Hulp bij werkend krijgen systeem (infinite reboot,geen piep)

Pagina: 1
Acties:

• TabloidUltra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-08-2025
Beste Tweakers,

Ik had nog een oud systeem liggen met een q8200 en een nette 520 CM modulaire voeding. Echter had het moederbord wat kuren, (faulty usb hubs bijv.) en besloot ik wat updgrades te bestellen.

Het systeem na upgrades ( nieuw 4gb ddr3 ram, nieuw mobo, nieuwe ssd )

-M520 Voeding
-Kingston v300 120gb sdd
-GeIL 4 GB DDR3-1333, geheugen(GD34GB1333C9SC, DragonRAM)
-GIGABYTE GA-G41M-Combo (rev. 2.0) 2 x ddr2, 2 x ddr3
-9600GT graka

Wel nu, vandaag na het ontvangen van de onderdelen het systeem overgezet. Ik krijg geen signaal op de monitor, ik hoor geen piepjes enkel een soort klik. ( voor het overzetten draaide het systeem nog wel ) De reboot is infinite. Heb nu alle onderdelen ontkoppeld behalve de de cpu, mobo en psu met hetzelfde resultaat. Balkje ram of ssd erbij, zelfde resultaat.

Al geprobeerd:

-Alternatief ram balkje ingeplugd (oude ddr2)
-Andere PSU geprobeerd (nog steeds infinite reboot)

Kunnen jullie mij verder helpen? Bij voorbaad dank, TU

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is de processor van het moederbord af geweest? Verder betekenen die piepjes altijd iets. Als je even googlet op de naam van je moederbord + beeps of iets dergelijks dan kom je op expertfora vaak lijstjes tegen wat de verschillende errors betekenen.

youtube.com/@hisrep

• TabloidUltra
Bedankt voor je reactie

De CPU is inderdaad van het oude mobo afgegaan en op het nieuwe mobo gegaan. Voor de duidelijkheid; ik hoor geen piepjes. Heb de pins van de cpu en socket ook al gechecked, is niks aan te zien (geen verbuigingen oid.) Wat kan het zijn?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:11

lordsnow

I know nothing

Boot 't wel als je slechts 1 reepje RAM plaatst?

• TabloidUltra
Nee, overigens is de ddr3 reep single channel.

• TabloidUltra
Update:

Heb 'em nu aan de praat met 2 oude ram reempjes. 2 x 512mb ddr2.

Wat voor mij nog onduidelijk is wat de rede is dat hij nu wel boot.. is een boot loop normaal wanneer er geen ram is geinstalleerd? Is zowel de ddr3 (nieuwgekocht) als de drr2 (oud) module kapot?

bvd~TU

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ddr3 past sowieso niet in een ddr2 moederbord. Je hebt wel een tijdje overgangsborden gehad met ddr2 en ddr3 slot, maar deze kan je niet tegelijkertijd gebruiken. Probeerde je dat soms?

youtube.com/@hisrep

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Is DDR 2 en DDR 3 geen andere aansluiting?

Bij het bouwen van mijn eerste computer had ik die fout ook gemaakt (Maar dan DDR2 latjes in DDR sloten). Het leek te passen, bleek het later dat ze eigenlijk niet paste, maar ik het passend had geduwd (oftewel latjes waren daarna ook kapot).

Xbox: Gulpener88

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Gertjuhjan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:54:
Is DDR 2 en DDR 3 geen andere aansluiting?

Bij het bouwen van mijn eerste computer had ik die fout ook gemaakt (Maar dan DDR2 latjes in DDR sloten). Het leek te passen, bleek het later dat ze eigenlijk niet paste, maar ik het passend had geduwd (oftewel latjes waren daarna ook kapot).
s775 had borden die zowel DDR3 als DDR2 ondersteunden, met inderdaad 2 verschillende aansluitingen. deze kon je dan niet tegelijkertijd gebruiken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1