Aankoop advies router of switch of accesspoint?

Pagina: 1
Acties:

• Rv0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 22:57
Scroll omlaag voor de huidige internet situatie!

Hoe kan ik het beste die ene kabel die hier ligt omzetten naar 1. een wifi signaal en 2. 2xethernet kabel?

Ik zoek een?
Router/hub/accespoint met zowel wifi als ethernetkabel mogelijkheden

Wat is je budget?
rond de 60 euro maar als het moet kan het duurder

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De router die er al hangt is een TP-link dus misschien dat dit beter communiceert? Verder niet heel belangrijk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De huidige netwerk situatie. Er staat een ziggo modem in de meterkast. ->kabel-> TPlink router met wifi ->kabel naar mijn kamer.

Nu is het probleem dat de wifi (ik woon in een oud studentenhuis in het centrum met dikke muren uit de 17e eeuw) hier niet doorheen komt |:( |:( . Op de kamer staat een mediapc (kabel internet) een laptop (wifi) en een telefoon (wifi) Nu wil ik er een pc neerzetten die ook via de kabel verbinding maakt. Hiervoor dacht ik genoeg te hebben aan een switch / hub maar als ik ook gelijk mijn wifi probleem op kan lossen, graag!

Bedankt voor het lezen! :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND (v2) biedt veel waar voor zijn geld.

Elke router kan je omturnen in een AP - al wat je nodig hebt is een statisch IP voor je AP, en de DHC-server uitschakelen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Rv0
Ah bedankt voor je snelle reactie! Het kan dus geen kwaad om gewoon een router aan een router te hangen? (middels de instellingen die je noemt)

[ Voor 15% gewijzigd door Rv0 op 10-02-2015 22:13 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nee, zolang je de routerfuncties uitschakelt - dus statisch IP instellen, kabel die van je eigenlijke router komt niet in de WAN-poort van je AP steken maar in een LAN-poort, DHCP-server uitschakelen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Borromini schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:11:
Een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND (v2) biedt veel waar voor zijn geld.

Elke router kan je omturnen in een AP - al wat je nodig hebt is een statisch IP voor je AP, en de DHC-server uitschakelen.
Aangezien het om een locatie in het centrum gaat zou ik een router met 5ghz nemen

Kan nooit kwaad

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nooit een slecht idee, maar zijn apparatuur moet het natuurlijk ook ondersteunen :).

• Rv0
Ik heb even gegoogled en zowel mijn laptop als telefoon ondersteunen 5 ghz! Bedankt voor het advies. Ik ga even rondkijken of er tweedehands nog wat te vinden is ivm studenten budget haha

• Rv0
Nog een laatste vraagje,

Mijn ziggo verbinding haalt maximaal maar rond de 8mb.
Is deze router dan al voldoende?
https://www.cdromland.nl/.../Router/TP-Link-TL-WR841N

Ik lees dat de 100Mbit neerkomt op ±12mb per seconde. Ik ben niet van plan filesharing te doen tussen de systemen en op de laptop / telefoon ga ik geen grote bestanden downloaden.

edit/ mijn excuses voor de dubbelpost

[ Voor 5% gewijzigd door Rv0 op 10-02-2015 22:31 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De 1043 v2 is een veel betere koop. Ze ondersteunen geen van beide 5 GHz.

• Rv0
Ik begrijp dat het natuurlijk meer waar is voor m'n geld maar ik wil van het overgebleven geld graag betere pc onderdelen halen. Is het kopen van de goedkopere router verder nadelig in mijn situatie? (30mbit verbinding) Zolang de verbinding goed blijft en ik nog steeds op de maximale internet snelheid kan downloaden is het voor mij geen probleem! Het ding dient ook maar voor 1 kamer.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als je op het moment wifi gebruikt en daar geen problemen mee hebt kan je 2.4Ghz apparatuur gebruiken. In alle andere gevallen is 5Ghz beter om dat je of een problematische situatie verbeterd, of een onbekende situatie niet vergokt en gewoon een setup maakt waarvan je weet dat het gaat werken.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
Rv0 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:31:
Nog een laatste vraagje,

Mijn ziggo verbinding haalt maximaal maar rond de 8mb.
Is deze router dan al voldoende?
https://www.cdromland.nl/.../Router/TP-Link-TL-WR841N

Ik lees dat de 100Mbit neerkomt op ±12mb per seconde. Ik ben niet van plan filesharing te doen tussen de systemen en op de laptop / telefoon ga ik geen grote bestanden downloaden.

edit/ mijn excuses voor de dubbelpost
Ja, die is dan prima. Dat model biedt ook goede ondersteuning voor OpenWRT of DD-WRT.

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12-2025
Borromini schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:13:
Nee, zolang je de routerfuncties uitschakelt - dus statisch IP instellen, kabel die van je eigenlijke router komt niet in de WAN-poort van je AP steken maar in een LAN-poort, DHCP-server uitschakelen.
Maar dan heb je de 2 routers naast elkaar staan. Dan heb je op een andere verdieping toch nog steeds geen beter gereik? Of je moet een lange kabel er tussen hebben, zodat router 2 een stuk verder staat.

Draadloos is het toch ook mogelijk? Ene router bijvoorbeeld voor in het huis en de andere achter die draadloos met elkaar in verbinding staan. Router 2 breidt het signaal van router 1 dan zeg maar uit.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Michielodc schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:31:
[...]

Maar dan heb je de 2 routers naast elkaar staan. Dan heb je op een andere verdieping toch nog steeds geen beter gereik? Of je moet een lange kabel er tussen hebben, zodat router 2 een stuk verder staat.

Draadloos is het toch ook mogelijk? Ene router bijvoorbeeld voor in het huis en de andere achter die draadloos met elkaar in verbinding staan. Router 2 breidt het signaal van router 1 dan zeg maar uit.
Hij doelt op de kabel die bij de topicstarter in z'n kamer komt (en dus van de router uit de andere ruimte komt). Die kabel moet je niet in de wan-poort steken, maar in een reguliere lan-poort. Je kan zodoende nog drie apparaten bedraad aansluiten (4 - 1).

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12-2025
Bolletje schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:34:
[...]

Hij doelt op de kabel die bij de topicstarter in z'n kamer komt (en dus van de router uit de andere ruimte komt). Die kabel moet je niet in de wan-poort steken, maar in een reguliere lan-poort. Je kan zodoende nog drie apparaten bedraad aansluiten (4 - 1).
Ah oke duidelijk.

Zelf wil ik nog wel mijn wifi-netwerk draadloos gaan uitbreiden met een 2e router. Modem + router staan voor in het huis en zit zelf op mijn kamer op de 1e etage achter. Wil dus een 2e router achter in het huis op de begane grond gaan zetten. Kabel trekken van router 1 naar router 2 is geen optie, maar had al opgezocht hoe ik het kan doen https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter De pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND lijkt mij daar toch wel geschikt voor? Voor de normale router gebruik ik de wndr3700v2

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Michielodc schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:56:
[...]

Ah oke duidelijk.

Zelf wil ik nog wel mijn wifi-netwerk draadloos gaan uitbreiden met een 2e router. Modem + router staan voor in het huis en zit zelf op mijn kamer op de 1e etage achter. Wil dus een 2e router achter in het huis op de begane grond gaan zetten. Kabel trekken van router 1 naar router 2 is geen optie, maar had al opgezocht hoe ik het kan doen https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter De pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND lijkt mij daar toch wel geschikt voor? Voor de normale router gebruik ik de wndr3700v2
Het beste kan je zelf even een topic aanmaken en daarin je situatie toelichten. Anders lopen er straks meerdere discussies door elkaar heen. Een AP kan je op meerdere manieren instellen.

• Rv0
haha ik ben al zo goed als geholpen hoor. Router 1 die hangt aan het plafond beneden maar komt niet door de zij / bovenmuur heen in mijn kamer (soms wel maar dan valt het om de minuut weg) daarom zocht ik dus een soort van ''router'' optie voor op mijn kamer zelf. Beneden kan iedereen genieten van de router maar in mijn kamer boven niet maar dat moet dus opgelost zijn met een redelijke budget router. Bedankt voor al de reacties.
Pagina: 1