Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Headset

Wat is je budget?
€20-€25

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Headset met microfoon

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wordt gebruikt in luisteren van youtube video's en gaming. Later als ik mijn computer ook heb recorden voor youtube en later livestreamen. Daarom een microfoon. Ook handig in gaming met TS3 en in-gam VIOP

Ik heb dit gezien voor beste kwaliteit en in budget:
pricewatch: Sharkoon Shark Zone H10

Betere alternatieven?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Losse mic als je hem npdif heb een dan een budget koptelefoon kopen. Krijg je veel meer vang voor je budget. Een zalman clip-on mic van 5-10 euro is voor de meeste voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
loki504 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:38:
Losse mic als je hem npdif heb een dan een budget koptelefoon kopen. Krijg je veel meer vang voor je budget. Een zalman clip-on mic van 5-10 euro is voor de meeste voldoende.
Npdif?

Ik doe youtube als hobby.
Later als ik mijn PC heb ga ik ook als hobby livestreamen.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dutchredgaming schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:33:
[...]

Npdif?

Ik doe youtube als hobby.
Later als ik mijn PC heb ga ik ook als hobby livestreamen.
Nodig ;) "Losse mic als je m nodig hebt"

Vaak levert dat wel een betere geluidskwaliteit en opnamekwaliteit op, maar met dit budget zul je er weinig voordeel aan merken. Wat je vaak ziet is dat de midrange headsets een matige mic en geen geweldig geluid hebben, dit kun je opvangen door een simpele losse mic te kopen en een goede budgetkoptelefoon. Dan heb je voor hetzelfde bedrag een beter geluid en een goede mic. In jouw budget snoept dat al gauw 5-10 euro van je headphones-budget af, en daar ga je geen leuke headphones meer voor vinden.

Als je je budget een paar euro oprekt hebt je de pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset, welke echt al jaren de default budgetheadset is :) Gewoon een degelijk ding voor het geld, redelijke mic en redelijk geluid, maar vooral een prettig comfort (naar mijn mening), en een degelijke afwerking :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sorbo op 11-02-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Sorbo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:38:
[...]

[...]

Vaak levert dat wel een betere geluidskwaliteit en opnamekwaliteit op, maar met dit budget zul je er weinig voordeel aan merken. Wat je vaak ziet is dat de midrange headsets een matige mic en geen geweldig geluid hebben, dit kun je opvangen door een simpele losse mic te kopen en een goede budgetkoptelefoon. Dan heb je voor hetzelfde bedrag een beter geluid en een goede mic. In jouw budget snoept dat al gauw 5-10 euro van je headphones-budget af, en daar ga je geen leuke headphones meer voor vinden.

Als je je budget een paar euro oprekt hebt je de pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset, welke echt al jaren de default budgetheadset is :) Gewoon een degelijk ding voor het geld, redelijke mic en redelijk geluid, maar vooral een prettig comfort (naar mijn mening), en een degelijke afwerking :)
Daarom ga ik geen losse mic kopen. Als ik echt "doorbreekt" op youtube en/of Twitch ga ik nog over nadenken. Op dit moment is het nog niet noodzakelijk.

Ik heb indd deze headset gekeken en een vriend van me heeft die headset ook.
Ik betwijfel nog met pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset en pricewatch: Sharkoon Shark Zone H10

De Creative kan ik de mic wel eruit doen, maar volgens de reviews is toch 4 sterren waard.
De Sharkoon is goedkoper en heeft 5 sterren, maar je kan 1x de microfoon loskoppelen en daarna niet meer erin doen :P

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zou niet de creative kopen, maar dan ook echt niet. Zie mijn review:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l1xO0DL.png

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 11-02-2015 17:00 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Frozen schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:00:
Ik zou niet de creative kopen, maar dan ook echt niet. Zie mijn review:
[afbeelding]
Ik zag het. Ik hou je review in mijn achterhoofd ;)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou zeggen een losse leuke koptelefoon, met zo'n zalman mic.

pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart) is misschien wel behoorlijk lelijk, hij klinkt voor zijn lage prijs erg goed en ik vond hem erg comfortabel, als je die samen met een pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 neemt, zit je onder de 25.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
VasZaitsev schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:08:
Ik zou zeggen een losse leuke koptelefoon, met zo'n zalman mic.

pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart) is misschien wel behoorlijk lelijk, hij klinkt voor zijn lage prijs erg goed en ik vond hem erg comfortabel, als je die samen met een pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 neemt, zit je onder de 25.
Dutchredgaming schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:56:
[...]

Daarom ga ik geen losse mic kopen. Als ik echt "doorbreekt" op youtube en/of Twitch ga ik nog over nadenken. Op dit moment is het nog niet noodzakelijk.
Ik gebruik de mic het meeste voor TS3.
Zoals hierboven is een losse mic pas belangrijk als ik echt succes heb.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, maar, anders héb je geen mic, die SHP2k heeft geen ingebouwde mic, het is gewoon een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volgens mij beschouw je een losse mic als iets ... te professioneel?

In dit budget zou ik zelf ook écht voor zo'n mic gaan. Geluidskwaliteit is gewoon veel beter dan de ingebouwde dingen van goedkope headsets, en je betaalt even veel als voor een mic+koptelefoon. Er is geen reden om niet voor zo'n losse mic te gaan.

Als je later wat professioneler wordt, koop je toch gewoon een betere mic?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En ik denk dat je gewoon iets veel beters in huis haalt, veel van die goedkope koptelefoons/headsets, zeker headsets, klinken gewoon slecht. De SHP klinkt echt heel aardig, zelfs naast mijn koptelefoon van een factor 15 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Ander voordeel is ook nog, gaat één van de twee kapot, hoef je niet je hele unit te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Op youtube zag ik aantal video's over de Zalman

Bij de 1e video die ik zag, is de mic kwaliteit niet goed of slecht. Je moet naar beneden kijken als je wat wilt zeggen.

Je kan het oplossen zoals in dit video, maar zo te zien kan ik beter een koptelefoon inclusief microfoon kopen dan dit.

Iemand met (tegen)argumenten?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja: ik heb een stapeltje koptelefoons/headsets gehoord uit deze prijsklasse, maar qua geluid werd ik er niet echt vrolijk van. Die creatives klonken nog wel aardig, maar zaten klote.

Bij slecht geluid moet je denken aan:
"vette" bass, waardoor games wel eventjes leuk klinken [lekker over the top] maar het wordt al snel erg vermoeiend.
Weinig details, waardoor je dingen pas hoort als het echt dichtbij is, en geluiden simpelweg verdrinken in een kakafonie. Again: erg vermoeiend.
Om dingen als voetstappen en schoten wat beter te laten horen behoorlijk vervormde, en luide, mids. Redelijk voor shooters, maar afschuwelijk voor racers en muziek.
Of gewoon heel erg blikkerig klinken omdat er juist totaal geen bass is. Alsof je oordopjes 1cm van je oren houdt.

Comfort is vaak ook ver te zoeken. Het nepleer zweet veel, het pluche is te zacht, je oren raken de drivers, ze klemmen teveel, ze klemmen niet.

En de kwaliteit van de mic is vaak ook prut. Blikkerig, veel ruis, breekbaar.

Qua koptelefoon, en nog geld moeten overhouden voor een mic, zou ik echt voor die Philips gaan, voor zijn geld is het qua geluid misschien wel het beste wat je kan krijgen.

Als mic kun je ook kijken of je op marktplaats/V&A/kringloop iets als pricewatch: Logitech Desktop Microphone kan vinden. Mijn pa gebruikt een Trust [jaja, ik weet, never trust Trust] van hetzelfde idee en dat werkt zowaar behoorlijk goed.

Pagina: 1