Wat zouden deze onbekende apparaten kunnen zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Nadat ik enkele dagen geleden m'n Dell XPS15 (Haswell) opnieuw heb geïnstalleerd met een schone versie van Windows 8 (dus niet de Dell image) staan er in m'n apparatenbeheer een aantal niet herkende apparaten (geel gemarkeerd):

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7330/16308575259_6aa0d2d436_c.jpg

Ik heb alle apparaatspecifieke drivers voor dit model XPS op basis van de servicetag gedownload bij Dell, dus alle drivers zouden op orde moeten zijn, en hoewel het o.a. om een 'communications controller' gaat werken wifi en bluetooth gewoon (in het bovenstaande plaatje uitgeklapt onder Netwerkadapters). Ook verder lijk ik geen functionaliteit te missen.

Het is een beetje een longshot, maar iemand een idee wat dit zou kunnen zijn (zijn er usual suspects)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Doe eens rechterknop, eigenschappen en vraag de VendorID en het Hardware ID op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Eerste onbekende apparaat lijkt met ACPI te maken te hebben, vendor is NXP dus neem aan dat het een ACPI controller is. Heb inderdaad een probleem dat de laptop niet goed in slaapstand gaat als ik bijvoorbeeld de klep sluit.

De andere twee PCI apparaten kom ik geen wijs uit de codes behalve dat het om een PCI apparaat op sleuf 3 zou gaan.

Ik ga eerst maar eens aan de slag met die ACPI drivers dan, en zoek nog even verder op die PCI apparaten. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Dell site bij desbetreffende laptop onder Productsupport-Drivers en downloads-Systeembeheer is een driver cab te vinden waar alle drivers inzitten.
Die downloaden en uitpakken en daar naar drivers laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Dank voor de tip. De .cab kunnen vinden en uitgepakt met 7zip.

Het eerste apparaat installeert nu als een nabijheidsapparaat (NXP NearFieldProximity Provider), maar na installatie geeft ie aan dat de installatie weliswaar is gelukt, maar het apparaat niet start.

De overige twee apparaten kan ik niet terugvinden vooralsnog, ik ga nog maar wat verder prutsen.

[update]
Kwam erachter dat ik voor het bijwerken van de drivers niet naar elke afzonderlijke subdir in die .cab hoefde te verwijzen in de hoop dat het de goede was, maar Windows gewoon vanaf de hoofdir in alle onderliggende subdirs kan zoeken naar de missende driver.

Tweede onbekende apparaat was blijkbaar een Intel Management Interface en installeerde zonder verdere problemen onder de categorie Systeemapparaten.

Derde apparaat was de Realtek PCIE CardReader

Ook het NXP apparaat werkt nu, blijkbaar in eerste instantie vanuit de verkeerde map laten installeren, vanuit de hoofdir vond ie kennelijk een andere driver die het apparaat wel initialiseerde.

Nu helemaal gefixt, nogmaals dank!

[ Voor 49% gewijzigd door Weemism op 11-02-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
Weemism schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:41:
Eerste onbekende apparaat lijkt met ACPI te maken te hebben, vendor is NXP dus neem aan dat het een ACPI controller is. Heb inderdaad een probleem dat de laptop niet goed in slaapstand gaat als ik bijvoorbeeld de klep sluit.

De andere twee PCI apparaten kom ik geen wijs uit de codes behalve dat het om een PCI apparaat op sleuf 3 zou gaan.

Ik ga eerst maar eens aan de slag met die ACPI drivers dan, en zoek nog even verder op die PCI apparaten. Dank voor de tip.
Die NXP zou wel eens een NFC Chip/Proximity dingetje kunnen zijn. Heb hier een XPS12 en die heeft ook zo'n ding van NXP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Inderdaad, zoals ik erboven al schreef was het een NXP NearFieldProximity Provider, ik zat op het verkeerde spoor door die uitdrukkelijke acpi vermelding bij de hardware id, en de problemen die ik ervaar met het niet juist in sleepmode gaan van de laptop.

Na het installeren van de drivers vanuit de cab werkt alles nu weer. Sleepmode is echter nog steeds een probleem, de laptop start steeds op met een Dell repair thingy omdat Windows niet goed zou zijn afgesloten zodra deze in sleep gaat, al dan niet door het sluiten van de klep.

Maar dat is een ander issue waar ik nog mee aan de slag moet dan.
Pagina: 1