Beste Tweakers,
Ik heb besloten om mijn Macbook de deur uit te doen en mijn trouwe PC van inmiddels 6 jaar oud te vervangen voor een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga het systeem gebruiken voor: huis tuin en keuken surfen en mailen en office taken. Daarnaast heb ik recent een GoPro aangeschaft. Ik schiet wekelijks veel beelden tijdens het motorrijden. Ik wil lekker knutselen met deze beelden. Deed dit op de Macbook met Premiere Pro. In het verleden heb ik games gespeeld. De afgelopen maanden heb ik dat niet gedaan. Mogelijk komt dit in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb een budget van ongeveer €1000 euro. Het hoeft niet geheel op, het mag ook iets meer worden als het systeem daardoor veel beter wordt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik neem mee:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Moederbord inclusief processor en geheugen. Een nieuwe voeding en een kast. Ik heb al een Benq monitor. Het lijkt me fijn en mooi om een tweede monitor erbij te kopen en deze twee d.m.v. een bureaubeugel op te hangen. Ik heb een nieuw draadloos toetsenbord inclusief een muis nodig. Ook wil ik een NAS om een schijf in te plaatsen die ik nog heb liggen.
Ik ga het systeem zelf bouwen en beschik over een Windows 8 licentie (via school).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb geen merkvoorkeuren en sta open voor alle merken/producten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zou graag een stil systeem willen. Grootte is geen probleem.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ga niet overklokken.
Ik heb drie lijstjes samengesteld. 2 verschillende systemen. Daarnaast een lijstje met randapparatuur welke ik aan wil schaffen.
Ter volledigheid mijn oude systeem:
Mijn vragen aan jullie: Hoe groot is het prestatieverschil tussen de i5 en de i7? Vanzelfsprekend ga ik hier tijdens office werkzaamheden en surfen op het web niks van merken. Bij het bewerken van video wel. Is een i5 hier ook goed genoeg voor of is het verschil met een i7 aanzienlijk?
Zijn de overige onderdelen juist samengesteld of valt hier nog iets te verbeteren?
Zoals ik al zei heb ik 6 jaar gedaan met het vorige systeem. Mogelijk investeer ik wanneer nodig in een nieuwe videokaart en extra werkgeheugen. Verder zou het leuk zijn als dit systeem ook weer flink wat jaren meegaat.
Ik heb besloten om mijn Macbook de deur uit te doen en mijn trouwe PC van inmiddels 6 jaar oud te vervangen voor een nieuwe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga het systeem gebruiken voor: huis tuin en keuken surfen en mailen en office taken. Daarnaast heb ik recent een GoPro aangeschaft. Ik schiet wekelijks veel beelden tijdens het motorrijden. Ik wil lekker knutselen met deze beelden. Deed dit op de Macbook met Premiere Pro. In het verleden heb ik games gespeeld. De afgelopen maanden heb ik dat niet gedaan. Mogelijk komt dit in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb een budget van ongeveer €1000 euro. Het hoeft niet geheel op, het mag ook iets meer worden als het systeem daardoor veel beter wordt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik neem mee:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 53,50 | € 53,50 |
1 | BenQ G2420HDBL Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech X-230 | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech Performance Mouse MX | € 58,95 | € 58,95 |
1 | Samsung 830 series SSD 256GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 840 SSD 120GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 112,45 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Moederbord inclusief processor en geheugen. Een nieuwe voeding en een kast. Ik heb al een Benq monitor. Het lijkt me fijn en mooi om een tweede monitor erbij te kopen en deze twee d.m.v. een bureaubeugel op te hangen. Ik heb een nieuw draadloos toetsenbord inclusief een muis nodig. Ook wil ik een NAS om een schijf in te plaatsen die ik nog heb liggen.
Ik ga het systeem zelf bouwen en beschik over een Windows 8 licentie (via school).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb geen merkvoorkeuren en sta open voor alle merken/producten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zou graag een stil systeem willen. Grootte is geen probleem.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ga niet overklokken.
Ik heb drie lijstjes samengesteld. 2 verschillende systemen. Daarnaast een lijstje met randapparatuur welke ik aan wil schaffen.
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,- | € 178,- |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 26,95 | € 26,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 63,50 | € 63,50 |
1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 481,30 |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 332,90 | € 332,90 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 26,95 | € 26,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 63,50 | € 63,50 |
1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 636,20 |
1 | BenQ GL2450 Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY) | € 33,05 | € 33,05 |
1 | Synology DS115j | € 89,38 | € 89,38 |
1 | Arctic Cooling Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm | € 55,50 | € 55,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 286,93 |
Ter volledigheid mijn oude systeem:
1 | AMD Phenom II X4 940 Black Edition Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-MA785G-UD3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 53,50 | € 53,50 |
1 | NZXT Tempest | € 0,- | € 0,- |
1 | BenQ G2420HDBL Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech X-230 | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech Performance Mouse MX | € 58,95 | € 58,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 830 series SSD 256GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 840 SSD 120GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 112,45 |
Mijn vragen aan jullie: Hoe groot is het prestatieverschil tussen de i5 en de i7? Vanzelfsprekend ga ik hier tijdens office werkzaamheden en surfen op het web niks van merken. Bij het bewerken van video wel. Is een i5 hier ook goed genoeg voor of is het verschil met een i7 aanzienlijk?
Zijn de overige onderdelen juist samengesteld of valt hier nog iets te verbeteren?
Zoals ik al zei heb ik 6 jaar gedaan met het vorige systeem. Mogelijk investeer ik wanneer nodig in een nieuwe videokaart en extra werkgeheugen. Verder zou het leuk zijn als dit systeem ook weer flink wat jaren meegaat.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House