Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke 2e hands laptop, budget tot ca € 350,-

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:27
Hoi,

Ik ben op zoek naar een 2e hands laptop of wellicht een nieuwe met iets mindere specificaties.
Qua budget wil ik eigenlijk max € 350,- uitgeven en hij moet voorzien zijn van Windows. De laptop wordt voornamelijk gebruikt voor tekstverwerking, internetten, heel licht fotobewerking met GIMP (maar dat incidenteel). Scherm moet wel min. 15.6" groot zijn. 17" zou fijn zijn want de laptop zal toch niet vaak uit huis verhuizen, maar dit is geen must.

Ik had zelf al een mooie 2e handse gevonden, namelijk de HP Probook 6560B http://tweakers.net/price...book-6560b-(lq580aw).html. Wordt verkocht voor €350,- bij een computerzaak in de buurt en met ruim 1,5 jaar garantie. Lijkt mij op zich niet heel slecht.

Verder kan ik in de buurt een Sony Vaio F15 kopen met deze specificaties:
Geheugen: 6144 mb ram
processor: Intel(R) Core(TM) i3-3217U CPU @ 1.80 GHz (4CPUs) - 1.8 GHz

Besturingssysteem: Windows 8.1 64 bits (6.3, Build 9600)
Resolutie: 1366 x 768 (32 bit) (60 GHz)
Grafische kaart: Intel(R) HD Graphics 4000

Ben erg benieuwd naar jullie tips. Misschien weten jullie wel een prima nieuwe voor hetzelfde geld te vinden.

Thanks in ieder geval!

• onnaj
Ik wil nog even aanvullen dat ik nu bij Dell 17% korting kan krijgen, dan wordt deze Dell ook erg interessant:
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-5749-laptop met een i3 processor (5th gen)

Heeft ook meteen een 17" scherm en kost met alle kortingen eraf dan € 400,- inclusief verzenden.

Kan ook nog kiezen voor de Inspiron 15 300 serie: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop Heeft dan wel 'maar' een 15.6" scherm en heeft 8gb geheugen en i5 processor (4th gen). De komt totaal op €375,-.

Iets boven budget allebei maar wel een nieuwe laptop, wat ook prettig is :-)

Ben echt zeer benieuwd wat jullie me adviseren. Vind de Dell laptops zo op het 1e gezicht erg mooi

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Als je het mij vraagt zijn tweedehands laptops echt over-priced, dus beter een nieuwe. Die vaio heeft een oude generatie i3 vergeleken met die Dell laptops dus die meerprijs is het zeker waard en wat betreft 17-inch ik zou het zelf niet doen want die dingen zijn gigantisch en met een resolutie van 1600x900 heb je er niet heel erg veel meer waarde aan.

• onnaj
Ik heb mijn budget opgerekt tot €450,- en dat is echt mijn max.

Ik heb dan een aantal interessante opties, ben nogmaals benieuwd naar jullie mening en/of aanvullende tips. Ik wil toch een 17" scherm voor het kijkgemak en ik besef me dat ik dan moet volstaan met 1600x900 qua resolutie.

De Dell blijft nog een optie: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-5749-laptop

Dan kan ik nog gebruikt maar met nog beide ruim 1,5 jaar garantie de volgende laptops aanschaffen:
HP Pavilion 17-f055nd pricewatch: HP Pavilion 17-f055nd

Acer Aspire E5-771-32TZ pricewatch: Acer Aspire E5-771-32TZ

Blijft erg lastig een geschikte laptop te vinden.

De Dell lijkt me het meest ideaal ook omdat ie nieuw is, maar geeft officieel maar 1 jaar garantie. Ze zijn tot 2 jaar verplicht te geven volgens mij, maar dat gedoe wil ik eventueel voorkomen.

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

• onnaj
Is nog 1 nieuwe bijgekomen, namelijk de ASUS X751LD-TY061H, i3-4010u, gt820m 2gb, 1tb hd, 4 gb geheugen. Geheel nieuw voor €450,-. Lijkt me ook een prima keuze toch?

@Safaci: Dat is helaas een 15.6" laptop :-(

• onnaj
Niemand?

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 08:58
Ik ken alleen maar de HP Pavilion 17 serie: ik heb er ééntje voor m'n vriendin gekocht ( HP Pavilion 17-e100eb ) en heb er ook één aan vrienden aangeraden. Beide zijn ze er zeer tevreden mee. Het zijn zeker niet de lichtste laptops, maar ze voelen wel degelijk aan , ook al is het omhulsel helemaal van plastiek (is ook normaal in deze prijsklasse), het ziet er niet goedkoop uit. De resolutie is zeker niet storend laag imo (maar ik zit dit nu te typen op een Full HD 27" scherm) .

Ik zou dus voor de HP gaan, degelijk merk, beste specs, enige minpuntje is dat het toetsenbord weinig travel heeft plus de toesten vlak zijn en daardoor niet super lekker typt.

Assumption is the mother of all F'-ups

• onnaj
Kan slotje op. Heb uiteindelijk de HP DV7-4040ed van mijn moeder over kunnen nemen en deze werkt perfect!
Pagina: 1