeggen dat het zo is heeft niemand wat aan natuurlijk.
Intel heeft betere per-thread prestaties, en games schalen over het algemeen behoorlijk matig boven de 3 cores. Je zegt dat het voordeel vooral singlecore is, maar de i5 is een quadcore, tenzij een spel boven de 4 cores effectief gebruikt blijft die voorsprong gewoon hetzelfde.

Ik was extreem teleurgesteld toen de FX cpu's uitkwamen, omdat de game performance niet beter was dan de phenom II's, nu met de x3xx is dat wel wat verbeterd, maar nog steeds jammerlijk. Hier is een spel dat net uit is.
Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Dying_Light-test-dl__proz.jpg
Ook weer geen wonder der multithreading. En dit lijkt meer regel dan uitzondering de laatste tijd.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:02
Wat wel zo is in de bovenstaande grafiek is dat het om een vrij zwaar spel gaat, de GTX980 haalt net 60fps gemiddeld met de meest high end cpu die er is. Als je de FX-6300 vrij ver overclocked (4.5GHz oid) en het combineert met een kaart als die GTX970 is de bottleneck nog redelijk recht te trekken, al zal hij nog wel aanwezig zijn.
Vreemd vind ik dat de i3 4330 hoger scoort dan de 4670K? Want als dit spel geen baat heeft bij extra cores, waarom doet de relatief lager geclockte 5960X het dan beter?

• haarbal
Santee schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:47:
Wat wel zo is in de bovenstaande grafiek is dat het om een vrij zwaar spel gaat, de GTX980 haalt net 60fps gemiddeld met de meest high end cpu die er is. Als je de FX-6300 vrij ver overclocked (4.5GHz oid) en het combineert met een kaart als die GTX970 is de bottleneck nog redelijk recht te trekken, al zal hij nog wel aanwezig zijn.
Een 970 is maar 20% minder videokaart dan een 980. Bovendien is deze test compleet cpu limited, de viewdistance zal omlaag moeten, en bij amd moet ie verder omlaag.
Santee schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:47:
Vreemd vind ik dat de i3 4330 hoger scoort dan de 4670K? Want als dit spel geen baat heeft bij extra cores, waarom doet de relatief lager geclockte 5960X het dan beter?
20MB cache, een verbeterde memorycontroller en quadchannel ddr4. Dat helpt ook de prestaties per core. Maar idd apart dat de laagst geklokte cpu bovenaan staat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.
2) Een topic per vraag is al (meer dan) voldoende. Crossposten is op GoT niet toegestaan.

Graag hier verder:
Welke van deze 2 gamepcs moet ik halen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.